Anonym bruker Skrevet 26. mai 2017 #1 Skrevet 26. mai 2017 Etter vi fikk barn nr 2 for noen uker siden sluttet han å snuse. Veldig glad for dette da baby samsover i senga vår etter amming på natta. Nå kom han hjem fra en uke jobbreise og han så en snusstripe på underleppa hans. Spurte om han hadde noe noe å innrømme og han skjønte at jeg visste. Han forklarte seg med at det var så hektisk med jobben så han sprakk. Jaja jeg driter egentlig hva han Gjør med kroppen sin men ønsker ikke at han skal snuse pga baby som ligger i senga vår og pga økonomi. Han snuser nemlig for nesten 3000 kr i mnd og det er så bortkastede penger og egentlig tillater ikke vår økonomi dette når jeg er i permisjon og får dårligere lønn enn når jeg er i jobb. Konsekvenser ?? Eller bare la det skure å gå? Anonymkode: 7f6ad...451
tante grusom master of law Skrevet 26. mai 2017 #2 Skrevet 26. mai 2017 Dra til sverige. Der koster snus 19 kr boksen.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2017 #3 Skrevet 26. mai 2017 4 minutter siden, tante grusom master of law skrev: Dra til sverige. Der koster snus 19 kr boksen. Jada han har pleid å gjøre det innimellom men som regel ikke og da blir det dyrt. Uansett han hadde holdt seg 3 mnd uten. Helt dust å begynne igjen 😂 H.i Anonymkode: 7f6ad...451
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2017 #4 Skrevet 26. mai 2017 Du får insistere på at du hver måned kan bruke 3000 kroner på tull (eller det du vil) slik han gjør med snusen. Så får han sove på annet soverom og begynne å ta en ekstrajobb for å dekke både snusen og din del Anonymkode: 634e7...0a7
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2017 #5 Skrevet 26. mai 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du får insistere på at du hver måned kan bruke 3000 kroner på tull (eller det du vil) slik han gjør med snusen. Så får han sove på annet soverom og begynne å ta en ekstrajobb for å dekke både snusen og din del Anonymkode: 634e7...0a7 Det har vi faktisk ikke råd til at jeg Gjør mens jeg er i permisjon. Så den leksa får jeg ikke gitt han dessverre. Han mener babyen kan sove i egen seng og det gjør den egentlig. Men når han våkner på natta for mat så er jeg så koma at jeg sovner under ammingen så han blir bare liggende hos meg til morgenen. Han har ikke tid til en ekstrajobb da han jobber så mye fra før (tjener alikevel ræva). H.i Anonymkode: 7f6ad...451
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2017 #6 Skrevet 26. mai 2017 Uff, samme her, bare at mannen har begynt å røyke i stedet. Han sluttet med snus da vi fikk tredjemann for ett år siden (vi samsover også, så veldig glad for det!). Men rundt jul begynte han med festrøyking (det gjorde han litt før også, men kanskje et par ganger i året). Nå røyker han 1-2 nesten hver dag 😔 Det er gjerne ikke så mye, men et utrolig kjipt tilbakefall. Ikke minst så er vel røyk farligere enn snus (også passiv røyking og det han utsondrer når han sover). Har ingen gode råd dessverre, bare medfølelse. Anonymkode: 78f95...364
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2017 #7 Skrevet 26. mai 2017 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det har vi faktisk ikke råd til at jeg Gjør mens jeg er i permisjon. Så den leksa får jeg ikke gitt han dessverre. Han mener babyen kan sove i egen seng og det gjør den egentlig. Men når han våkner på natta for mat så er jeg så koma at jeg sovner under ammingen så han blir bare liggende hos meg til morgenen. Han har ikke tid til en ekstrajobb da han jobber så mye fra før (tjener alikevel ræva). H.i Anonymkode: 7f6ad...451 Når dere ikke har råd til at han snuser, da må han faktisk bare ta seg sammen og slutte å bruke penger på det - eller så får du ta over økonomistyringen og gi ham lommepenger dere har råd til... Dust av en mann. Dobbelt opp siden dere delvis samsover og at dere ikke har råd til at han skal bruke penger på det. Det han forteller deg er jo at han kan bruke penger på hva han vil, det får bli opp til deg å sørge for at familiens økonomi fungerer utenom det, for han har ikke tenkt å gjøre annet enn det han selv vil. Det er bare egoistisk av ham! Anonymkode: 634e7...0a7
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2017 #8 Skrevet 26. mai 2017 Konsekvenser? Er du mor hans? Konsekvensen er jo at han høyner sjansen for kreft betraktelig, han bruker mye penger og han kan ikke sove sammen med babyen sin. Tenker du på måter å straffe han på? Han er voksen og bestemmer selvsagt over seg selv. Men du kan bestemme at han ikke får sove med baby og at du ikke kysser en som snuser. Anonymkode: 36799...53e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå