Anonym bruker Skrevet 25. mai 2017 #1 Skrevet 25. mai 2017 Etter flere tunge og slitsomme Ă„r med mye vondt, bĂ„de i magen og i ledd, med overvekt og dĂ„rlig form, og masse prĂžving og feiling, har jeg funnet min vei! Jeg fĂžlger Berit Nordstrands rĂ„d om kosthold, lite sukker og raske karbohydrater, mye grĂžnnsaker, probiotisk og fermentert mat, mer fett, belgfrukter,  grĂžnn te, vann, litt fisk og kjĂžtt. Det beste med metoden er kveldskosen. Jeg teller ikke kalorier, teller ikke karbohydrater, bare spiser til jeg kjenner at jeg ikke er sulten lenger. I tillegg har jeg funnet min treningsglede. Jeg lĂžper! Sammen med ungene, etter ungene, blir jaget av ungene, hopper over alle mulige hindere. GĂ„r nĂ„r jeg blir sliten, men er ute stort sett hele ettermiddagen. Kvelden er husarbeid, yoga og meditasjon. Jeg legger meg tidlig og sover nok. Tv-en er slĂ„tt av, og jeg har det bedre enn noen gang. Fremdeles er jeg noe overvektig, men har mye mindre leddsmerter, jeg kan stĂ„ opp om morgenen uten Ă„ vri meg i smerte!! plages av magen iblant, men det kan ikke sammenlignes! Jeg mĂ„tte bare fĂ„ det ut!! SĂ„ deilig Ă„ kjenne pĂ„ fĂžlelsen av Ă„ ha funnet det som passer for meg. Jeg har talt kalorier i Ă„revis, tvunget meg til Ă„ prĂžve Ă„ spise 1200 om dagen, uten Ă„ gĂ„ noe sĂŠrlig ned i vekt. (Klarte det ikke, selvfĂžlgelig, sprakk pĂ„ kvelden med is, sjokolade og nugatti. VĂŠrt sulten og sur, sovet dĂ„rlig, levd pĂ„ kaffe og rugsprĂž... VĂŠrt pĂ„ treningsstudio og lidd meg gjennom gruppetimer (har dĂ„rlig koordinasjon, sĂ„ de likte jeg ikke) og tredemĂžlle med pĂ„fĂžlgende halvhjertet styrketrening i apparater og dĂ„rlig samvittighet fordi jeg ikke var hjemme. Jeg har fĂ„tt overskudd og livsglede!! MĂ„tte bare fĂ„ det ut et sted!!! Ănsker dere andre som sliter, lykke til, og hĂ„per dere finner deres egen vei!!  Anonymkode: f27c6...937
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2017 #2 Skrevet 25. mai 2017 Gratulerer đJa, det du beskriver er jo noe "alle" vet at man bĂžr gjĂžre,  men fĂ„ allikevel klarer Ă„ fĂžlge. Du er flink! Fortsett med det! Kunne Ăžnske jeg klarte det ogsĂ„, men jeg faller tilbake til sjokoladen. .. Anonymkode: 1e628...ccc
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2017 #3 Skrevet 25. mai 2017 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Gratulerer đJa, det du beskriver er jo noe "alle" vet at man bĂžr gjĂžre,  men fĂ„ allikevel klarer Ă„ fĂžlge. Du er flink! Fortsett med det! Kunne Ăžnske jeg klarte det ogsĂ„, men jeg faller tilbake til sjokoladen. .. Anonymkode: 1e628...ccc Jeg har som sagt Ă„revis med prĂžving og feiling bak meg, og jeg tror at nĂ„r vi faller tilbake til sjokoladen sĂ„ kan det vĂŠre at den livsstilen vi har ikke mĂžter behovet kroppen har. Det er forskjellig fra person til person. For min del satt det Ă„ Ăžke mengden fett veldig langt inne, men nĂ„r jeg begynte med helmelk i frokostgrĂžten, varte metthetsfĂžlelsen lenger. Jeg sĂžrger for Ă„ spise olivenolje ost og avokado til salaten, og da fyser jeg ikke pĂ„ sjokolade fĂžr middag. Etter middag vet jeg at jeg skal kose meg med grĂžnnsaker og dip til kvelds (eller is laget pĂ„ bringebĂŠr, rĂ„tt egg, avokado og banan) og da trenger jeg ikke sjokoladen. Sier ikke at dette funker for alle, men jeg tror at hvis du til stadighet (som jeg gjorde veldig lenge) faller tilbake, sĂ„ har du ikke funnet balansen.. Enten i kostholdet eller i livet for Ăžvrig... Lykke til!  Anonymkode: f27c6...937
