Gå til innhold

Krise!!! Bryllup i danmark og medisiner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen ♥️. Nå er gode råd velkomne da jeg er en smule desperat.

Jeg er danmark og skal gifte meg her. Pga prolaps/akutt lumbago like før fikk jeg skrevet ut skikkelig sterke smertestillende før jeg dro. For å klare å gjennomføre mitt eget bryllup.

Men tror dere ikke jeg har klart å reise fra hele sulamitten!! Og legen i Norge har stengt i dag og i morgen!! Hva gjør jeg nå? Dette er ikke akkurat medisiner de skriver lett ut, men tramadol og paralgin forte tåler jeg ikke. Eneste beviset for at jeg har fått dette er nettsiden på mine resepter....og glemte også noen astmamedisiner til datteten min som jeg MÅ ha.

Kan jo ikke krype opp kirkegulvet heller! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Betal en venninne for å hente medisinene og fly med dem til deg eller forklar legen der du er problemet.

Selv om din lege er bortreist står det jo i journalen din Hva du har fått så det burde være mulig for andre å se.

Anonymkode: fe2cb...a36

Skrevet

Å det skulle jeg gjerne ha fått til. Men de som kunne gjort det er her også. Og ikke kan de bryte opp huset heller.

Kan man evt ta med medisinlisten fra apoteket til en legevakt og be om akutthjelp kun til helgen?

Skrevet

Dra til legevakten i Danmark. Forklar problemet, vis medisinlisten din så ordner det seg nok :) Og så sterke smertestillende er ikke bare å få noen til å fly ned! Mest sannsynlig mister de medisinene i sikkerhetskontrollen om de kommer gjennom med medisiner med ditt navn på

Anonymkode: c5587...5f2

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dra til legevakten i Danmark. Forklar problemet, vis medisinlisten din så ordner det seg nok :) Og så sterke smertestillende er ikke bare å få noen til å fly ned! Mest sannsynlig mister de medisinene i sikkerhetskontrollen om de kommer gjennom med medisiner med ditt navn på

Anonymkode: c5587...5f2

Takket for svar. Jeg satser på at det går bra med listen. Astmamedisinene til barnet går hvertfall bra.

Skrevet

Alle resepter er jo elektronisk. Så gå inn på "Mine resepter" (Kan gjøres via hvilke som helst sitt apotek sine nettsider, må bruke bank-ID eller mobil-ID eller det du vanligvis bruker til pålogging som krever sikker pålogging) så tar du og printer ut oversikten over de du har inne. Evt gå på "utgåtte resepter" hvis det var for engangsbruk. Men mulig du ikke får ut mer hvis så er tilfelle. Med tanke på at de vil mistenke misbruk...

Anonymkode: 17a7b...29e

Skrevet

Ring legekontoret og be dem fakse reseptene til apotek i Danmark.

lykke til! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...