Anonym bruker Skrevet 28. mai 2017 #1 Skrevet 28. mai 2017 Jeg går fra min mann. Han drikker alkohol hver helg. Tror ikke barn i huset vil stoppe han, kanskje redusere mengde noe- men med baby i hus har jeg selv ikke toleranse for å være påvirket som eneste omsorgsperson. Han har vist med andre barnet da det var lite, at jeg ikke kunne stole på at han forble helt edru om jeg ba om det. Så jeg gikk aldri ut. Han kunne være påvirket når jeg kom hjem fra kveldsvakt. Han mishandler med psykisk. Han manipulerer, nedverdiger, truer. Så, samvær? Jeg har ingen beviser. Han skriver aldri tekstmeldinger eller Mail. Eneste beviset jeg har er innlegg her inne, litt i en dagbok samt at en venninne vet noe. Jeg ønsker ikke at barna skal være der i helgene!! Selv om han ikke drikker seg dritings, ser jeg hva han er i stand til og hvilke grenser han har. Han tror det er ok å være full så lenge han har "kontroll". Når han driver psykisk mishandling av meg, bør han da i det hele tatt få særlig med samvær? Jeg er redd for barnas fremtid med han, og jeg har null kontroll når jeg ikke er der. Tenker med skrekk på ferier de skal bli med han på. Da drikker han av erfaring hver eneste dag. Vet ikke hvor mye han hadde drukket alene med dem, men sist vi var på ferie var det store mengder hver eneste dag i over en uke. Hva gjør jeg her ? Hvor mye samvær er ok? Det er mitt ord mot hans? Hva om han manipulerer den også og får de til å tro det er jeg som snakker usant? Han er en sjarmør uten like og er lett å like ved første møte. Dette er skummelt, men jeg må komme meg vekk. Anonymkode: 261a5...7bc
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2017 #2 Skrevet 28. mai 2017 Synes du skal sende bekymringsmelding på han. Ta det til retten samarbeid med barnevernet. Anonymkode: 9a5dd...49c
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2017 #3 Skrevet 28. mai 2017 Husk at selv om du syns han er en dugelig manipulator og sjarmør, så er du allerede manipulert... Du tror han har mye mer makt enn han har! De folka som skal vurdere dette er ikke i hans grep, det er kun du som er det. Fortsett å føre dagbok. Og ja, selv om det er "ord mot ord" så betyr det ikke at man automatisk regner det som usant. Det du skal gjennom er ikke en mordsak med krav om DNA-bevis, altså! Anonymkode: 2beb8...c5c
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2017 #4 Skrevet 28. mai 2017 Tja de vil vel tenke at så ille kan han ikke være når du valgte å få enda ett barn med han. Anonymkode: 153e9...921
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2017 #5 Skrevet 28. mai 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Tja de vil vel tenke at så ille kan han ikke være når du valgte å få enda ett barn med han. Anonymkode: 153e9...921 Tenk så lett er det altså å dømme andre. Anonymkode: 65cf5...e52
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2017 #6 Skrevet 28. mai 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Tenk så lett er det altså å dømme andre. Anonymkode: 65cf5...e52 Ja det er veldig lett. Det er så mange "dumme" mennesker som ikke tar annsvar for egne handlinger, men mener andre skal ordne opp for de. Anonymkode: 153e9...921
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2017 #7 Skrevet 28. mai 2017 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja det er veldig lett. Det er så mange "dumme" mennesker som ikke tar annsvar for egne handlinger, men mener andre skal ordne opp for de. Anonymkode: 153e9...921 Håper den dagen du gjør en feil, at du har bedre mennesker rundt deg enn du er selv. Anonymkode: 65cf5...e52
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2017 #8 Skrevet 28. mai 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Håper den dagen du gjør en feil, at du har bedre mennesker rundt deg enn du er selv. Anonymkode: 65cf5...e52 Takk. Han er som sagt veldig manipulerende og en periode var han annerledes. Tiltok veldig igjen etter barn nr2. Har også hele tiden tenkt at han har rett. Tatt på meg skyld. Nå er jeg skikkelig i grepet, men ser Vertfall at jeg må ut. Vil bare gjøre det på skikkelig måte. Slik at barna får det best mulig etterpå... jeg vet hvordan han er mot meg, jeg ser hvordan drikkevanene og vurderingsevnen hans er. Han lever i sin egen virkelighet der han er sentrum. Alt skal være til hans beste, selv om han mener alle andre er egoister og gjør feil. Jeg føler jeg bør prate med noen før jeg drar fra han. Slik at noen vet hvordan jeg opplever han nå. Det vil bli verre for meg og komme med dette en muligen opphetet meklingstime el.l etter bruddet er et faktum. Jeg vet bare ikke om det er fvk, legen eller krisesenter som er rette å prate med her. Jeg vil sikre meg om at barna ikke skal trenge være der mer enn nødvendig. Han vil ganske sikkert overføre kritikken til den dersom han ikke lengre har meg. Det er jeg Vertfall redd for. Hi Anonymkode: 261a5...7bc
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2017 #9 Skrevet 28. mai 2017 Har du noen gode venner du kan snakke med? Ellers ville jeg kanskje begynt hos lege/krisesenter, bare for å få en samtale rundt dette fra noen som kan hjelpe deg bedre enn vi kan her inne. Om han er ufin med deg, drita rundt ungene etc, så husk - det er lov å ta opp samtaler man selv er endel av. Det finnes gode apper med opptaksmuligheter. Lykke til! Anonymkode: 65cf5...e52
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2017 #10 Skrevet 28. mai 2017 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja det er veldig lett. Det er så mange "dumme" mennesker som ikke tar annsvar for egne handlinger, men mener andre skal ordne opp for de. Anonymkode: 153e9...921 Har du bare piss å komme med? HI ordner opp for seg selv ved å reise fra ham. Anonymkode: 2beb8...c5c
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2017 #11 Skrevet 28. mai 2017 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk. Han er som sagt veldig manipulerende og en periode var han annerledes. Tiltok veldig igjen etter barn nr2. Har også hele tiden tenkt at han har rett. Tatt på meg skyld. Nå er jeg skikkelig i grepet, men ser Vertfall at jeg må ut. Vil bare gjøre det på skikkelig måte. Slik at barna får det best mulig etterpå... jeg vet hvordan han er mot meg, jeg ser hvordan drikkevanene og vurderingsevnen hans er. Han lever i sin egen virkelighet der han er sentrum. Alt skal være til hans beste, selv om han mener alle andre er egoister og gjør feil. Jeg føler jeg bør prate med noen før jeg drar fra han. Slik at noen vet hvordan jeg opplever han nå. Det vil bli verre for meg og komme med dette en muligen opphetet meklingstime el.l etter bruddet er et faktum. Jeg vet bare ikke om det er fvk, legen eller krisesenter som er rette å prate med her. Jeg vil sikre meg om at barna ikke skal trenge være der mer enn nødvendig. Han vil ganske sikkert overføre kritikken til den dersom han ikke lengre har meg. Det er jeg Vertfall redd for. Hi Anonymkode: 261a5...7bc FVK, legen OG krisesenteret, tenker jeg. Få time hos de to førstnevnte, ring den tredje. Anonymkode: 2beb8...c5c
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2017 #12 Skrevet 28. mai 2017 Enig med siste over her som sier at du skal snakke både med familievernkontoret, legen din OG krisesenteret. Du har skrevet om denne mannen før, sant? Flott at du nå har kommet dit at du skal gå fra ham. Du har levd i et forhold med psykisk vold, og det i seg selv er grunn til å kontakte krisesenteret. Når det kommer til samvær så er ungene dine å små at jo fortere du går, jo mindre samvær får ham med dem til å begynne med. Da kan du kanskje foreslå overnatting en natt midt i uken (når han skal på jobb dagen etter og ikke kan drikke så mye). Da vil det også bli synlig om han ikke greier å få barnet i barnehagen, ikke er stelt eller om barnet er mer urolig når det har vært hos far. Gå fra ham og ta ting etterhvert. Du kan forresten også ta bilder av tomgodset når han drikker. Stol på deg selv og på at det finnes fagpersoner som er vant med å forholde seg til slike som din mann og derfor vil se hva han driver med. Anonymkode: c1d9e...ac2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå