Anonym bruker Skrevet 29. mai 2017 #1 Skrevet 29. mai 2017 Har et narm som er så forferdelig glad i bøker, og tenkte litt på at jeg gjerne vil lese bøker som kanskje bryter litt på det såkalte tradisjonelle mønsteret med mor, far og barn. Det må da finnes noen kule bøker om to pappaer eller to mammaer? Eller bøker som ikke er eventyr og prinsesser og prinser i forferdelig tradisjonelle kjønnsroller? Leter på nett, men finner intet. Tips? Anonymkode: f351e...463
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2017 #2 Skrevet 29. mai 2017 narm = BARN..haha! Anonymkode: f351e...463
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2017 #3 Skrevet 29. mai 2017 Hvor gammelt er barnet? Er jo masse bøker som ikke er eventyr med prinser og prinsesser. Anonymkode: e4563...f03
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2017 #4 Skrevet 29. mai 2017 4 år. Joda. Det finnes sikkert masse. Men nå ba jeg om konkrete anbefalinger. Fyr løs. Anonymkode: f351e...463
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2017 #5 Skrevet 30. mai 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: 4 år. Joda. Det finnes sikkert masse. Men nå ba jeg om konkrete anbefalinger. Fyr løs. Anonymkode: f351e...463 Jakob og Neikob-bøkene Gubben og katten-bøkene Alle Øyvind Torseters bøker, f eks "Klikk" eller "For en neve havre" Bøkene om grisen Benny og Veslebror, husker ikke forfatter Ulf Løfgrens "Det røde eplet" og "Morfar er sjørøver" "Den vesle heksa" av D.Ottmar Anonymkode: 83c60...b23
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2017 #6 Skrevet 30. mai 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jakob og Neikob-bøkene Gubben og katten-bøkene Alle Øyvind Torseters bøker, f eks "Klikk" eller "For en neve havre" Bøkene om grisen Benny og Veslebror, husker ikke forfatter Ulf Løfgrens "Det røde eplet" og "Morfar er sjørøver" Edit: "Den vesle heksa" av Otfried Preussler Anonymkode: 83c60...b23 Anonymkode: 83c60...b23
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2017 #7 Skrevet 30. mai 2017 Da bør du ta deg en tur på biblioteket! Det finnes masse bra bøker. Hvis du vil ha om homofili, så les: Lille-zlatan og kule onkel Tommy Malins mamma gifter seg med Lisa Andre: Alans store, skremmende tenner Jakob og Neikob Odd er et egg Denne boka er kjedeleg(Markhus) Dyrenes skjønnhet Kult for en 4-åring Anonymkode: 738b7...c7a
the amazing spidermamma Skrevet 30. mai 2017 #8 Skrevet 30. mai 2017 Anbefaler bøkene til Jakob Martin Strid. Særlig 'den kjempestore pæra'. Passe surrealistisk og fantastiske tegninger. Bøkene om reven og grisungen er også veldig morsomme. Og - hva heter han - han som er i Little Britain? Han har skrevet flere barnebøker, men en som handler om en krevende elefant som flytter inn hos en liten gutt, den er morsom. Poteby-boka har jeg sett på salg flere steder, den er også fin.
litekreativtbrukernavn Skrevet 30. mai 2017 #10 Skrevet 30. mai 2017 Ikke mye om homofili , men Roald Dahl er en forfatter vi leser om igjen og om igjen her Min er 5, beg. å lese de i fjor. (Noen eksempler) Den fantastiske Mikkel rev Charlie og sjokoladefabrikken Georgs magiske medisin sjiraffen, Pelli og jeg osv osv -Masse magi og fantasi, og ikke så himla kjedelig for oss voksne å lese 😏👍
Marriet Skrevet 30. mai 2017 #11 Skrevet 30. mai 2017 Bukkene bruse bøkene ❤ alle tre. Startet med bukkene bruse på badeland. Vi ler masse og blir aldri lei. Snakker mye om tegningene og sosial kompetanse. Ellers er jeg også fan av Albert Åberg og alenefaren hans.
Marriet Skrevet 30. mai 2017 #12 Skrevet 30. mai 2017 Jeg kom på en bok til, men en fireåring er kanskje for liten, men etterhvert er den gull! Den heter Verdas søtaste turist og handler om sex. Den tar for seg dette med lyst, grenser, samtykke og har til og med litt om forsøk på voldtekt og skam. Fine bilder og morsom tekst:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå