Gå til innhold

Hurra for feriepenger fra Nav, noen som kan hjelpe meg å forslå aktuell ferie for den nette sum av


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

2197 kroner på konto ? Er familie med 2 voksne og 2 barn.  Regner med 5 stjerners hotell utgår dette året? :-) :-)

Anonymkode: 19d1e...505

Du burde heller være glad for at du får penger av nav. Jeg går på aap, og er sjeleglad for at det faktisk finnes en ordning som gjør at jeg har litt inntekt selv om jeg ikke kan jobbe.

Anonymkode: 8e7d4...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvilke forventninger hadde du egentlig? Du burde være takknemlig for den støtten du får av NAV. Det er ikke en selvfølge i de aller fleste land. Ferie er heller ikke en rettighet vi har. 

Anonymkode: 96a62...6a8

Kan ikke alle dere som ikke har peiling la være å svare?

Jo, ferie er en rettighet og PLIKT de fleste har. De som mottar dagpenger må avvikle fire ukers ferie.

Anonymkode: edf03...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke feriepenger jeg , går på aap og sånn som en over her sier så er jeg kjempe fornøyd at jeg får stønad da jeg har redusert arbeidskraft

Anonymkode: f6687...840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan ikke alle dere som ikke har peiling la være å svare?

Jo, ferie er en rettighet og PLIKT de fleste har. De som mottar dagpenger må avvikle fire ukers ferie.

Anonymkode: edf03...907

Ferie - ja, feriereise ( som hi snakker om )- nei

Anonymkode: 278f2...0fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan ikke alle dere som ikke har peiling la være å svare?

Jo, ferie er en rettighet og PLIKT de fleste har. De som mottar dagpenger må avvikle fire ukers ferie.

Anonymkode: edf03...907

Bare delvis korrekt: "Hvis du har mottatt dagpenger i mer enn 52 uker, kan du ta ferie i inntil 4 uker med rett til dagpenger."

Anonymkode: db0d2...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan ikke alle dere som ikke har peiling la være å svare?

Jo, ferie er en rettighet og PLIKT de fleste har. De som mottar dagpenger må avvikle fire ukers ferie.

Anonymkode: edf03...907

"Du har som hovedregel ikke rett til dagpenger de dagene du har ferie, fordi det er et krav at du skal være reell arbeidssøker når du mottar dagpenger.

På meldekortet må du krysse av for de dagene du har tatt ferie."

Anonymkode: db0d2...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så glad jeg ble 😊 Måtte inn å sjekke, jeg fikk faktisk 5000. Hadde ikke tenkt over at disse pengene kom nå 😊 Var sykmeldt i hele fjor. Dagpenger nå, men heldigvis fått meg jobb. Så i 2019 får jeg fullt med feriepenger. Gleder meg! Føler meg faktisk utrolig heldig.

Anonymkode: 456cb...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så glad jeg ble 😊 Måtte inn å sjekke, jeg fikk faktisk 5000. Hadde ikke tenkt over at disse pengene kom nå 😊 Var sykmeldt i hele fjor. Dagpenger nå, men heldigvis fått meg jobb. Så i 2019 får jeg fullt med feriepenger. Gleder meg! Føler meg faktisk utrolig heldig.

Anonymkode: 456cb...731

Så bra og ha du har all grunn til å føle deg heldig 😃Gratulerer med ny jobb 👍

Anonymkode: 278f2...0fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan ikke alle dere som ikke har peiling la være å svare?

Jo, ferie er en rettighet og PLIKT de fleste har. De som mottar dagpenger må avvikle fire ukers ferie.

Anonymkode: edf03...907

Det er absolutt ingen plikt til å avvikle ferie når man får dagpenger, nei. Man må faktisk ha vært mottaker av dagpenger i hele 52 uker før man har mulighet til å søke om å få ta ferie... Snakk om å kaste stein i glasshus. 

Anonymkode: b1cfe...985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Får ikke feriepenger jeg , går på aap og sånn som en over her sier så er jeg kjempe fornøyd at jeg får stønad da jeg har redusert arbeidskraft

Anonymkode: f6687...840

Du får jo skattefri juni mnd, så det blir jo det samme som feriepenger. Jeg går og på AAP og får da 8500 ekstra utbetalt i juni.

Anonymkode: 693aa...2d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...