Gå til innhold

"Det er ikke vondt å sette på reguleringen"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette ble sagt til sønnen min mange ganger, hos reguleringstannlegen. Jeg leser det også over alt på nettet. Han fikk satt på idag, og fy søren som de dyttet de runde tingene ned på tennene hans. De presset og presset. Tok tak i underkjeven hans og presset på. Det så sykt vondt ut. En jente ved siden av slapp slik hard behandling. Hun merket knapt noe. Var dette i tråd med slik det skal gjøres...? Er det fordi sønnen min antakelig hadde tettere tenner? Jeg forstår ikke helt hvordan de kunne mene at det der ikke skulle gjøre vondt. 

Anonymkode: af882...508

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syntes det er feil og si sånn når det ikke er garanti. 

Selv jobber jeg i helsevesenet, og har satt venefloner og sprøyter på barn i mange år (uten sammenligning forlvrig 😂) men da også sier mange "Neida, det gjør ikke vondt". Jeg er dønn ærlig, og opplever langt større ro og tillit fra barna. " Ja, det gjør litt vondt for noen, men det går også fort over". Forstår ikke hvorfor leger, tannleger, sykepleiere osv alltid skal lyve for barn?! Barn er råtøffe de, bare man gir de sjansen. Mye tøffere en voksne jeg er borti iallefall. Barn som pasienter er best sånn sett ;) 

Tilbake til regulering, så husker jeg det som vondt selv (det er 20 år siden da). Så om det strammer og er ømt i kveld så ville jeg hatt lav terskel for Paracet jeg :) 

Lykke til med tøffingen!

Anonymkode: 2c1ce...476

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Syntes det er feil og si sånn når det ikke er garanti. 

Selv jobber jeg i helsevesenet, og har satt venefloner og sprøyter på barn i mange år (uten sammenligning forlvrig 😂) men da også sier mange "Neida, det gjør ikke vondt". Jeg er dønn ærlig, og opplever langt større ro og tillit fra barna. " Ja, det gjør litt vondt for noen, men det går også fort over". Forstår ikke hvorfor leger, tannleger, sykepleiere osv alltid skal lyve for barn?! Barn er råtøffe de, bare man gir de sjansen. Mye tøffere en voksne jeg er borti iallefall. Barn som pasienter er best sånn sett ;) 

Tilbake til regulering, så husker jeg det som vondt selv (det er 20 år siden da). Så om det strammer og er ømt i kveld så ville jeg hatt lav terskel for Paracet jeg :) 

Lykke til med tøffingen!

Anonymkode: 2c1ce...476

Så bra at du er ærlig mot barna! Sønnen min fikk en skade for noen år siden, og måtte ha flere behandlinger. Flere ganger sa leger og sykepleiere at det ikke kom til å gjøre vondt, men det gjorde det, og han ble veldig urolig under behandlingen. Så en dag var det en sykepleier som sa: Ja, det kommer kanskje til å gjøre vondt en liten stund, men jeg lover å gjøre det så raskt jeg kan. (Kanskje det var deg?) Han satt musestille under behandlingen. Etterpå spurte jeg ham om det ikke hadde vært vondt denne gangen. Han sa at det hadde vært likt som de andre gangene, men at nå visste han det jo på forhånd, så da ble han ikke overrasket og redd. 

HI: Enig i at det var en veldig feil ting å si. Husker selv at tannlegen brukte kraft da han satte på reguleringen min da jeg var 11-12. Det var ikke "sykt vondt", men det var absolutt ikke behagelig. De burde sagt at det kunne være at de måtte dytte hardt.

Anonymkode: 417d7...442

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...