Gå til innhold

Hvordan beregne/hva blir solfaktoren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet man må smøre seg i fjeset, og den største årsaken til rynker er solen (og rynker vil man jo ikke ha for mye av).
Fikk også med meg ett eller annet sted at man bør bruke faktor 30..

Jeg har store problemer med å finne en dagkrem med faktor 30.
Det høyeste jeg finner har faktor 20.

Det pudderet jeg bruker har faktor 15.

Dersom jeg smører meg med dagkremen og har pudderet oppå vil da høyeste faktor gjelde, at det blir faktor 20.
Eller blir den totale faktoren høyere på grunn av pudderet?

Anonymkode: 2fa5c...038

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Jeg vet ikke svaret på spm ditt, men jeg sverger til denne (svindyre) ansiktskremer fra Dermalogica. SPF 50. Begynte å bruke den som gravid på sommerstid, da jeg lett får pigmentflekker. Jeg elsker den! Den kan blandes fifty-fifty med en hvilken som helst annen dagkrem. Da går faktoren noe ned. Jeg blander den med en dagkrem fra La Roche Posay som jeg kjøper på apoteket. Den er noe tynner i konsistens. Sammen er de helt perfekte til min hud. Jeg er aldri tørr, i hvertfall. 

Anonymkode: bd913...a0b

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg vet ikke svaret på spm ditt, men jeg sverger til denne (svindyre) ansiktskremer fra Dermalogica. SPF 50. Begynte å bruke den som gravid på sommerstid, da jeg lett får pigmentflekker. Jeg elsker den! Den kan blandes fifty-fifty med en hvilken som helst annen dagkrem. Da går faktoren noe ned. Jeg blander den med en dagkrem fra La Roche Posay som jeg kjøper på apoteket. Den er noe tynner i konsistens. Sammen er de helt perfekte til min hud. Jeg er aldri tørr, i hvertfall. 

https://www.lyko.no/dermalogica/dermalogica-solar-defense-booster-spf50-50ml?gclid=CPKar-DtkNQCFZWSGAod7gsMrw

...og her er linken 😜

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Takk, er litt skeptisk til faktor 50 da man må tilsette en del kjemikaler for å få det til, men et godt alternativ dersom jeg ikke får tak i 30.
Kommer egentlig an på hva du kaller "svindyr", den jeg bruker nå er rundt kr 850,- for samme mengde

HI

Skrevet

Hva er galt med vanlig solkrem? 

Jeg bruker Cosmica, tror den heter matte gel face, faktor 25.

Anonymkode: 57a78...963

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Faktor 50, er ikke den veldig tykk og litt seig da? Jeg synes som regel de med så høy faktor er det

Anonymkode: aa776...86b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...