Gå til innhold

Hva er og hvordan brukes ansiktsserum?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt grønn på dette. Jeg har fått endel prøver, og flere av de er serum for ansikt. Men jeg aner ikke hvordan det skal brukes, står ikke noe på prøvene heller. Så hvordan brukes dette og hva er det for? Skal det vaskes av igjen, når skal det brukes?

Anonymkode: fe8bf...5f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer ann på. Jeg har tre serum. Dagserum som skal under dagkrem. 

Toner/nattserum som skal under nattkrem. Og en ren nattserum som jeg bruker over skummaske. Ingen av de vaskes av. 

De fleste serum skal under kremer og ikke vaskes av. Et godt hint er jo mer flytende serumet er og jo raskere det trekker inn i huden jo mer sannsynlig er det at det skal under øvrig hudpleieprodukt. 

Husk å la det trekke godt inn i huden før du påfører neste lag. Minst fem minutter, gjerne lengre.

Anonymkode: f0798...bdc

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Kommer ann på. Jeg har tre serum. Dagserum som skal under dagkrem. 

Toner/nattserum som skal under nattkrem. Og en ren nattserum som jeg bruker over skummaske. Ingen av de vaskes av. 

De fleste serum skal under kremer og ikke vaskes av. Et godt hint er jo mer flytende serumet er og jo raskere det trekker inn i huden jo mer sannsynlig er det at det skal under øvrig hudpleieprodukt. 

Husk å la det trekke godt inn i huden før du påfører neste lag. Minst fem minutter, gjerne lengre.

Tusen takk for god info :) Men hva gjør egentlig serum?

Skrevet

Serum er et mer konsentrert hudpleieprodukt som skal være mer dyptvirkende. 

Skrevet

Er serum noe en bør bruke bør det være med i det daglige stellet?

Skrevet

Et serum er det første du tar på etter du har renset huden, med mindre du også bruker toner eller mist da tar du det på før serumet. Det finnes mange forskjellige serum noen som du feks noen skal du kun ha på kveld mens andre kan brukes når som helst. Et eksempel på det er vitamin A serum, det bør kun brukes på natten/kvelden, mens vitamin c er veldig bra på dagtid men kan brukes på kvelden også. Noen serum er oljebaserte, disse er da også klasifisert som serum pga de når dypt ned i huden. Oljebaserte serum kan ofte brukes alene uten noe dagkrem/nattkrem over, du kan også ofte bruke korrigerende serum som feks vitamin c serum under disse. 

Anonymkode: 4bc49...1ef

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Et serum er det første du tar på etter du har renset huden, med mindre du også bruker toner eller mist da tar du det på før serumet. Det finnes mange forskjellige serum noen som du feks noen skal du kun ha på kveld mens andre kan brukes når som helst. Et eksempel på det er vitamin A serum, det bør kun brukes på natten/kvelden, mens vitamin c er veldig bra på dagtid men kan brukes på kvelden også. Noen serum er oljebaserte, disse er da også klasifisert som serum pga de når dypt ned i huden. Oljebaserte serum kan ofte brukes alene uten noe dagkrem/nattkrem over, du kan også ofte bruke korrigerende serum som feks vitamin c serum under disse. 

Tusen takk :) Hva er mist da?

Skrevet
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er serum noe en bør bruke bør det være med i det daglige stellet?

Ja, det er det beste :) Serum er utrolig bra. Jeg anbefaler vitamin C serum (med naturlige ingredienser), det gjør huden friskere og jevnere. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja, det er det beste :) Serum er utrolig bra. Jeg anbefaler vitamin C serum (med naturlige ingredienser), det gjør huden friskere og jevnere. 

Er det noen spesielle merker/typer du kan anbefale?

Skrevet

No 7 serum fra Boots apoteket er veldig bra 😃Dr. Phil snakker støtt og stadig om det serumet 

Anonymkode: 2cf85...87c

Skrevet
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

No 7 serum fra Boots apoteket er veldig bra 😃Dr. Phil snakker støtt og stadig om det serumet 

Dr. Phil ser ut som en doktor som har peiling på serum!!!

Skrevet
2 minutter siden, Evablaum skrev:

Dermalogica sin serum

Kanskje gidde lese det hi spør om?

Meningsløst svar. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Meningsløst svar. 

Neida, det var ikke et meningsløst svar siden jeg spurte om tips til merker

Hi

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dr. Phil ser ut som en doktor som har peiling på serum!!!

Hehe Det var noen damer som som var med på showet da vettu 😉 Uansett..... Det serumet funker ! Og det koster ikke skjorta

Skrevet

Jeg lar meg stadig overraske over hvor lettlurte dere er. Tror dere virkelig dette fungerer? Det er bare tull. Dere blir lurt.

Anonymkode: e11bd...8da

Gjest Darwinia:-)
Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Meningsløst svar. 

Kanskje gidde lese HELE tråden før du svarer?

Meningsløst (og surmaga) svar.

Skrevet
På 6/1/2017 den 7.37, Anonym bruker skrev:

Jeg lar meg stadig overraske over hvor lettlurte dere er. Tror dere virkelig dette fungerer? Det er bare tull. Dere blir lurt.

Anonymkode: e11bd...8da

Lurt? Har du prøvd? Den fra nr 07. Reduserer mine rynker, så det funker for meg 😁

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...