Anonym bruker Skrevet 29. mai 2017 #1 Skrevet 29. mai 2017 Det startet for mange år siden da jeg var sammen med en idiot av en..kan ikke kalle det en mann engang. Han lurte meg økonomisk og jeg havnet i DEN pengeknipa..i tillegg var han psykisk og fysisk slem i mange år etterpå. Stalking, osv.. Føler at jeg nesten ikke får puste nå 15 år etterpå bare jeg tenker på han. Han har gjort livet mitt til et helvete i perioder.. sluttet å jobbe mange år osv.. Han har rett og slett ødelagt livet mitt. Har null tillitt til andre menneker..selv om jeg nå er sammen med verdens snilleste og beste mann på alle måter.. klarer ikke stole på noen. Finnes det noen der ute som har turt å gå til sak mot lignende tilfelle..er det mulig.. ?: S har fått post traumatisk stresslidelse : ( har blitt helt paranoid.. nesten så jeg ikke tør å skrive det her..enda ingen vet hvem jeg er engang.. hjelp.. Anonymkode: 259b7...500
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2017 #2 Skrevet 29. mai 2017 Er han dømt for stalkingen sin, eller for økonomisk bedrag eller noe annet? Anonymkode: 6b8b2...f67
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2017 #3 Skrevet 29. mai 2017 Veldig vanskelig å si så mye om det så lenge du ikke skriver mer om det enn du gjør (noe som kanskje er lurt om det skulle bli en sak). Kanskje du kan ta kontakt her, og legge frem saken din og be om råd: http://www.voldsoffererstatning.no/ Jeg vet ikke om du kvalifiserer. Hvis du ikke kvalifiserer for en slik erstatning, prøv å legge det bak deg. Få behandling for din ptsd og se om du greier å legge det bak deg. Se fremover og ikke bakover. Anonymkode: 0f83d...39c
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2017 #4 Skrevet 29. mai 2017 Du vil ha penger fra staten fordi du valgte feil mann??? Anonymkode: 8df6d...5f5
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2017 #5 Skrevet 29. mai 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Du vil ha penger fra staten fordi du valgte feil mann??? Anonymkode: 8df6d...5f5 Nei, fordi en forbryter utøvet vold mot henne. To meget forskjellige ting. Anonymkode: 6b8b2...f67
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2017 #6 Skrevet 29. mai 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du vil ha penger fra staten fordi du valgte feil mann??? Anonymkode: 8df6d...5f5 Ehh nei. Men hadde det vært mulig å fått han til å betale meg det jeg har tapt så hadde jeg vurdert å prøvd.. han ble dømt ja, men betalte ikke alt..saken ble avsluttet pga jeg orket rett og slett ikke mer på det tidspunktet. Anonymkode: 259b7...500
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2017 #7 Skrevet 29. mai 2017 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ehh nei. Men hadde det vært mulig å fått han til å betale meg det jeg har tapt så hadde jeg vurdert å prøvd.. han ble dømt ja, men betalte ikke alt..saken ble avsluttet pga jeg orket rett og slett ikke mer på det tidspunktet. Anonymkode: 259b7...500 Men kan du ikke kreve det ut likevel? Inkasso? Anonymkode: 6b8b2...f67
Evablaum Skrevet 29. mai 2017 #8 Skrevet 29. mai 2017 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ehh nei. Men hadde det vært mulig å fått han til å betale meg det jeg har tapt så hadde jeg vurdert å prøvd.. han ble dømt ja, men betalte ikke alt..saken ble avsluttet pga jeg orket rett og slett ikke mer på det tidspunktet. Anonymkode: 259b7...500 ....og du vil ha PENGER, da kommer du til å føle deg bedre? Han er jo allerede blitt dømt, så du er jo blitt trodd.. Hva vil penger hjelpe psyken din med?
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2017 #9 Skrevet 30. mai 2017 2 timer siden, Evablaum skrev: ....og du vil ha PENGER, da kommer du til å føle deg bedre? Han er jo allerede blitt dømt, så du er jo blitt trodd.. Hva vil penger hjelpe psyken din med? Å overleve, sikkert, hvis psyken er så skadet at det er vanskelig å holde på en jobb? Anonymkode: 6b8b2...f67
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2017 #10 Skrevet 30. mai 2017 7 timer siden, Evablaum skrev: ....og du vil ha PENGER, da kommer du til å føle deg bedre? Han er jo allerede blitt dømt, så du er jo blitt trodd.. Hva vil penger hjelpe psyken din med? Hvorfor dømmer du så hardt? Du vet jo så godt som ingenting om saken eller situasjonen. Føles det godt å tråkke på folk på den måten? Anonymkode: cdd0d...a16
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2017 #11 Skrevet 30. mai 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor dømmer du så hardt? Du vet jo så godt som ingenting om saken eller situasjonen. Føles det godt å tråkke på folk på den måten? Anonymkode: cdd0d...a16 Er så vant med det her inne at noen er slik..det bryr jeg meg ingenting om.. er nok ikke like tøffe i virkligheten. Nei penger ville ikke fått meg til å følt meg bedre..men jeg hadde kanskje fått betalt ned gjeld jeg fortsatt sitter å betaler pga denne fyren. Er j.... surt.. det her som jeg har gjennomgått unner jeg ingen. Har vært et mareritt rett og slett Anonymkode: 259b7...500
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2017 #12 Skrevet 30. mai 2017 Det er da ikke det offentlige som skal gi deg erstatning. Tapt barndom etc, saker der det offentlige er part er så sin sak. I ditt scenario er du og eksen partene i saken, synes evt ertatningskrav må rettes mot han. Det finnes ordninger der erstatning gjerningsmannen er idømt blir forskuttert, om du vinner fram med krav mot han og han ikke har midler, da vil det kreves regress mot han. Og ordninger der fellesskapet gir erstatning ved ukjent gjerningsmann, men fellesskapet har ikke ytt deg urett og svarer heller ikke for et ukjent medlem av dette fellesskapet i saken. Anonymkode: ec0ce...890
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2017 #13 Skrevet 30. mai 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er da ikke det offentlige som skal gi deg erstatning. Tapt barndom etc, saker der det offentlige er part er så sin sak. I ditt scenario er du og eksen partene i saken, synes evt ertatningskrav må rettes mot han. Det finnes ordninger der erstatning gjerningsmannen er idømt blir forskuttert, om du vinner fram med krav mot han og han ikke har midler, da vil det kreves regress mot han. Og ordninger der fellesskapet gir erstatning ved ukjent gjerningsmann, men fellesskapet har ikke ytt deg urett og svarer heller ikke for et ukjent medlem av dette fellesskapet i saken. Anonymkode: ec0ce...890 Det finnes også voldsoffererstatning og billighetserstatning. Anonymkode: 6b8b2...f67
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2017 #14 Skrevet 30. mai 2017 Foreldelse av straffeansvar. Fristens lengde står i forhold til størrelsen av den straff som handlingen kan medføre og er som følger: Straffesaker blir foreldet 15 år når tidsbestemt straff inntil 15 år kan idømmes. Kan han ikke dømmes til fengsel, kan han heller ikke dømmes til å betale erstatning. Det gis ikke 15 års fengsel for det du nevner, så han kan bare innrømme alt sammen uten å bli dømt. Jeg tror ikke du hadde klart å kjøre en lang sak mentalt. Det er mer slitsomt enn det de fleste tror. 15 år etter har du neppe faste bevis. Ord mot ord saker går aldri gjennom, men igjen, saken er foreldet. Anonymkode: 7516d...8e9
