Anonym bruker Skrevet 1. juni 2017 #1 Skrevet 1. juni 2017 Jeg er borte neste uka.Da har jeg faste vakter på mandag(som er helligdag), onsdag,torsdag og fredag.Sjefen har satt meg opp på fri fra denne lørdagen(som er min fri lørdag)og til neste søndag.MEN jeg skal vell ikke bli trekt mer enn de dagene jeg har faste vakter?og helligdagen får jeg for den? Anonymkode: 4d038...8d0
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2017 #2 Skrevet 1. juni 2017 Det er jo ei uke ferie, så da får du jo ikke lønn. Man får jo ikke lønn midt i ferien selv om det er rød-dag... Anonymkode: 9811b...fe5
Mamma_til_2 Skrevet 1. juni 2017 #3 Skrevet 1. juni 2017 Du blir jo bare trekt i lønn de dagene du har vakter og resten av dagene er jo du borte så da er det naturlig at det står fri på deg slik at de ikke ringer og hører om du kan jobbe. Du får ikke utbetalt noe helligdags lønn siden du har fri den dagen.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2017 #4 Skrevet 1. juni 2017 Det kommer an på om du har fastlønnede eller lønn for hver vakt. Anonymkode: 3e86b...724
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2017 #5 Skrevet 1. juni 2017 da burde du ta en snakk med din sjef. Jeg tok ut ferie forrige uke. Sa da ifra at det kun var mandag, tirsdag og onsdag jeg skulle ha ferie. Torsdag var helligdag og jeg har alltid fri fredag før "frilørdag.". Så tilsammen da så ble det en hel uke ferie på meg, med kun trekk i lønn mandag-onsdag. MEn der passet jeg på da han førte opp ferie. For hadde han markert i programmet at jeg hadde ferie søndag-søndag så hadde jeg mistet helligdagslønnen, og feriedager som kan brukes senere.. Anonymkode: 1c984...453
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2017 #6 Skrevet 1. juni 2017 Hadde ferie hele påsken, men tok kun ut 2 feriedager. 1 dag hadde jeg fri fra før, og de andre dagene var røde dager, så da hadde jeg fri med betalt. Du kan jo ta ferie fra onsdagen? Mandagen er det jo betalt fri, tirsdag har du fri fra før. Prat med sjefen din du. Anonymkode: e18c8...b43
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå