Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Emmeli?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjemnpefint, men har aldri sett den skrivemåten før. Er vant til å skrive det Emelie

Anonymkode: 7fc55...ae3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hater alternative måter å stave navn.

Tenker unge mødre som ikke har fullført skolen. 

Anonymkode: 18feb...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sykepleier, så ikke helt uskolert.... Det staves jo akkurat slik det uttales. 

Anonymkode: a71d7...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emmely eller Emmelie da? Liker klangen godt jeg og. Men, synes Emily blir så amerikansk 🤔

Anonymkode: a71d7...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er fint og forbinder det med boken Tordivelen flyr i skumringen av Maria Gripe. Men hadde skrevet Emelie med en m.

Og for dere som mener det er en rar stavemåte av Emely så uttales de forskjellig.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg talt 7 ulike skrivemåter bare i denne tråden, til en uttale som vil være nesten identisk i alle tilfellene. Det i seg selv forteller vel at navnet blir problematisk...? (Standard skrivemåte er Emily. Men her har alle hvert sitt bud på navnet!)

Hva om du går i en annen retning og bruker Emmeline? Alle vil skjønne hvordan det skrives. Og da kaller du dessuten barnet opp etter en kjent kvinnesakskvinne, Emmeline Pankhurst! 

Anonymkode: 809dc...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velger du et helt greit vanlig navn burde du ikke ødelegge ved å skrive det slik at barnet må stave det resten av livet.

Anonymkode: 9c0ca...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker og at Emmeli uttales annerledes enn Emily. Emily har trykk på første stavelse, Emmeli på siste: EmmeLII. 

Navnet har fin klang når man sier det, men jeg synes også at det nok ser litt rart ut skrevet. Søkte på SSB nå og ser at det er 158 i Norge som heter det. 

Er omtrent like mange som heter Emmelin. 

Tror nok jeg ville foretrukket Anneli eller Annelin.

Anonymkode: 0eaa1...cee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker og at Emmeli uttales annerledes enn Emily. Emily har trykk på første stavelse, Emmeli på siste: EmmeLII. 

Navnet har fin klang når man sier det, men jeg synes også at det nok ser litt rart ut skrevet. Søkte på SSB nå og ser at det er 158 i Norge som heter det. 

Er omtrent like mange som heter Emmelin. 

Tror nok jeg ville foretrukket Anneli eller Annelin.

Anonymkode: 0eaa1...cee

Siden der er dobbel konsonant ville i alle fall ikke jeg (og sikkert mange med meg) ha tenkt at trykket skulle være på siste stavelse. 

Anonymkode: 809dc...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Velger du et helt greit vanlig navn burde du ikke ødelegge ved å skrive det slik at barnet må stave det resten av livet.

Anonymkode: 9c0ca...01a

Hvordan mener du det bør skrives?

Anonymkode: a71d7...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fint navn. Og skrivemåten er jo helt riktig. Kjenner til to som heter det, Emmeli, uttalt som det skrives, enkelt og greit. Forbinder det også med Tordivelen flyr i natten, som en ovenfor gjør. Nydelig navn.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undrer meg fælt over mange her altså. Dere som snakker om Emily er jo på bærtur, for Emmeli er bo langt unna Emily. Emmeli er et nydelig navn som både skrives og uttales som det gjør, med et lite trykk på i'en. Feminimt og søtt navn som jeg ser for meg på ei lys jente. 

 

Synes også Emily er et nydelig navn, det er bare et helt annet navn. Likedan Emmelin som også er nevnt. Husker forøvrig en amerikansk serie som gikk for noen år siden der ene jenta het Emmalin. Hadde det på navnelista mi sist jeg gikk gravid. 

Anonymkode: a808c...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Velger du et helt greit vanlig navn burde du ikke ødelegge ved å skrive det slik at barnet må stave det resten av livet.

Anonymkode: 9c0ca...01a

Men ut fra alle de forskjellige stavemåtene som vises her i denne tråden, så må vel barna med dette navnet stave det uansett hvordan det staves

Anonymkode: 7fc55...ae3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Undrer meg fælt over mange her altså. Dere som snakker om Emily er jo på bærtur, for Emmeli er bo langt unna Emily. Emmeli er et nydelig navn som både skrives og uttales som det gjør, med et lite trykk på i'en. Feminimt og søtt navn som jeg ser for meg på ei lys jente. 

 

Synes også Emily er et nydelig navn, det er bare et helt annet navn. Likedan Emmelin som også er nevnt. Husker forøvrig en amerikansk serie som gikk for noen år siden der ene jenta het Emmalin. Hadde det på navnelista mi sist jeg gikk gravid. 

Anonymkode: a808c...c97

Hvordan uttales Emily da, med tydelig y?

Anonymkode: 7fc55...ae3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan uttales Emily da, med tydelig y?

Anonymkode: 7fc55...ae3

Ja, jeg tenker det er med tydelig I og Y. Ikke emmEliii. 

Anonymkode: a71d7...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan uttales Emily da, med tydelig y?

Anonymkode: 7fc55...ae3

Selvsagt. Jeg sier emmilyy. 

Anonymkode: a808c...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...