Gå til innhold

Brystbetennelse :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått brystbetennelse og det er så innmari vondt og jeg er så slakk/redusert. Føler noen har kjørt over meg med et tog!😅 

Noen andre som har hatt dette? Hvor lenge gikk det etter dere begynte på medisiner før dere følte dere bedre? 

Ikke gøy å være syk når man har barn å ta seg av pluss en nyfødt.

Anonymkode: faea8...87d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har all min sympati! Det er ufattelig vondt. Første gangen jeg fikk det var babyen min to uker. Jeg hadde over 40 i feber på det meste, smerter fra helvete og klarte ikke å gjøre rede for meg selv. I etter tid fikk jeg bryst betennelser jevnlig.

Sto på i rundt 2-3 dager. Før det gradvis ble bedre.

Gi babyen din pupp. Masse pupp. Sørg for at han har et godt sugetak. Om mulig, få han til å tømme puppen. 

Det som fungerte for meg var ta en varme flaske på puppen. Så den holdt seg varm. Om babyen ikke tømte puppen, pumpet jeg/håndmelket så den ble tømt.

Lykke til. Vet det er vondt og tungt. Sender deg en klem. :)

Forresten. Lecitin (tror det heter det?) anbefales for å forebygge bryst betennelse. Fås kjøpt på helsekost.

Anonymkode: a38ff...ec6

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har all min sympati! Det er ufattelig vondt. Første gangen jeg fikk det var babyen min to uker. Jeg hadde over 40 i feber på det meste, smerter fra helvete og klarte ikke å gjøre rede for meg selv. I etter tid fikk jeg bryst betennelser jevnlig.

Sto på i rundt 2-3 dager. Før det gradvis ble bedre.

Gi babyen din pupp. Masse pupp. Sørg for at han har et godt sugetak. Om mulig, få han til å tømme puppen. 

Det som fungerte for meg var ta en varme flaske på puppen. Så den holdt seg varm. Om babyen ikke tømte puppen, pumpet jeg/håndmelket så den ble tømt.

Lykke til. Vet det er vondt og tungt. Sender deg en klem. :)

Forresten. Lecitin (tror det heter det?) anbefales for å forebygge bryst betennelse. Fås kjøpt på helsekost.

Anonymkode: a38ff...ec6

Huff, ja jeg har hørt mange skrekkhistorier om brystbetennelse!😓 Lå med varmeflaske på puppen i natt og ammer mest på den vonde. Men klarer ikke å løse det opp😩 Men håper nesesprayen kanskje hjelper litt på det. 

Tusen takk for svar😊 

Skrevet

Første gangen var jeg så syk at jeg ble lagt inn på sykehus. Jeg var så dårlig at jeg la meg ned på gulvet på ventekontoret til legen, jeg orket ikke å sitte i stolen..  Først etter tre døgn med antibiotika intravenøst begynte jeg å føle meg noenlunde igjen. Far og baby bodde på rommet med meg, og jeg klarte ikke forholde meg til  babyen utenom når mannen la babyen til meg for amming. 

Lå inne i 5 døgn. Har aldri vært så syk noengang. Dette var ei uke etter fødsel, og jeg var så syk at de fryktet jeg hadde barselfeber. (Innvendig ultralyd ei uke etter fødsel unner jeg ikke min verste fiende!)

Neste gang dro jeg til legen med en gang jeg merket noe. Fikk antibiotika, og kom meg etter et par dager. Men ble aldri så dårlig som første gang, sikkert fordi jeg fikk behandling tidligere. 

Hadde det igjen forrige uke, men da gikk det over av seg selv etter et døgn med konstant amming (og paracet). Jeg hadde dratt til legen om det ikke var bedre etter et døgn.

Varme bad kan hjelpe om du er ferdig med renselsen. Og til senere MÅ du unngå å bli kald. Ikke åpne fryseboksen eller let lenge i kjøleskapet. 

Man kan  bli ekstremt syk og kan ha ekstremt vondt.  Så jeg føler skikkelig med deg! 

Anonymkode: 8e914...9f7

Skrevet

Hvis du er skikkelig syk, så kan du  bli sykemeldt slik at  mannen kan være hjemme forresten. 

Med heftig brystbetennelse kan det være lurt med noen som passer babyen utenom amminga!

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Første gangen var jeg så syk at jeg ble lagt inn på sykehus. Jeg var så dårlig at jeg la meg ned på gulvet på ventekontoret til legen, jeg orket ikke å sitte i stolen..  Først etter tre døgn med antibiotika intravenøst begynte jeg å føle meg noenlunde igjen. Far og baby bodde på rommet med meg, og jeg klarte ikke forholde meg til  babyen utenom når mannen la babyen til meg for amming. 

Lå inne i 5 døgn. Har aldri vært så syk noengang. Dette var ei uke etter fødsel, og jeg var så syk at de fryktet jeg hadde barselfeber. (Innvendig ultralyd ei uke etter fødsel unner jeg ikke min verste fiende!)

Neste gang dro jeg til legen med en gang jeg merket noe. Fikk antibiotika, og kom meg etter et par dager. Men ble aldri så dårlig som første gang, sikkert fordi jeg fikk behandling tidligere. 

Hadde det igjen forrige uke, men da gikk det over av seg selv etter et døgn med konstant amming (og paracet). Jeg hadde dratt til legen om det ikke var bedre etter et døgn.

Varme bad kan hjelpe om du er ferdig med renselsen. Og til senere MÅ du unngå å bli kald. Ikke åpne fryseboksen eller let lenge i kjøleskapet. 

Man kan  bli ekstremt syk og kan ha ekstremt vondt.  Så jeg føler skikkelig med deg! 

Huff ikke noe morsom lesing👎🏼 Legen min sa faktisk at man kunne risikere sykehusinnleggelse hvis man ble veldig dårlig, så måtte ta kontakt ved forverring. Håper du føler deg frisk nå 😊 Å tusen takk for gode tips!:-)

I natt var jeg sikker på at jeg skulle dø🙈 Mannen måtte ta babyen oppi senga til meg fordi jeg klarte ikke å løfte han. 

Er bare 3uker siden jeg fødte så vet ikke om jeg kan bade enda. 

Men håper antibiotikaen virker fort siden jeg gikk til legen med en gang (starta natt til søndag)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...