Gå til innhold

Hva folk kan finne på å si....😔

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk i dag høre av ei jeg satt i et jobbmøte  med at jeg ser yngre ut enn jeg er fordi jeg ikke er så tynn....jeg fyller liksom ut huden så jeg ikke får rynker. Hadde jeg vært tynn hadde jeg hatt rynker....

Jeg er i en slankeprosess og bør vel se på dette som en ekstra motivasjon, men klarer ikke det. Jeg har gått ned en del og er ikke feit akkurat, men har litt ekstra. 

Hun mente nok ingenting vondt med det, men det betyr jo ikke at det ikke sårer forde😝

Anonymkode: 66c80...9d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo sant. Har man litt ekstra underhudsfett har man ikke like mye rynker. 

Min venninne ble så rynkete i ansiktet da hun gikk ned 30 kg. Hun vurderte å gå opp igjen pga det. 

Å si slik til en kollega tyder på litt mangel på antenner da. 😂😂

Anonymkode: c8493...0dd

Skrevet

Du kan ikke la andres ubetenksomme kommentarer få styre hvilket bilde du har av din egen kropp.

Og ikke alle får rynker selv om man går ned i vekt. Genetikken din avgjør det. Jeg er over 40, har vært minst 25 kg overvektig, men har så godt som ingen rynker selv om jeg nå har vært slank i mange år.

En like gammel venninne av meg gikk ned 15-20 kg for ca. tre år siden. I en periode rett etterpå så det ut som om hun hadde fått en del rynker, men det var forbigående, de ble mindre markante når kroppen stabiliserte seg (og hun har ikke fjusket med botox eller lignende). Hun er langt glattere i ansiktet i dag enn hun var for 3-5 år siden.

Vær trygg nok på deg selv til å gå for det som er best for din kropp. Å skulle være overvektig for å unngå rynker er jo bare idioti, da velger man dårligere helse opp mot det utseendemessige - men stort sett er det bare en dårlig unnskyldning for å la være å ta tak i egen helse selv.

Anonymkode: ee40b...c4c

Skrevet

Jeg synes det er motsatt. Jeg synes feit folk ser eldre ut. For meg er en slank kropp ungdommelig. Men i tilfellet stor vektnedgang kan man jo bli et skrukketroll, så det er unntaket.

Anonymkode: 1c98c...0db

Skrevet

Du er hårsår og lager en case ut av flisespikkeri. Er du klar over hva ordentlig feite kan få høre av kommentarer? Ikke det? 

Hørt på buss: tror vi tre skal sette oss på andre siden for å fordele vekta ombord.

Hørt på butikken: nå blei jeg jammen i meg motivert til både salat og joggetur.

Hørt på utested: man bør ikke drikke alkohol når man er gravid, spesielt ikke trillinger. 

Jeg kunne fortsatt leeeenge. Dette er kommentarer som stort sett er sagt over hodet på venninna mi som er stor, men ikke av de største. 

Anonymkode: 8a197...c78

Skrevet

Det går andre veien også, hvis det er noen trøst... Jeg er veldig liten og tynn, og dermed er man vist fritt vilt til å få kommentarer som "du, anorexi." Eller "du skal vel ha barneposjon" eller "pass på så du ikke blåser bort" eller "pass på så du ikke brekker". 

Folk mener det ikke vondt, men det er like "flaut" hver gang. 

Anonymkode: 5b9e7...765

Skrevet

Du må slutte å henge deg opp i andres kommentarer om din kropp. Lukk øra og elsk deg selv!

Anonymkode: 7d4d6...9da

Skrevet

Må ha vært en person helt uten sosiale antenner. 

Anonymkode: fbd32...5af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...