Anonym bruker Skrevet 29. mai 2017 #1 Skrevet 29. mai 2017 Bor et lite sted og må ha praksis her. Skal føre opp ønskede steder, men det er så raskt å låse seg til barneverntjenesten og fosterhjemtjenesten. Er det noen som har hatt praksis andre steder og som kan fortelle litt om det? I en større by skulle jeg gjerne hatt barnehus som ønske, men det går ikke her. Noen som har erfaring med helsestasjon? Anonymkode: 8564e...002
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2017 #2 Skrevet 29. mai 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Bor et lite sted og må ha praksis her. Skal føre opp ønskede steder, men det er så raskt å låse seg til barneverntjenesten og fosterhjemtjenesten. Er det noen som har hatt praksis andre steder og som kan fortelle litt om det? I en større by skulle jeg gjerne hatt barnehus som ønske, men det går ikke her. Noen som har erfaring med helsestasjon? Anonymkode: 8564e...002 Postet før jeg var ferdig. Hva med PPD? Turnusarbeid utgår. Anonymkode: 8564e...002
Solstråle92 Skrevet 29. mai 2017 #3 Skrevet 29. mai 2017 Jeg var ferdigutdannet barnevernspedagog i fjor sommer. Jeg hadde praksis ved en barneverntjeneste i Oslo og ved en ungdomsinstitusjon. Det var flere som hadde praksis ved bl.a. barnehage, skole, bofelleskap ect. Ville ikke anbefalt barnehage da du ikke får brukt så mye av kompetansen konkret der, men det er mye å velge mellom.
Solstråle92 Skrevet 29. mai 2017 #4 Skrevet 29. mai 2017 Ville forresten ikke anbefalt helsestasjonen, tror jeg. Det er ikke helt vårt felt som barnevernspedagoger, tenker jeg. Spørs om du hadde fått praksisplass der også. En ting som er greit å tenke på, hvis du skulle vurdere barneverntjenesten, er at det kan være litt heftig å jobbe/ha praksis i barneverntjenesten i den kommunen en bor i. Fort gjort at du kjenner til flere av sakene privat.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2017 #5 Skrevet 29. mai 2017 Tusen takk for svar. Nei, barnehage ønsker jeg ikke, men det er vel slik at noen må være der også:/ Spesielt siden jeg ikke kan jobbe helg og turnus ser jeg nok muligheten for at jeg kan ende opp der. Med helsestasjon tenkte jeg mer i arbeid som utekontakten f.eks. Ser likevel begrensninger der da det blir for smalt et lite sted. Takk for tips ellers:) Anonymkode: 8564e...002
Solstråle92 Skrevet 29. mai 2017 #6 Skrevet 29. mai 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk for svar. Nei, barnehage ønsker jeg ikke, men det er vel slik at noen må være der også:/ Spesielt siden jeg ikke kan jobbe helg og turnus ser jeg nok muligheten for at jeg kan ende opp der. Med helsestasjon tenkte jeg mer i arbeid som utekontakten f.eks. Ser likevel begrensninger der da det blir for smalt et lite sted. Takk for tips ellers:) Anonymkode: 8564e...002 Utekontakt er absolutt aktuelt. Det er flere som hadde praksis som det hos oss. Men da bør en jo regne med en del kveldsarbeid (og det er kanskje litt vanskelig i din situasjon(?)). Men det går sikkert an å få praksis ved ulike lavterskel tiltak som barneverntjenesten har? Finn ut om det er noen dagtilbud i nærheten av deg...
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2017 #7 Skrevet 29. mai 2017 3 timer siden, Solstråle92 skrev: Utekontakt er absolutt aktuelt. Det er flere som hadde praksis som det hos oss. Men da bør en jo regne med en del kveldsarbeid (og det er kanskje litt vanskelig i din situasjon(?)). Men det går sikkert an å få praksis ved ulike lavterskel tiltak som barneverntjenesten har? Finn ut om det er noen dagtilbud i nærheten av deg... Takk for svar. Ja, må nok belage meg på kveld da så det går nok ikke. Vet du om PPT/PPD tjenesten er aktuell? Vil jo gjerne ha noe igjen for praksisen men er ikke så mye å velge i, og vet flere skal også ha praksis her. Anonymkode: 8564e...002
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2017 #8 Skrevet 29. mai 2017 Jobbet på ungdomsinstitusjon. Drømmejobben, desverre så er det mye kveldsarbeid og helger noe som passer dårlig for meg som har fått barn, så endte enn så lenge opp i barnehage. Mange som gjør det etter hvert, men ville ikke hatt praksis der. Anonymkode: 6f363...511
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2017 #9 Skrevet 29. mai 2017 Hva er PPD? Og hva skal en barnevernspedagog bidra med i PP tjenesten? Anonymkode: 7edbe...529
Solstråle92 Skrevet 29. mai 2017 #10 Skrevet 29. mai 2017 43 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar. Ja, må nok belage meg på kveld da så det går nok ikke. Vet du om PPT/PPD tjenesten er aktuell? Vil jo gjerne ha noe igjen for praksisen men er ikke så mye å velge i, og vet flere skal også ha praksis her. Anonymkode: 8564e...002 Jeg har venninner som jobber i PP-tjenesten nå etter endt utdannelse. Så vil tro at det er en mulighet 😊
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2017 #11 Skrevet 29. mai 2017 12 minutter siden, Solstråle92 skrev: Jeg har venninner som jobber i PP-tjenesten nå etter endt utdannelse. Så vil tro at det er en mulighet 😊 Akkurat hva bidrar de med i PP tjenesten? Jeg antar de verken er dysleksi lærere, logopeder eller andre spes ped arbeidere? Ikke er de kvalifisert til å utrede, der trengs det psykologer, og ikke ser jeg for meg at de kan jobbe med hjelp til klasseledelse eller skoledrift. Hva kan en barnevernspedagog gjøre der? Jeg kunne godt tenke meg å jobbe i PPT, men tenker jeg ikke er kvalifisert. Er nok like bra kvalifisert som en sosionom. Anonymkode: 7edbe...529
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2017 #12 Skrevet 29. mai 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Akkurat hva bidrar de med i PP tjenesten? Jeg antar de verken er dysleksi lærere, logopeder eller andre spes ped arbeidere? Ikke er de kvalifisert til å utrede, der trengs det psykologer, og ikke ser jeg for meg at de kan jobbe med hjelp til klasseledelse eller skoledrift. Hva kan en barnevernspedagog gjøre der? Jeg kunne godt tenke meg å jobbe i PPT, men tenker jeg ikke er kvalifisert. Er nok like bra kvalifisert som en sosionom. Anonymkode: 7edbe...529 Hun jeg kjenner jobber med å følge opp enkeltelever på skolen. Litt som en spesialpedagog i grunn. Så om hun egentlig har kompetansen til det er et annet spørsmål. Anonymkode: f7fa4...96f
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2017 #13 Skrevet 29. mai 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun jeg kjenner jobber med å følge opp enkeltelever på skolen. Litt som en spesialpedagog i grunn. Så om hun egentlig har kompetansen til det er et annet spørsmål. Anonymkode: f7fa4...96f Om ungen min trengte spesial pedagog, og fikk en barnevernspedagog hadde jeg sendt klage 😳 Anonymkode: 7edbe...529
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2017 #14 Skrevet 29. mai 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Postet før jeg var ferdig. Hva med PPD? Turnusarbeid utgår. Anonymkode: 8564e...002 Hva er PPD? Anonymkode: 7edbe...529
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2017 #15 Skrevet 29. mai 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva er PPD? Anonymkode: 7edbe...529 Distriktstjeneste. Nesten det samme som PPT. Fins ikke her jeg bor, men vet noen kommuner har det- vi hadde ifjor blant annet en foreleser med erfaring fra en slik tjenste sør i landet. Derfor skrev jeg begge! PPT her har flere bvped ansatt. Tror jeg fører PPT opp som ønske. Takk:)) Anonymkode: 8564e...002
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2017 #16 Skrevet 29. mai 2017 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Om ungen min trengte spesial pedagog, og fikk en barnevernspedagog hadde jeg sendt klage 😳 Anonymkode: 7edbe...529 Det kommer jo an på hva det gjelder da. Ingen bvpedagog kan jobbe som logoped, men PPT bistår f. eks barnevernet ved omsorgsovertakelser. Følger opp barna i fosterhjem, utarbeider rapporter osv. Er jo den biten jeg tenker på;) Anonymkode: 8564e...002
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2017 #17 Skrevet 29. mai 2017 Skole kanskje? Som sosiallærer? 😊 Anonymkode: 7a1a3...e14
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2017 #18 Skrevet 29. mai 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skole kanskje? Som sosiallærer? 😊 Anonymkode: 7a1a3...e14 Takk for tips:) Anonymkode: 8564e...002
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2017 #19 Skrevet 29. mai 2017 Jeg anbefaler i grunn barneverntjeneste. Det vil være nyttig å ha vært innom uansett hvor du ønsker å jobbe videre (og praksis der øker sjansene for jobb som nyutdannet). I Oslo, hvor jeg jobber, kan jeg så godt som garantere at det vil være mer lærerikt å ha praksis i barneverntjeneste enn på Barnehuset. Det er begrenset hvor mange avhør det er nyttig å overvære, og den faktiske kontakten med barna er latterlig begrenset der. Mye av det som gjøres fremstår som grunnleggende organisering, egentlig. Anonymkode: 20842...2ba
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2017 #20 Skrevet 29. mai 2017 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg anbefaler i grunn barneverntjeneste. Det vil være nyttig å ha vært innom uansett hvor du ønsker å jobbe videre (og praksis der øker sjansene for jobb som nyutdannet). I Oslo, hvor jeg jobber, kan jeg så godt som garantere at det vil være mer lærerikt å ha praksis i barneverntjeneste enn på Barnehuset. Det er begrenset hvor mange avhør det er nyttig å overvære, og den faktiske kontakten med barna er latterlig begrenset der. Mye av det som gjøres fremstår som grunnleggende organisering, egentlig. Anonymkode: 20842...2ba Tusen takk for svar- setter pris på alle svar jeg har fått i tråden:) Skal føre opp 3 ønsker og det blir nok- i prioritert rekkefølge- bvtj., fosterhjemtj. og til sist PPT. Så krysser jeg fingrene for at jeg får et av ønskene oppfylt:)) Anonymkode: 8564e...002
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2017 #21 Skrevet 29. mai 2017 Jeg jobber i ppt. Hos oss hadde du ikke fått praksis ved mindre du holdt på med en relevant mastergrad og har tekstkompetanse. Vi jobber etter opplæringsloven og barnehageloven, et helt annet lovverk enn det du har på pensum. Våres oppgaver omhandler systemarbeid og individarbeid. Vi skriver ikke rapporter ifbm omsorgsovertakelser. Følger vi opp fosterbarn er det fordi de eventuelt ikke har tilfredsstillende læringsutbytte i skolen, eller fordi de har særlige behov knyttet til utvikling og læring i barnehagen. Vårt arbeid er relativt klart adskilt fra det bvtj driver med, og vi har taushetsplikt som alle andre og utveksler ikke så mye informasjon ved mindre det er snakk om ulike typer for tverrfaglig samarbeid, eller at bvtj innhenter opplysninger til sine saker. Anonymkode: 0f368...362
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå