Anonym bruker Skrevet 30. mai 2017 #1 Skrevet 30. mai 2017 Datteren min har hatt dette kronisk i 1,5 år. Allergitest viser kun tegn til peanøtter. Fastlege mener vi bare må ta zyrtec til hjelp, men jeg er bekymret. Noe annet vi kan gjøre? Anonymkode: b4402...cf1
Jessday Skrevet 30. mai 2017 #2 Skrevet 30. mai 2017 Gutten min hadde kronisk elveblest i litt over et år, plutselig en dag var det borte. Ca ti mnd siden han har hatt det nå, fant aldri ut hva det kom av. God bedring:)
Jessday Skrevet 30. mai 2017 #3 Skrevet 30. mai 2017 Vi prøvde både zyrtec tabeletter og dråper, men ikke noe av dette som hadde noe veldig til effekt.
Roheryn Skrevet 30. mai 2017 #4 Skrevet 30. mai 2017 Allergitester er kun veiledende. Få fastlege til å henvise til spesialist for å få utredet skikkelig ift allergi. Vår melkeallergiker har elveblest som hovedsymptom. Han har også atopisk eksem, som forverres kraftig om han får i seg melk (er han helt melkefri over tid så er også eksemen borte). Zyrtec tar toppene når han klør over hele kroppen, men gjør ikke stort for utslettet.
Roheryn Skrevet 30. mai 2017 #5 Skrevet 30. mai 2017 -Vi fikk ikke utslag på forrige allergitest, på tross av at gutten åpenbart er svært allergisk. Prikktest med en dråpe melk på arma og stikk i det gav ingen reaksjon - da vi kom hjem fra legen tok vi en fingertupp med yoghurt i panna, tørka vekk med en gang og fikk en stor flekk elveblest umiddelbart. Barnelegens forklaring var at sånt skjer, noen ganger slår det ikke ut selv om det er en åpenbar allergi. Vår har forøvrig hatt kjempeutslag på tester før, så vi klødde oss godt i hodet da den plutselig var negativ.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå