Gå til innhold

Hva hadde du gjort her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er egentlig en liten sak. Og kan ikke forvente at folk tenker likt meg. For jeg hadde gjort opp for meg.

Jeg har hatt en vare til salgs til ca 4000. Liten etterspørsel så ble glad når jeg fikk en kjøper.

Riktignok utrolig mye fram og tilbake, måtte ha masse bilder, brukte flere uker på å bestemme seg osv. Jeg maste ikke og lot kjøper få tiden den trengte.

Til slutt bestemmer hun seg og hun ønsker å vipse beløpet for varen når jeg står på posten klar til å sende.

Hun krevde bilde av pakkeseddel med sporing. Og var klar til å betale straks, før den ble scannet.

Jeg gikk med på det og synes risikoen lå først og fremst hos henne og betalte frakt. 

Så får jeg plutselig melding om at det har skjedd noe med en i familien og hun må løpe. Så blir det helt stille.

Etter noen uker sender jeg en melding om at jeg antar hun ikke vil kjøpe varen men at jeg har lagt ut frakt, en utgift jeg ikke hadde lagt ut om jeg visste at det ikke ble en handel.

Og da skriver hun at hun fikk helt andre ting å tenke på og ønsket ikke kjøpe likevel. Og mente jeg måtte kunne "stå i" 160 kroner for henne. Altså, det ville ikke hun dekke.

Hadde dere bare satt en strek, blåst i det og tenkt det er prisen for uforsiktighet.

Eller hadde dere krevd beløpet tilbake? 

Sikkert skjedd noe trist. Men man gjør vel opp for seg likevel?

Kan legge til at beløpet er av betydning i min økonomi. Sikkert småpenger for andre. Men føler meg litt slem ved å kreve det tilbake :-/

Anonymkode: 8d8c8...08e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde blitt dritforbanna - men du kommer jo ingen vei. Kan ikke sende henne til inkasso heller liksom. Tror du bare må anse pengene som tapte :(

Anonymkode: ec578...07e

Skrevet

Du skal ikke stå i noe som helst! Hun skylder deg 160 kr, og det er utrolig frekt å ikke gjøre opp for seg. 

Du kan jo opplyse henne om at du har navn og adresse og at du vil 'ta tak' om hun ikke betaler. Frekke folk!

Anonymkode: ae41d...d97

Skrevet

Ikke greit av henne i det hele tatt. OM det skjer noe akutt så kan hun da alikevel gjøre opp for seg i ettertid, i det minste for frakten. Egentlig har hun jo faktisk lovet å kjøpe en vare. Å vil kanskje gjette på at hun fikk kalde føtter å fant på en grunn, men det blir jo spekulasjoner. Uansett, dødsfall eller annet så kan hun ikke bare forvente at du skal betale for hennes frakt. Om hun har andre ting å tenke på så er det jo hun som er grunnen til utgiften og det krever ikke all verdens energi å vippse over 160 kr

Anonymkode: 2741e...8b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...