Gå til innhold

Dersom jeg kontanter krisesenter


Anbefalte innlegg

Skrevet

For råd ang min mann som mishandler meg psykisk(tror jeg). Vil de rapportere dette videre til bv feks? Fordi barn blir vitne til vold, noe som er vold? I vårt tilfelle er det lite som skjer fremfor barnet. Men tror nok hun ser at jeg er lei meg. Jeg trenger sårt noen profesjonelle å prate med. Fvk forholder seg nøytralt... jeg trenger å prate og få skikkelige svar og råd. Jeg vet ikke om dette er noe som kan fikses, og vil ikke involvere bv 😟

Anonymkode: 479e6...cde

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dette ikke skjer foran barnet, så er det ikke noen grunn til bekymring vil jeg tro....du kan også ringe på tlf anonymt?

Anonymkode: d6dbc...432

Skrevet

Nei, de melder ikke fra til barnevernet. De er der for å hjelpe dere og du kan trygt ta kontakt. 

Anonymkode: 08427...96e

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, de melder ikke fra til barnevernet. De er der for å hjelpe dere og du kan trygt ta kontakt. 

Anonymkode: 08427...96e

Hvordan vet du? Tenk om jeg treffer på "feil" person, eller jeg ikke forklarer meg riktig... eller de har meldeplikt eller noe sånn? Jeg vet jeg høres helt paranoid ut... er nok litt på tuppa. Har det ikke særlig bra, mannen er ganske fæl for tiden. Hi

Anonymkode: 479e6...cde

Skrevet

Ta kontakt med krisesenter! Og om de skulle involvere barnevernet, hva så? Både du og barnet deres trenger hjelp! Dette må du komme deg ut av. Barn får med seg MYE MER enn du tror. Anbefaler serien Big Little Lies på HBO. Nicole Kidman spiller en mor som utsettes for fysisk og psykisk vold. En veldig sterk serie!

Anonymkode: 7ab1b...e29

Skrevet

Og så om de kontakter barnevernet? 

Jeg var i en lignende situasjon og fikk mye god hjelp. Barnevernet var en kjempe ressurs for meg den tiden. Var aldri snakk om at barnet skulle ut av hjemmet. De så at jeg var en god mor og satte barnet først. Barnevernet hjalp og støttet meg slik at jeg kom meg bort fra min eks. 

Anonymkode: 5f863...7f1

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan vet du? Tenk om jeg treffer på "feil" person, eller jeg ikke forklarer meg riktig... eller de har meldeplikt eller noe sånn? Jeg vet jeg høres helt paranoid ut... er nok litt på tuppa. Har det ikke særlig bra, mannen er ganske fæl for tiden. Hi

Anonymkode: 479e6...cde

De har taushetsplikt.

Anonymkode: 63dce...f51

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De har taushetsplikt.

Anonymkode: 63dce...f51

Meldeplikten overgår taushetsplikten. Jeg snakket til psykologen om hvor utolmodig far er med barnet og ikke ser 5 åringens behov,å sa sendte hun bekymringsmelding mot min vilje.Hun sa hun var pliktig til det pga meldeplikten hun har.

Anonymkode: 2ceb7...714

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Meldeplikten overgår taushetsplikten. Jeg snakket til psykologen om hvor utolmodig far er med barnet og ikke ser 5 åringens behov,å sa sendte hun bekymringsmelding mot min vilje.Hun sa hun var pliktig til det pga meldeplikten hun har.

Anonymkode: 2ceb7...714

Det er akkurat det jeg trodde. Jeg leser så mye om barnevern som trer inn å gjør feil. Jeg orker ikke havne i en slik situasjon. 

Anonymkode: 479e6...cde

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er akkurat det jeg trodde. Jeg leser så mye om barnevern som trer inn å gjør feil. Jeg orker ikke havne i en slik situasjon. 

Anonymkode: 479e6...cde

Du kan være trygg på at ingen tar fra deg barna. Du gjør jo det beste for dem. Hvis du derimot lar det skure og gå, kommer de til å ta psykisk skade av det, og det kan så plukkes opp av skole, fritidsledere osv, og DA er det vel større sjanse for at de griper inn.

Anonymkode: 6c70f...5f9

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du kan være trygg på at ingen tar fra deg barna. Du gjør jo det beste for dem. Hvis du derimot lar det skure og gå, kommer de til å ta psykisk skade av det, og det kan så plukkes opp av skole, fritidsledere osv, og DA er det vel større sjanse for at de griper inn.

Anonymkode: 6c70f...5f9

Ja.. Off der er så uvirkelig situasjon dette. Forstår ikke hvordan han kan være så slem. Hi

Anonymkode: 479e6...cde

Skrevet

Du har virkelig ingentin å tape på å ringe krisesenteret. 

I starten trenger du jo ikke en gang å si hvem du er. 

Ring nå, og så skriver du ikke her etterpå og sier hvordan det gikk.

 

Anonymkode: 6c70f...5f9

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du har virkelig ingentin å tape på å ringe krisesenteret. 

I starten trenger du jo ikke en gang å si hvem du er. 

Ring nå, og så skriver du ikke her etterpå og sier hvordan det gikk.

 

Anonymkode: 6c70f...5f9

...rettelse: og så skriver du INN her etterpå og sier hvordan det gikk (stryk "ikke" i svaret over, altså. Jeg VIL at du skal skrive her etterpå. HVis du selv vil, altså)

Anonymkode: 6c70f...5f9

Skrevet

At du ber om hjelp får aldri blitt negativt hverken i krisesenterets eller barnevernets øyne

De kontakter bare barnevernet om du forteller om graverende vold og omsorgssvikt og nekter ta imot hjelp for å komme ut. 

Du må ikke være redd for å be om hjelp, det er derfor de er der 

Anonymkode: e9b93...424

Skrevet

Jeg jobber selv som saksbehandler i barnevernet, og jeg vil bare si: ikke vær redd for at barnevernet skal bli innblandet (selvom jeg skjønner at du tenker sånn). Vi er her for å hjelpe barn og familien. Det er svært få tilfeller hvor vi faktisk må flytte barnet ut av familien, og da skal en ha prøvd mye annet før det vurderes.

 

så ta kontakt med krisesenteret! 

Anonymkode: a0863...ef8

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du har virkelig ingentin å tape på å ringe krisesenteret. 

I starten trenger du jo ikke en gang å si hvem du er. 

Ring nå, og så skriver du ikke her etterpå og sier hvordan det gikk.

 

Anonymkode: 6c70f...5f9

De kan vel søke opp nummer om de vil? Jeg vet ikke hvorfor jeg er så paranoid. Føler alle vil meg vondt. Er nok en vond bivirkning av hvordan jeg er blitt behandlet den siste tiden. Dum som jeg er er jeg redd jeg har feil, eller at vi skal finne ut av ting... og så skal jeg ikke komme ut av "systemet" på en måte. Vil bare ha råd. Jeg vil bare gjøre det som er best for barna mine. Trenger en profesjonell som kan fortelle meg hva som er rett å gjøre her. Og gi meg råd til hva vi evt kan gjøre med samvær med far. Tenk om han begynner å trakassere de slik som meg? Det siste jeg vil er at gutten skal bli som han, eller jenta finne en som han. Det er min store skrekk. Vil ikke dette skal skje i det hele tatt. Men må innse at det faktisk skjer med meg. Hi

Anonymkode: 479e6...cde

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

De kan vel søke opp nummer om de vil? Jeg vet ikke hvorfor jeg er så paranoid. Føler alle vil meg vondt. Er nok en vond bivirkning av hvordan jeg er blitt behandlet den siste tiden. Dum som jeg er er jeg redd jeg har feil, eller at vi skal finne ut av ting... og så skal jeg ikke komme ut av "systemet" på en måte. Vil bare ha råd. Jeg vil bare gjøre det som er best for barna mine. Trenger en profesjonell som kan fortelle meg hva som er rett å gjøre her. Og gi meg råd til hva vi evt kan gjøre med samvær med far. Tenk om han begynner å trakassere de slik som meg? Det siste jeg vil er at gutten skal bli som han, eller jenta finne en som han. Det er min store skrekk. Vil ikke dette skal skje i det hele tatt. Men må innse at det faktisk skjer med meg. Hi

Anonymkode: 479e6...cde

Bare ring. Der møter du profesjonelle kvinner som møter sånne som deg hver eneste dag. Ingen av dem vil deg eller barna dine vondt, de vil deg det beste og gjør alt for å hjelpe deg og i deg råd. De har lang erfaring.

Ring.

Anonymkode: 6c70f...5f9

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

De kan vel søke opp nummer om de vil? Jeg vet ikke hvorfor jeg er så paranoid. Føler alle vil meg vondt. Er nok en vond bivirkning av hvordan jeg er blitt behandlet den siste tiden. Dum som jeg er er jeg redd jeg har feil, eller at vi skal finne ut av ting... og så skal jeg ikke komme ut av "systemet" på en måte. Vil bare ha råd. Jeg vil bare gjøre det som er best for barna mine. Trenger en profesjonell som kan fortelle meg hva som er rett å gjøre her. Og gi meg råd til hva vi evt kan gjøre med samvær med far. Tenk om han begynner å trakassere de slik som meg? Det siste jeg vil er at gutten skal bli som han, eller jenta finne en som han. Det er min store skrekk. Vil ikke dette skal skje i det hele tatt. Men må innse at det faktisk skjer med meg. Hi

Anonymkode: 479e6...cde

Ta kontakt med BV og krisesenter. Be om hjelp. Jeg har vært i en lignende situasjon der jeg til og med visste at det kom bekymringsmelding til BV og jeg ringte dem ikke. Bare ventet. Tenker jeg skulle ja ringt dem selv, men var vel så kjørt og tråkka på. Men de har hjulpet meg masse. Fra en melding som nok i stor grad, på papiret, var mer kritisk mot meg enn mot eksmannen. Men de skjønte, de forsto. Jeg informerte om stadig nye ting i tiden de var involvert.

De forsto og støttet meg. Faren har de forsøkt å veilede, på så mange måter. De har gitt opp. Snart havner vi i retten, trolig blir det samvær med tilsyn. Jeg har forsøkt det meste.

Men, faren her har en diagnose, lite selvinnsikt.. veldig labil. BV har forstått, og vil fortelle til sakkyndig. 

Husk at barn ofte går i foreldres fotspor. Jeg gjorde det på mange måter selv. Men jeg har valgt en annen vei for barnet mitt, som ikke skal tro at det faren har gjort og gjør er greit. Jeg snakker ikke negativt om faren, men det er mange episoder, mye som er skjedd. Vi - og dere - må få ha det bra!

Ønsker deg alt godt. Jeg vet hvor tøft det er, og vi er dessverre altfor mange som har opplevd mye likt som deg. Det er forferdelig tungt og slitsomt. Få deg time hos psykolog, eller krisesenteret kan trolig tilby det. Lykke lykke til, til deg og barna. Det blir bedre, jeg lover deg!

Anonymkode: b20ca...1e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...