Gå til innhold

Alkohol i prøveperioden? graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi prøver å få barn igjen. Med første tok det lang tid, og jeg var veldig forsiktig med alkohol.  

Nå har vi prøvd ganske lenge, men med litt ustabile sykluser og lavt spermtall er det vanskeligere å bli gravid.

Pinsehelgen skal vi på ferie med storfamilien. Dette vil da bli rett etter eggløsning  (men før noen test kan gi svar). 

Har lite lyst å fortelle mine foreldre om prøvingen fordi de var lite støttende forrige gang (de forstår ikke at det ikke bare er å bli gravid for oss). Men de vil garantert tro jeg er gravid hvis jeg ikke drikker noe på én uke.

Sysler med tanken om å drikke ett/halvt glass vin (veldig demonstrativt) noen kvelder for å slippe spekulering.

Men så kommer tvilen inn...er det dumt? Kjenner på en måte at det å leve som gravid når det er vanskelig å bli gravid er slitsomt i lengden...

Anonymkode: d89a0...eef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er *rett* etter eggløsning, skal det gå fint med et lite glass vin. Det tar jo litt tid før egget i det hele tatt fester seg og begynner å bli en "del av deg". Men jeg synes ikke det er hovedproblemet ditt, det er at foreldrene dine er så lite støttende. Kanskje du burde snakke med dem om det i pinsehelgen? Allier deg med mannen din. At du skal trenge å drikke alkohol mens du potensielt kan være gravid fordi mammaen din ikke støtter deg i prøvingen er veldig trist!

Anonymkode: 0d5ad...d38

Skrevet

Et lite glass vin et par kvelder er neppe skadelig uansett... Mens vi prøvde var jeg først helt bestemt på å ikke røre alkohol. Men så tok det da noen mnder og vi ble invitert med ut av et vennepar... Valgte å drikke litt fordi jeg ikke ønsket spørsmål om graviditet etc, da det begynte å bli veldig sårt tema, og jeg ikke orket tanken på spøking rundt det... Drakk 1.5 bokser cider en uke etter eggløsning, og testet positivt 5 dager senere.. Stresset vettet av meg og sa det faktisk til jordmor også (hun skjønte ikke hvorfor jeg var så bekymret for at noe skulle være galt), og hun tok det hele med et smil, for å si det sånn 😏😊 

Men... At du ikke vil fortelle pga hun var lite støttende sist syns jeg er trist, hvis du ellers ikke har noe problem med at de nærmeste vet om det.. På en annen side: prøving kan også føles veldig privat! Vi sa ikke til noen at vi prøvde,.. Vet ikke om vi ville sagt noe uansett men i hovedsak var det fordi vi visste at det var en økt sjanse for at jeg enten ikke kunne bli gravid eller for å miste om jeg først ble det.

Anonymkode: 69310...509

Skrevet

Enig med de andre, trist med sånne foreldre, lykke til med prøvingen 

Anonymkode: 853fd...4bd

Skrevet

Hi her. Ja, det er litt trist. Skyldes nok at moren min ble gravid to ganger med spiral, og kunne planlegge graviditeter på måneden.. Hun kunne absolutt anstrenget seg litt for å sette seg inn i ufrivillig barnløshet, men det klarte hun aldri. Rådene om å bare slappe av, så ville det skje - ble mer og mer irriterende ettersom årene gikk.

Eggløsning er mest sannsynlig i morgen, vi reiser onsdag 

Anonymkode: d89a0...eef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...