Anonym bruker Skrevet 28. mai 2017 #1 Skrevet 28. mai 2017 Jeg har en venninne som har blitt skikkelig deprimert og fått angst. Heldig vis får hun god hjelp. Hun er sykmeldt og får både medisiner og terapi. Det jeg synes er litt vanskelig er at hun har endret seg en del. Jeg tror det skyldes medisinene. Hun kommer stadig med små stikk om ting jeg og andre gjør feil og har ikke overskudd, eller hva det nå er, til å tenke på andre enn seg selv. Hun er helt selvsentrert. Det er helt slutt på at hun tar initiativ til noe og det er vanskelig å få henne til å bli med på noe. Samtidig er det veldig viktig for henne å ikke være alene. Vet dere om dette er vanlig og om det går over? Anonymkode: d79a3...44a
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2017 #2 Skrevet 28. mai 2017 Initiativløsheten er jo del av symptombildet, og negative tankebaner likeså. Men du har faktisk lov til å ta henne fatt hvis hun er kritisk og ufin mot andre. Jeg er også diagnostisert med depresjon. Men det gir meg ikke rett til å være frekk i munnen! Anonymkode: 0cd54...5a4
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2017 #3 Skrevet 28. mai 2017 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Initiativløsheten er jo del av symptombildet, og negative tankebaner likeså. Men du har faktisk lov til å ta henne fatt hvis hun er kritisk og ufin mot andre. Jeg er også diagnostisert med depresjon. Men det gir meg ikke rett til å være frekk i munnen! Anonymkode: 0cd54...5a4 Hun er ikke direkte frekk, men for tiden har hun ingen evne til å fokusere på noen andre enn seg selv og jeg tror hun på en måte forsvarer sin egen tiltaksøshet med å dra frem andres feil. Nå er dette ganske nytt og jeg tåler det nok ganske lenge. Det er ikke så ille, men det hadde vært enklere hvis jeg viste at hun kom til å bli seg selv igjen når hun sluttet med medisinene for eksempel. Anonymkode: d79a3...44a
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2017 #4 Skrevet 28. mai 2017 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun er ikke direkte frekk, men for tiden har hun ingen evne til å fokusere på noen andre enn seg selv og jeg tror hun på en måte forsvarer sin egen tiltaksøshet med å dra frem andres feil. Nå er dette ganske nytt og jeg tåler det nok ganske lenge. Det er ikke så ille, men det hadde vært enklere hvis jeg viste at hun kom til å bli seg selv igjen når hun sluttet med medisinene for eksempel. Anonymkode: d79a3...44a Det er ikke medisinene som gjør det, men selve sykdommen. Negativt fokus er definisjonen på depresjon. Medisinene er ment å avhjelpe det. Anonymkode: 0cd54...5a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå