Gå til innhold

Noen sykepleiere her?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk fjerner en veneflon igår, har hatt ringer, nacl og antiobiotika i den i tre dager. Idag når jeg våkner er hånden min så hoven, ser ikke knoklene  og den er stram. Er ikke vondt, bare ubehagelig, men det pipler noe væske ut av innstikkstedet, blankt. Går det over av seg selv?

Anonymkode: c4dca...87a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor hovent er det? Er det rødt rundt selve innstikkstedet? Er det smertefullt å ta på? Klarer du å presse ut væske og hvilken farge er det på den? 

Anonymkode: a2898...7cf

Skrevet

Ser det er blankt. Jeg hadde prøvd å sett det an ila dagen...  ser innstikkstedet veldig betent ut med at det blir veldig rødt eller enda mer hovent hadde jeg tatt meg en tur til legen... hold armen litt hevet en stund. Rens innstikkstedet med pyrisept om du har.

Anonymkode: a2898...7cf

Skrevet

Nei, er verken vondt, rødt eller hovent. Trodde bare hevelsen skulle gå over i løpet av natten, men det er likt. Når jeg knyter hånden så pipler det ut væske. 

Anonymkode: c4dca...87a

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei, er verken vondt, rødt eller hovent. Trodde bare hevelsen skulle gå over i løpet av natten, men det er likt. Når jeg knyter hånden så pipler det ut væske. 

Anonymkode: c4dca...87a

Det har nok rundt væske litt under huden din... det går nok vekk litt etter litt. Men husk å kontakte legen om det skulle forverre seg og virke betent. Men ganske vanlig å ha litt væske dersom veneflonen satt litt feil i slutten der😊

Anonymkode: a2898...7cf

Skrevet

Supert, takk 😊

Anonymkode: c4dca...87a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...