Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Emmeli?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjemnpefint, men har aldri sett den skrivemåten før. Er vant til å skrive det Emelie

Anonymkode: 7fc55...ae3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hater alternative måter å stave navn.

Tenker unge mødre som ikke har fullført skolen. 

Anonymkode: 18feb...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sykepleier, så ikke helt uskolert.... Det staves jo akkurat slik det uttales. 

Anonymkode: a71d7...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emmely eller Emmelie da? Liker klangen godt jeg og. Men, synes Emily blir så amerikansk 🤔

Anonymkode: a71d7...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er fint og forbinder det med boken Tordivelen flyr i skumringen av Maria Gripe. Men hadde skrevet Emelie med en m.

Og for dere som mener det er en rar stavemåte av Emely så uttales de forskjellig.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg talt 7 ulike skrivemåter bare i denne tråden, til en uttale som vil være nesten identisk i alle tilfellene. Det i seg selv forteller vel at navnet blir problematisk...? (Standard skrivemåte er Emily. Men her har alle hvert sitt bud på navnet!)

Hva om du går i en annen retning og bruker Emmeline? Alle vil skjønne hvordan det skrives. Og da kaller du dessuten barnet opp etter en kjent kvinnesakskvinne, Emmeline Pankhurst! 

Anonymkode: 809dc...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velger du et helt greit vanlig navn burde du ikke ødelegge ved å skrive det slik at barnet må stave det resten av livet.

Anonymkode: 9c0ca...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker og at Emmeli uttales annerledes enn Emily. Emily har trykk på første stavelse, Emmeli på siste: EmmeLII. 

Navnet har fin klang når man sier det, men jeg synes også at det nok ser litt rart ut skrevet. Søkte på SSB nå og ser at det er 158 i Norge som heter det. 

Er omtrent like mange som heter Emmelin.