MerraSomGår Skrevet 31. mai 2017 #1 Skrevet 31. mai 2017 Jeg har en syvåring som skaper seg så veldig for småting. Jeg har forsøkt veldig mange strategier men trenger å høre hva andre gjør. Altså, som nå, (og flere ganger før i dag) hyler og raser hun inne på rommet sitt, smeller med dørene og roper og dunker. Dette fordi hun ikke klarte å tegne rommet sitt slik hun så for seg (lekser). Jeg har mest lyst til å overse det nå. Vanligvis forsøker jeg å roe ned med noe, eller trøste. Har dere noen gode erfaringer? Jeg har ikke hatt denne typen barn før.. vet ikke helt hva som er best å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2017 #2 Skrevet 31. mai 2017 Har en 4-åring med samme typen anfall. Jeg henger meg på, for dette takler vi virkelig ikke lenger og jeg vurderer å stikke av. Anonymkode: 8cfbd...3a3
Pengetreet Skrevet 31. mai 2017 #4 Skrevet 31. mai 2017 Jeg har en dramaqueen som siden hun var liten har elsket å lage stor oppstandelse over småting. Veldig ulik meg der. Opp gjennom årenes løp har jeg erfart at hun ikke gidder når hun ikke får den oppmerksomheten hun er ute etter. Nå ignorerer jeg henne når hun begynner med dramatullet sitt. Går fortere over da.
skinnfilla Skrevet 31. mai 2017 #5 Skrevet 31. mai 2017 Minst mulig, gir beskjed om at smelling med dører ol ikke er greit og at vi kan prates når hun ikke er sur.
Mamma_til_2 Skrevet 31. mai 2017 #6 Skrevet 31. mai 2017 (endret) Overser det og tar en prat når barnet har roet seg. Men ved slamring av dører og tramping, hamring i gulv og vegger det er no go her så det settes en stopper for tvert. Endret 31. mai 2017 av Mamma_til_2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå