Anonym bruker Skrevet 31. mai 2017 #1 Skrevet 31. mai 2017 Far har vert i en arbeidsulykke hvor han skadet seg relativt stygt. Fremtidsutsiktene er ikke så enkle og han blir nok sykemeldt lenge. Jeg er i permisjon med vår lille gutt. Men han skal jo ha sin del etter hvert. Hva skjer om han fortsatt er sykemeldt den tiden min permisjon går ut? Kan jeg ta over han sine 10 uker? Vi er avhengig av å ha det året selvsagt da vi ikke for barnehageplass før høsten. Anonymkode: aea24...5ce
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2017 #2 Skrevet 31. mai 2017 Du kan søke om å overta hans permisjon, ja. Ta kontakt med nav, og gjør det allerede nå for å være i forkant! Anonymkode: 7dd13...d1a
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2017 #3 Skrevet 31. mai 2017 Søk nav om å få overført fars uker på deg, eller kanskje lurt å prate med dem å få forklart situasjonen. Tenker at det sannsynligvis ikke er noe problem da far er sykemeldt. Men om far skal ha sine uker senere, så må du nok ut i jobb hvis du ikke tar ferie eller ulønnet permisjon. Anonymkode: 8511c...1c5
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2017 #4 Skrevet 31. mai 2017 Om han ikke blir frisk i løped av de tre årene han kan ta ut permisjonen kan du få ukene overført. Er det utsikter til at han kan ta seg av ungen før det får du ikke de ukene. De er blitt veldig strenge på dette. Håper det vil gå bra med mannen din. Anonymkode: d6d9a...629
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2017 #5 Skrevet 31. mai 2017 Han blir nok frisk i løpet av tre år, men det hjelper jo ikke akkurat på vår situasjon om kort tid. Tar jeg permisjon uten lønn for jeg jo logisk nok ikke lønn, og det går ikke. Han kan absolutt ikke ta seg av lille slik det er nå. Barnehage plass har vi ikke. Kan nav virkelig tvinge meg til ulønnet permisjon i stedet for at jeg tar over hans del? Anonymkode: aea24...5ce
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2017 #6 Skrevet 1. juni 2017 Det står ingenting her om i hvilke fremtidsutsikter far kan ta permisjon. Dere trenger jo uansett ikke å søke om fars permisjon før like før han skal ut i pernisjon - men det kan være greit å avklare med nav på forhånd hva som faktisk er mulig. https://www.nav.no/no/Person/Familie/Venter+du+barn/fedrekvote-pappaperm-mødrekvote-og-fellesperiode--347651 Anonymkode: 7dd13...d1a
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2017 #7 Skrevet 1. juni 2017 Det holder ikke at han er sykemeldt, han må ha en utvidet legeattest på at han ikke kan ta seg av barnet alene for at du skal få permisjonen overført til deg. Det er veldig forskjellig fra saksbehandler til saksbehandler hvor strenge de er. Jeg leste om ei her inne hvor mannen hadde vært i en bilulykke og satt i rullestol med brudd i et ben og en arm, hun fikk ikke overført permisjonen fordi han bare kunne ta fedrekvoten når han var blitt frisk igjen... Men jeg har også hørt om de som har fått den overført helt uten problemer fordi far har vært sykemeldt, så dere må nesten bare søke og se hva de svarer. Får dere nei så klag, det er aldri feil at en ny person må se på søknaden, og jeg mener de bør ta hensyn til at dere ikke har barnehageplass (men jeg vet ikke om de gjør det, er de "kalde" nok sier de bare at barnepass er deres ansvar så dere får finne en dagmamma) Anonymkode: 2caeb...55c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå