Gå til innhold

Hvordan løse dette? Uenig med samboer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ett barn som blir 3 år til høsten. Jeg er ferdig med utdannelsen om ett år og er garantert jobb. Samboer går på AAP og blir å starte ny utdannelse høsten til neste år. Planen vår er å flytte fra nord til sør sommeren 2018 siden jeg da er ferdig med utdanning. 

Jeg ønsker minst ett barn til. Samboer er med på ett barn til, men han ønsker ikke at vi skal begynne å prøve før høsten 2018, noe jeg synes er helt hinsides. Tenker vi like godt kan starte prøvingen eks mai til neste år for da er jeg ferdig med utdanning, vi rekker å flytte og jeg rekker jobbe litt før jeg går ut i permisjon. Det jeg ikke skjønner er, hvorfor blir det noe bedre om vi venter?

Er det noe jeg ikke ser her? Eller er det jeg som er "desperat" etter nr 2?

Andre som har opplevd og ikke vært enig om når starte med "produksjon"? Hvordan løse der?  

Jeg orker ikke ta samtalen opp på nytt i dag , tenkte å høre om dere hadde noen tips.

Anonymkode: 12585...ba4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser ikke helt hvorfor du synes det er hinsides å starte høsten 2018 når du selv foreslår våren 2018. Kanskje dere kan starte på sommeren som et kompromiss?

Skrevet

Du er da ikke garantert jobb med en gang?  Ville ventet til du har jobb, spesielt når han går på aap også. Skjønner at du føler at det haster, men hvis du ser på det store bildet utgjør ikke det halve året så mye.

Anonymkode: 80ab4...c8a

Skrevet

Såsant du ikke allerede har en jobb å gå til etter utdanningen din så er det ikke sikkert du har jobb før høsten 2018, kanskje må du jobbe med andre ting, ta ekstrajobber en periode osv. Når skolene er ferdige er det ofte omtrent helt dødt på jobbmarkedet, ferier skal avvikles, det er mindre kapasitet til å gå gjennom masse søknader, ta intervjurunder og sjekke referanser. Mange som dermed ikke gjør noe før etter sommeren. Du bør også tenke på at det er smart av deg å i hvert fall rekke å komme inn i jobben før du må ut i permisjon igjen, spesielt siden du er helt nyutdannet.

Mannen din er fornuftig. Du er hysterisk.

Anonymkode: bcf27...672

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Såsant du ikke allerede har en jobb å gå til etter utdanningen din så er det ikke sikkert du har jobb før høsten 2018, kanskje må du jobbe med andre ting, ta ekstrajobber en periode osv. Når skolene er ferdige er det ofte omtrent helt dødt på jobbmarkedet, ferier skal avvikles, det er mindre kapasitet til å gå gjennom masse søknader, ta intervjurunder og sjekke referanser. Mange som dermed ikke gjør noe før etter sommeren. Du bør også tenke på at det er smart av deg å i hvert fall rekke å komme inn i jobben før du må ut i permisjon igjen, spesielt siden du er helt nyutdannet.

Mannen din er fornuftig. Du er hysterisk.

Skulle stå desperat, ikke hysterisk ;)

Skrevet

Men er du garantert jobb etter endt studium? Hvis ikke er det jo idiotisk å bli gravid før du har jobb. Høres fornuftig ut å vente til høsten 2018. 

Anonymkode: 9dd4b...90b

Gjest Antarctica
Skrevet

Med mindre du er over 40 allerede, så holder jeg med samboeren her, altså.

Skrevet

Når du er ferdig med studiet, når du har signert kontrakt på jobb, når dere har ordnet med bolig, når mannen din har kommet inn på studiet sitt – da kan dere begynne å prøve. Alt dette kan vel skje våren/sommeren 2018? Da passer det fint å starte å prøve høsten 2018. Mannen din har rett.

Anonymkode: 35a5e...c30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...