Gå til innhold

Jeg har blitt hektet på osten Brie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal jeg gjøre? Hvordan slutte? Det er vell ikke sunt?

Anonymkode: 1b965...d66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du forsøkt å grille den i ovnen? Kan anbefales! Gjerne med frukt og nøtter på toppen!

Anonymkode: 572af...5e2

Skrevet

Mmmm, Brie....det er godt det :) 

Du får bli gravid så må du holdedeg unna, det må jeg nå :P

Anonymkode: b726a...2d2

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du forsøkt å grille den i ovnen? Kan anbefales! Gjerne med frukt og nøtter på toppen!

Anonymkode: 572af...5e2

Nam :) Hvor lenge og på hvor mange grader?

Anonymkode: d89c1...488

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Mmmm, Brie....det er godt det :) 

Du får bli gravid så må du holdedeg unna, det må jeg nå :P

Er nok derfor jeg er hektet pga har en baby her, har ikke kunnet spise på lenge 

Hi, artig tips by the way 🤣

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nam :) Hvor lenge og på hvor mange grader?

Hørtes godt ut ja. 🙈

Skrevet

Herregud, hvorfor stoppe? Føler av og til at jeg lever for ost. Brie de Paris med ristede valnøtter og akasiehonning ❤ eller hva med gorgonzola med norske jordbær❤ Fikenmarmelade går også. Til helga blir det ost og vin kjenner jeg. Hi, du burde prøve å lage ditt eget nøttebrød til, det er liksom prikken over i'en. Jeg sverger forresten til prosecco når jeg spiser ost, selvom det er omstridt 😅

Skrevet
2 minutter siden, Marriet skrev:

Herregud, hvorfor stoppe? Føler av og til at jeg lever for ost. Brie de Paris med ristede valnøtter og akasiehonning ❤ eller hva med gorgonzola med norske jordbær❤ Fikenmarmelade går også. Til helga blir det ost og vin kjenner jeg. Hi, du burde prøve å lage ditt eget nøttebrød til, det er liksom prikken over i'en. Jeg sverger forresten til prosecco når jeg spiser ost, selvom det er omstridt 😅

Dette er ikke in tråd, men ost er jo så godt, og dette høre bare...nam ut :) Smelter du brie de paris? hvordan lager du nøttebrød?

Skrevet

Har du prøvd Blåmandag fra Blinde Ku og Kraftkar fra Tingvoll? Spises alene med gaffel... Prosecco passer jo til alt, også ost! En god brie kan spises når som helst egentlig.

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er ikke in tråd, men ost er jo så godt, og dette høre bare...nam ut :) Smelter du brie de paris? hvordan lager du nøttebrød?

Smelter ikke osten, men lar den stå.ute i romtemperatur i ca halvannen time før den skal spises.

Jeg bruker denne oppskriften ofte:https://spiselandslaget.com/2015/02/19/frukt-og-nottebrod-en-ostekompis/

Men har også brukt den på det søteliv. Tror det bare er å søke på nøttebrød ❤

Skrevet

Onde mennesker! Nå må jeg stå opp og spise, det her er bare ikke til å holde ut. Møkk!

ost ❤️❤️❤️

Anonymkode: 4ebb7...a5e

Skrevet
10 minutter siden, frk Nilsen skrev:

Har du prøvd Blåmandag fra Blinde Ku og Kraftkar fra Tingvoll? Spises alene med gaffel... Prosecco passer jo til alt, også ost! En god brie kan spises når som helst egentlig.

Jeg skal holde øynene åpne har hørt om både den Blinde Ku og Tingvoll, men her i gokk er det jo ikke bare å finne. Men store deler av sommeren skal tilbringes i litt mer urbane strøk og da skal jeg på ostesightseeing😁 

Skrevet
Akkurat nå, Marriet skrev:

Jeg skal holde øynene åpne har hørt om både den Blinde Ku og Tingvoll, men her i gokk er det jo ikke bare å finne. Men store deler av sommeren skal tilbringes i litt mer urbane strøk og da skal jeg på ostesightseeing😁 

Skal du til Oslo så er det masse deilig ost på mathallen, ofte vanker det smaksprøver og ;)

Skrevet

Og jeg som er gravid og lengter, lengter bare enda mer 😫

Skrevet

Mmmm🤤🤤 brie må kjøpes i morgen ! 

Og den er sikkert nydelig på de nye saltkjeksene fra sætre! 

Ser ingen grunn til å slutte,HI 😬

Skrevet

Bare jeg som elsker Chaumes? kan fint trøkke i meg en hel ost på en kveld... skikkelig digg er å lage rundstykkedeig, trille de ut og dandere de rundt en eske Chaumes på ei stekeplate. Inn i ovnen med seg til de er stekt. Rive av biter og dyppe i smelta ost... *sikle*

Anonymkode: 3a051...623

Skrevet
1 time siden, skinnfilla skrev:

Mmmm🤤🤤 brie må kjøpes i morgen ! 

Og den er sikkert nydelig på de nye saltkjeksene fra sætre! 

Ser ingen grunn til å slutte,HI 😬

Hehe 👏👌

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...