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2017 #15 Skrevet 30. mai 2017 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er så vant med det her inne at noen er slik..det bryr jeg meg ingenting om.. er nok ikke like tøffe i virkligheten. Nei penger ville ikke fått meg til å følt meg bedre..men jeg hadde kanskje fått betalt ned gjeld jeg fortsatt sitter å betaler pga denne fyren. Er j.... surt.. det her som jeg har gjennomgått unner jeg ingen. Har vært et mareritt rett og slett Anonymkode: 259b7...500 Det skjønner jeg. Levde i et destruktivt forhold i flere år selv. Voldtekt, fysisk og psykisk mishandling og fysisk og økonomisk utroskap (betalte ham ut av skifteretten mer enn en gang). Det var et helvette jeg er veldig glad for at jeg klarte å komme meg ut av. Og det preger meg fremdeles den dag i dag, 18 år etter at jeg endelig fikk kastet ham ut. Jeg vil aldri påstå at jeg vet hvordan du har det, men jeg tror jeg har en viss idé. ❤️ Anonymkode: cdd0d...a16
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2017 #16 Skrevet 30. mai 2017 10 timer siden, Evablaum skrev: ....og du vil ha PENGER, da kommer du til å føle deg bedre? Han er jo allerede blitt dømt, så du er jo blitt trodd.. Hva vil penger hjelpe psyken din med? Unnskyld meg?! Selvsagt kan penger gjøre ting litt bedre. Kanskje har hun penger til å komme seg litt mer bort, flytte til et snnet sted, få ekstra hjelp hos privat psykolog osv. Å ikke være klar over at penger faktisk kan ha en verdi selv om det ikke løser problemet i seg selv, er helt utrolig å påstå. Hva med voldtatte kvinner, de skal ikke få erstatning de heller? Anonymkode: 9f8b1...e01
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2017 #17 Skrevet 31. mai 2017 dette tror jeg ikke på Anonymkode: 3cd95...086
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2017 #18 Skrevet 31. mai 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: dette tror jeg ikke på Anonymkode: 3cd95...086 Hva tror du ikke på? Anonymkode: cdd0d...a16
Evablaum Skrevet 31. mai 2017 #19 Skrevet 31. mai 2017 På 30.5.2017 den 11.06, Anonym bruker skrev: Unnskyld meg?! Selvsagt kan penger gjøre ting litt bedre. Kanskje har hun penger til å komme seg litt mer bort, flytte til et snnet sted, få ekstra hjelp hos privat psykolog osv. Å ikke være klar over at penger faktisk kan ha en verdi selv om det ikke løser problemet i seg selv, er helt utrolig å påstå. Hva med voldtatte kvinner, de skal ikke få erstatning de heller? Anonymkode: 9f8b1...e01 Og dette skal det offentlige betale for..? Det er da ikke det offentlige som tvang henne til å innlede et forhold til denne mannen..?
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2017 #20 Skrevet 31. mai 2017 På 30.5.2017 den 9.46, Anonym bruker skrev: Det er da ikke det offentlige som skal gi deg erstatning. Tapt barndom etc, saker der det offentlige er part er så sin sak. I ditt scenario er du og eksen partene i saken, synes evt ertatningskrav må rettes mot han. Det finnes ordninger der erstatning gjerningsmannen er idømt blir forskuttert, om du vinner fram med krav mot han og han ikke har midler, da vil det kreves regress mot han. Og ordninger der fellesskapet gir erstatning ved ukjent gjerningsmann, men fellesskapet har ikke ytt deg urett og svarer heller ikke for et ukjent medlem av dette fellesskapet i saken. Anonymkode: ec0ce...890 Hvis hun får voldsoffererstatning, kan de kreve pengene betalt tilbake av gjerningspersonen.. Anonymkode: 9676c...a66
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2017 #21 Skrevet 31. mai 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis hun får voldsoffererstatning, kan de kreve pengene betalt tilbake av gjerningspersonen.. Anonymkode: 9676c...a66 Men da må han dømmes. Voldsoffererstatning uten dom er for saker med ukjent gjerningsmann. Anonymkode: ec0ce...890
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2017 #22 Skrevet 1. juni 2017 6 timer siden, Evablaum skrev: Og dette skal det offentlige betale for..? Det er da ikke det offentlige som tvang henne til å innlede et forhold til denne mannen..? Du forstår ikke. Det er ikke forholdet som har skadet henne, men en persons valg om å forbryte seg mot henne. Du kunne likså godt bruke samme pekefingeren mot kvinner som blir voldtatt i en bakgate: det er da ikke det offentlige som tvang henne til å gå inn i bakgata? Alt i alt er ingen av situasjonene offerets feil. For selv om ingen tvang henne til å komme på nært hold av en overgriper, så var det fyrens valg å utøve vold. Offeret har ikke skyld i det som gjøres mot henne. Anonymkode: 6b8b2...f67
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå