Anonym bruker Skrevet 31. mai 2017 #1 Skrevet 31. mai 2017 Hvor ofte sjekker dere på natten? Jeg ligger hos henne i natt men sover vi så sover vi. Ha alarm på for å sjekke? Fikk stikkpille kl19, da var feber 40, hun kastet opp en gang litt etterpå. Fikk i henne litt salte skruer og vann før hun sovnet litt over kl20. Nå har hun 40.2 i feber, nettopp sovnet etter litt vann. Ksn hun få stikkpille igjen i natt ? andre råd? Ikke forkjølet eller noe vannkopper. Anonymkode: 535c3...b76
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2017 #2 Skrevet 31. mai 2017 Ja, du kan gi stikkpille i natt. Du kn også forsøke Nurofen (ibux mixt), kan ofte ha bedre effekt enn paracet, siden tp på barnet ditthar gått rask opp igjen. Kan gies samtidig som paracet også. lite klær. Rikelig drikke. Anonymkode: 5a078...190
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2017 #3 Skrevet 31. mai 2017 Man kan gi paracet igjen etter 4 timer, så ja du kan gi mer i natt. Men er enig med hun over, ofte har ibux (nurofen) bedre effekt på feber hos barn så jeg ville heller ha gitt det. Anonymkode: 908b4...036
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2017 #4 Skrevet 31. mai 2017 Hvis du ikke vet hva feberen skyldes ville jeg tatt en telefon til legevakten. Ibux virker bedre på feber hos noen barn, men bør helst ikke taes på tom mage. Ved oppkast og høy feber bør du være obs på tegn til hjernehinnebetennelse. Jeg ville uansett satt en alarm for å kontrollere feber/form. Anonymkode: 06276...519
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2017 #5 Skrevet 31. mai 2017 Kan kombinere både ibux og paracet dersom feberen ikkje held seg nede på berre paracet Att små barn har høg feber er ikkje uvanlig. Pass på att du gir barnet godt med drikke og fyll med på bleiene. Anonymkode: 1bb63...475
Evablaum Skrevet 1. juni 2017 #7 Skrevet 1. juni 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvordan gikk det? Anonymkode: 06276...519 De sover
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #8 Skrevet 2. juni 2017 På Thursday, June 01, 2017 den 0.30, Anonym bruker skrev: Hvis du ikke vet hva feberen skyldes ville jeg tatt en telefon til legevakten. Ibux virker bedre på feber hos noen barn, men bør helst ikke taes på tom mage. Ved oppkast og høy feber bør du være obs på tegn til hjernehinnebetennelse. Jeg ville uansett satt en alarm for å kontrollere feber/form. Anonymkode: 06276...519 Mener du at man skal kontakte lege så fort barnet har feber man ikke vet årsaken til? Det er ikke så uvanlig å ha nedsatt matlyst når man har feber, og man kan faktisk ha feber ved omgangssyke. Men jeg er enig i at hi bør være obs på tegn til hjernehinnebetennelse, som stiv nakke og prikker (det er ikke alltid man får prikker), eller rask forverring av tilstanden. Dersom ibux har effekt på feberen ville jeg sett an til over helgen før jeg evt ville kontaktet lege. Viktigste ved høy feber er å passe på så barnet ikke blir for varm og å få i barnet nok væske. Anonymkode: 908b4...036
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #9 Skrevet 2. juni 2017 Fikk bare en dårlig følelse. Har hatt barn med feberkramper en gang og kunne aldri ha lagt meg til å sove dersom feberen ikke var på vei ned. Sjansen var stor at hun ikke hadde tilgang på Ibux i og med at hun ikke vurderte dette. Hun virket bare veldig usikker og jeg var bekymret for barnet. Anonymkode: 06276...519
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #10 Skrevet 2. juni 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Fikk bare en dårlig følelse. Har hatt barn med feberkramper en gang og kunne aldri ha lagt meg til å sove dersom feberen ikke var på vei ned. Sjansen var stor at hun ikke hadde tilgang på Ibux i og med at hun ikke vurderte dette. Hun virket bare veldig usikker og jeg var bekymret for barnet. Anonymkode: 06276...519 Feberkramper er ubehagelige å se på, men det er ikke farlig. Og ikke noe legevakten kan forutse. Høy feber hos barn er helt vanlig. Det viktigste er å se hvordan almenntilstanden er. Anonymkode: 42cc9...8ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå