Gå til innhold

Hvordan finne energi til å bli strammere og finere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har mannen dessverre mistet lysten på sex fordi jeg endret meg noe etter de to siste fødslene (har også ett barn fra før vi traff hverandre). Jeg har nå fått diagnosen utbrenthet, men prøver å jobbe i 60 % stilling for å ikke bli gal av å trø hjemme. Husarbeidet faller, og har i de siste 5 årene falt, på meg i sin helhet, bortsett fra noen småoppgaver som mannen gjør i ny og ne. De to yngste er små og krevende, og det er alltid jeg som følger i for eksempel basseng, på barneidrett og så videre. Jeg er utslitt, klarer ikke å trene (og får egentlig ikke lov  av legen å belaste kroppen med hard kondisjonstrening eller styrketrening), sover veldig dårlig og er skikkelig zombie når jeg står opp på morgenen. Det gjør at jeg ikke orker å stå opp 15 minutter før for å legge på sminke etter dusjen, style håret og bli fin. Jeg er ikke bælfeit og fæl altså, er alltid ren og pen i tøyet, dusjer hver dag, er 169 høy og veier 65 kilo, er ikke kjeftete eller bitchete. Har jo selvfølgelig litt mage etter 3 fødsler og ikke noe særlig med muskler. Så ikke sånn fotomodellopplegg, men heller ikke veldig stygg. Hvordan få styrke til å orke å sminke meg, trene og følge diett (orker selvfølgelig ikke slanke de siste kiloene bort heller akkurat nå) for å bli finere slik at mannen får lyst på meg igjen? Noen som har vært i en slik situasjon før?

Anonymkode: 82b18...9c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen skal likevel ha lyst på deg. Det er ikke deg det er noe feil med, men "mannen" som lot deg bli utbrent.

Har du tatt på deg martyr-rollen, er det din egen feil. Men jeg skjønner ikke at du orker å ha det slik du har det? Om han ikke gjør noe hjemme eller noe med ungene treffes dere vel heller ikke. Du må enten si ifra eller la det være som det er. Det bestemmer du helt selv...

Ja, jeg høres nok ikke særlig hyggelig ut. Men man kan gjøre noe selv med situasjonen. Altså, ikke treninga. Men forholdet ditt til mannen. Det er jo det som egentlig er problemet.

Skrevet

Jeg forstår ikke helt hvorfor du ønsker å gjøre deg fin for den mannen? Du er syk, han overlater alt husarbeid til deg og bidrar nesten ikke med noen ting. Så kritiserer han utseendet ditt og vil ikke ha sex med deg.

Enten går dere i parterapi og rydder kraftig opp i forholdet - eller så går du fra ham. Er villig til å vedde på at du kommer til å bli friskere uten en så udugelig mann som i tillegg til å utnytte deg bryter deg ned psykisk.

Anonymkode: 16cc5...182

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg forstår ikke helt hvorfor du ønsker å gjøre deg fin for den mannen? Du er syk, han overlater alt husarbeid til deg og bidrar nesten ikke med noen ting. Så kritiserer han utseendet ditt og vil ikke ha sex med deg.

Enten går dere i parterapi og rydder kraftig opp i forholdet - eller så går du fra ham. Er villig til å vedde på at du kommer til å bli friskere uten en så udugelig mann som i tillegg til å utnytte deg bryter deg ned psykisk.

Anonymkode: 16cc5...182

Fordi jeg holder på å gå på veggen av mangel på flørting og sex. Til tross for lite krefter, har jeg veldig stor sexlyst (må være nesten død før jeg sier nei), og blir jo utrolig frustrert. Sex gir meg også energi, så jeg tror det hadde hjulpet også på diagnosen min. Jeg vet ikke hvor mye friskere jeg blir av å gjøre absolutt alt selv HELE tiden hvis mannen drar.

HI

Anonymkode: 82b18...9c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...