Anonym bruker Skrevet 30. mai 2017 #1 Skrevet 30. mai 2017 Syvåringen har fått et væskende hudområde rundt penisroten. Det er ca 1-2 cm bredt. Ikke blødende, men kontinuerlig eksuderende. Hvordan kan jeg stelle dette best mulig? Anonymkode: 57363...bad
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2017 #2 Skrevet 30. mai 2017 Hvorfor har han fått det? Er det smertefullt og væsker? Gul væske? Ville nok sjekket det hos lege. Anonymkode: dc48f...04c
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2017 #3 Skrevet 30. mai 2017 Basic sårstell: Tørt med tørt, altså tørt sår skal ha på tørr kompress/plaster/bandasje. Vått med vått, vått sår skal ha fuktig bandasje. Du får kjøpt små nettingpads med noe fukt på apoteket, som du har mellom sår og kompressen. Anonymkode: 11359...3e8
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2017 #4 Skrevet 30. mai 2017 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Basic sårstell: Tørt med tørt, altså tørt sår skal ha på tørr kompress/plaster/bandasje. Vått med vått, vått sår skal ha fuktig bandasje. Du får kjøpt små nettingpads med noe fukt på apoteket, som du har mellom sår og kompressen. Anonymkode: 11359...3e8 Tusen takk for fin huskeregel! Vi har noe jelonet liggende etter storebrors operasjon😊 Anonymkode: 57363...bad
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2017 #5 Skrevet 30. mai 2017 Jelonet er noko herk, dersom den tørker inn vil den sette seg fast i såret. Ville heller kjøpt mepitel. Når det er sagt synes eg du bør la ein lege sjå på såret, iallefall dersom du ikkje veit årsaken og det kjem puss frå det... Anonymkode: 3958e...f9b
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2017 #6 Skrevet 30. mai 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jelonet er noko herk, dersom den tørker inn vil den sette seg fast i såret. Ville heller kjøpt mepitel. Når det er sagt synes eg du bør la ein lege sjå på såret, iallefall dersom du ikkje veit årsaken og det kjem puss frå det... Anonymkode: 3958e...f9b Takk for tips. Jeg ser an utviklingen et par dager. Det ser rent og fint ut. Ikke noe puss. Blir det verre (eller ikke bedre) drar vi til legen. Det begynte som en liten sprekk i en hudfold. Mistenker at han klør seg i søvne, og at det har bidratt til å øke sårflaten. Prøver å holde neglene helg korte og hendene rene. Anonymkode: 57363...bad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå