Anonym bruker Skrevet 29. mai 2017 #1 Skrevet 29. mai 2017 Starter et svar med "Så du mener..." Sorry. Bruker du stråmenn til å kjempe slagene dine for deg har du tapt. Anonymkode: 72ca7...f24
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2017 #2 Skrevet 29. mai 2017 Jeg skjønner ikke hva du mener? Mulig dette også er et svar du har fordommer mot. Anonymkode: 51704...a0f
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2017 #3 Skrevet 29. mai 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg skjønner ikke hva du mener? Mulig dette også er et svar du har fordommer mot. Anonymkode: 51704...a0f Nei. "Jeg skjønner ikke hva du mener" er derimot et godt eksempel på et mye bedre svar. Evt "Har jeg forstått deg riktig hvis...?" Veldig ugreit å vri på ting tillegge andre meninger de ikke har. Og hvis du virkelig ikke skjønner hva jeg mener har du bare lest for lite her inne. Good on you!👍🏻😅 Anonymkode: 72ca7...f24
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2017 #4 Skrevet 29. mai 2017 Er ikke det et helt vanlig spørsmål for å forså hverandre? Hvis jeg ikke forstår, så spør jeg "så det du mener er.......?" Fordi jeg vil vite om jeg forstår personen rett. Anonymkode: c2dbd...541
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2017 #5 Skrevet 29. mai 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er ikke det et helt vanlig spørsmål for å forså hverandre? Hvis jeg ikke forstår, så spør jeg "så det du mener er.......?" Fordi jeg vil vite om jeg forstår personen rett. Anonymkode: c2dbd...541 Jeg har aldri sett det bli brukt på den måten. Kun som konfronterende hersketeknikk. Hensikten til den som skriver vil jo komme frem i videre formulering av svaret, og fortsetter du i hyggelig tone er det selvfølgelig annerledes. Anonymkode: 72ca7...f24
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2017 #6 Skrevet 29. mai 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er ikke det et helt vanlig spørsmål for å forså hverandre? Hvis jeg ikke forstår, så spør jeg "så det du mener er.......?" Fordi jeg vil vite om jeg forstår personen rett. Anonymkode: c2dbd...541 Det er vel mer et vanlig svar for å skape et fiktivt poeng. F eks i en tråd nylig der en mor sier at ros, kjærlighet og aksept gjør det lettere å oppdra et "vanskelig" barn. Neste innlegg starter med "så du mener altså at hvis ungen trgner på veggen, skal man bare akseptere det?!" Anonymkode: b6112...655
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2017 #8 Skrevet 29. mai 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg har aldri sett det bli brukt på den måten. Kun som konfronterende hersketeknikk. Hensikten til den som skriver vil jo komme frem i videre formulering av svaret, og fortsetter du i hyggelig tone er det selvfølgelig annerledes. Anonymkode: 72ca7...f24 Samme her; har også kun sett det som innledning til stråmanndiskusjon. Anonymkode: b6112...655
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2017 #9 Skrevet 29. mai 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har aldri sett det bli brukt på den måten. Kun som konfronterende hersketeknikk. Hensikten til den som skriver vil jo komme frem i videre formulering av svaret, og fortsetter du i hyggelig tone er det selvfølgelig annerledes. Anonymkode: 72ca7...f24 Som regel blir jeg ikke en bitch bare fordi jeg er på nett, så jeg holder en hyggelig tone generelt. Anonymkode: c2dbd...541
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2017 #10 Skrevet 29. mai 2017 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Som regel blir jeg ikke en bitch bare fordi jeg er på nett, så jeg holder en hyggelig tone generelt. Anonymkode: c2dbd...541 Tror ikke hun mente "du personlig" med ordet "du". Tror hun mente litt mer generelt "man". Anonymkode: b6112...655
Gjest Darwinia:-) Skrevet 29. mai 2017 #11 Skrevet 29. mai 2017 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Starter et svar med "Så du mener..." Sorry. Bruker du stråmenn til å kjempe slagene dine for deg har du tapt. Anonymkode: 72ca7...f24 Så du mener det er mindre viktig det som kommer etter "så du mener"? Neida, ser hva du mener. Veldig ofte etterfølges "så du mener" med noe motparten overhode ikke mener.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå