Gå til innhold

Kul i brystet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har funnet en kul i brystet og skal på mammografi på torsdag. Gruer meg så utrolig til resultat. Har tre barn og er jo så flink til å tenke det verste... Noen med erfaringer? Får man svar med en gang?

Anonymkode: e38a5...144

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du får svar med en gang, kommer vel an på hva de finner. Jeg har sjekket det flere ganger, og har fått svar med en gang hver gang. Men hos meg har det vært vanncyster hver gang

Anonymkode: 9e748...2f1

Skrevet

Var til mammografi i fjor pga kul i brystet. Jeg tenkte også det verste.

Selve undersøkelsen var helt grei. Først ble det tatt mammografi og etterpå tok de en vevsprøve. Legen kikket på bildene før han tok vevsprøven og han konkluderte med en gang at det var noe ufarlig og veldig vanlig (husker ikke nå hva det var) Men de tar prøven for å være på den sikre siden, forstod jeg det som, Har ikke hørt noe mer om det etter det.

Vil nok tro at du får svar med en gang hvis det ikke er noe å bekymre seg for. Mener legen noe annet må du nok dessverre vente på resultatene.

Lykke til!

Skrevet

Fikk svar med en gang her også. De tok bilde og ultralyd på begge sider og hun som undersøkte meg stilte noen spm og konkluderte med at dette var en hoven brystkjertel. Kulen er der ennå. uforandret og ufarlig. Håper på det for deg også :)  Lykke til :) 

Anonymkode: a39a2...368

Skrevet

Jeg fant også en kul og fikk vite rett etter mammografi og ultralyd at det bare var en fettkul.

Det er oftere noe ufarlig enn farlig. Lykke til 🙂

Anonymkode: c9f25...5e7

Skrevet

Hei, fant en kul jeg også i april. Jeg ammet fortsatt og var akkurat blitt gravid igjen (dette visste jeg ikke da- terminerte det like etterpå) Tok mammografi, den viste ikke tydelig resultat så tok høy res ultralyd. Fikk svar samtidig om mistenkelig funn. Løp til legen og fikk henvisning til biopsi etter helgen. Måtte pga påsken vente en uke på svaret.. jeg gjennomgår cellegift behandling nå pga trippel negativ brystkreft. Jeg føler alt kommer til å gå bra men dette året ble ikke som planlagt. Jeg ville insistert på ultralyd og ikke ikke mammografi. Hvis du ammer, har høy tetthet i brystene av vev og kjertler (ikke så mye fett) er det vanskeligere å oppdage små klumper og uregelmessigheter. Lykke til. Forferdelig å vente på svar men enda verre å ikke oppdage noe som kan behandles så tidlig som mulig. Håper det for din skyld er noe ufarlig

Anonymkode: 98970...984

Skrevet

Nettopp vært inne selv, mamografi og biopsi. Venter på videre henvisning til et større sykehus. Vet forløbig ingenting, men prøver å ikke tenke på det....

Anonymkode: 6d248...630

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei, fant en kul jeg også i april. Jeg ammet fortsatt og var akkurat blitt gravid igjen (dette visste jeg ikke da- terminerte det like etterpå) Tok mammografi, den viste ikke tydelig resultat så tok høy res ultralyd. Fikk svar samtidig om mistenkelig funn. Løp til legen og fikk henvisning til biopsi etter helgen. Måtte pga påsken vente en uke på svaret.. jeg gjennomgår cellegift behandling nå pga trippel negativ brystkreft. Jeg føler alt kommer til å gå bra men dette året ble ikke som planlagt. Jeg ville insistert på ultralyd og ikke ikke mammografi. Hvis du ammer, har høy tetthet i brystene av vev og kjertler (ikke så mye fett) er det vanskeligere å oppdage små klumper og uregelmessigheter. Lykke til. Forferdelig å vente på svar men enda verre å ikke oppdage noe som kan behandles så tidlig som mulig. Håper det for din skyld er noe ufarlig

Anonymkode: 98970...984

Så bra du gikk til legen. Og fikk vite at du har kreft. Jeg fikk også trippelnegativ brystkreft i januar 2015,da var min yngste sönn 2 månder. Jeg gjennom gikk cellegifter, op og stråling hele det året. I februar 2016 så fikk jeg beskjed om at det ikke var mere kreftceller igjen. Men i oktober 2016 så fikk jeg beskjeden om at jeg fikk et tilbakefall med spredning, til lunger og skelettet. Så nå vet jeg ikke hvor lenge jeg har igjen. Går på bremse medisin.

Men håper det går bra med deg. Kjempe på, vi må stå sammen å kjempe! #fuckcancer!

Skrevet

Tror det kommer ann på arbeidssituasjonen og alvorligheten om man får svar med det samme.

Første gang fikk jeg biopsi i tillegg og fikk rett etterpå vite at de dessverre hadde funnet kreftceller. De siste 6 år hvor jeg har vært på kontroll har jeg noen ganger fått beskjed med det samme, andre ganger fått vite at dersom jeg ikke hører noe så er alt ok. Virker som der variere i forhold til hvor mange som er på jobb, hvor mange det er til undersøkelse og om der er flere alvorlige tillfeller.

Lykke til og husk at for de fleste er det heldigvis ikke noe farlig.

Anonymkode: 608c9...7cd

Skrevet

Takk for alle svar. Da har jeg vært til undersøkelse, både mammografi og ultralyd. Kulen i brystet var bare en fettkul, men de fant i tillegg en i armhulen. Denne tok de biopsi av og etter en halvtime fikk jeg beskjed om at det bare var en irritert lymfeknuter. Føler meg minst ti kg lettere!! Veldig imponert over hvor effektive de var, i løpet av en time tok de mammografi, ultralyd, biopsi og fikk svar på resultatet!

Anonymkode: e38a5...144

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...