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2017 #4 Skrevet 25. mai 2017 Jeg har levd med et slikt kosthold i 13-14 Är nÄ, er helt suverent, slipper sÞtsug, slipper Ä tenke pÄ vekten. Til deg som faller tilbake til sjokoladen - Green & Blacks 85 % sjokolade pÄ helsekosten er et godt alternativ, den er faktisk bedre en 70 % i samme merke. Et par biter av den og noen nÞtter sÄ stilles suget Enig i det Hi skriver, hvis man likevel fÄr sÞtsug, da har man trolig ikke funnet balansen som er riktig for kroppen. Jeg mÄ ogsÄ fÄ i meg nok og riktig fett, hvis ikke kommer sÞtsuget. Hos meg er det blitt litt vanskeligere fordi jeg ogsÄ mÄ holde meg unna bÄde melkeprodukter og en del andre ting, men det har gÄtt forbausende bra det ogsÄ, mÄ bare vÊre villig til Ä gjÞre de endringene som mÄ til, og holde ut med dem lenge nok til at det er blitt nye vaner. NÄr man har fÄtt det som en ny vane, da slutter man Ä tenke pÄ det eller tenke at det er slitsomt. Anonymkode: b72d8...dcf
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2017 #5 Skrevet 25. mai 2017 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har levd med et slikt kosthold i 13-14 Är nÄ, er helt suverent, slipper sÞtsug, slipper Ä tenke pÄ vekten. Til deg som faller tilbake til sjokoladen - Green & Blacks 85 % sjokolade pÄ helsekosten er et godt alternativ, den er faktisk bedre en 70 % i samme merke. Et par biter av den og noen nÞtter sÄ stilles suget Enig i det Hi skriver, hvis man likevel fÄr sÞtsug, da har man trolig ikke funnet balansen som er riktig for kroppen. Jeg mÄ ogsÄ fÄ i meg nok og riktig fett, hvis ikke kommer sÞtsuget. Hos meg er det blitt litt vanskeligere fordi jeg ogsÄ mÄ holde meg unna bÄde melkeprodukter og en del andre ting, men det har gÄtt forbausende bra det ogsÄ, mÄ bare vÊre villig til Ä gjÞre de endringene som mÄ til, og holde ut med dem lenge nok til at det er blitt nye vaner. NÄr man har fÄtt det som en ny vane, da slutter man Ä tenke pÄ det eller tenke at det er slitsomt. Anonymkode: b72d8...dcf Jeg har bare levd med dette kostholdet i 6 mnd, sÄ jeg er pÄ langt nÊr utlÊrt, men det som gjorde at alt falt pÄ plass, har vÊrt treningen. Jeg fikk plutselig overskudd til Ä vÊre i aktivitet hele dagen, og da kjenner jeg meg mer igjen som sÄnn jeg pleide Ä vÊre fÞr jeg fikk barn. Det er en sann befrielse Ä logge av fra TV og Netflix , og bare leve mitt liv, i stedet for Ä se pÄ noen fiktive... Anonymkode: f27c6...937
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2017 #6 Skrevet 25. mai 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har bare levd med dette kostholdet i 6 mnd, sÄ jeg er pÄ langt nÊr utlÊrt, men det som gjorde at alt falt pÄ plass, har vÊrt treningen. Jeg fikk plutselig overskudd til Ä vÊre i aktivitet hele dagen, og da kjenner jeg meg mer igjen som sÄnn jeg pleide Ä vÊre fÞr jeg fikk barn. Det er en sann befrielse Ä logge av fra TV og Netflix , og bare leve mitt liv, i stedet for Ä se pÄ noen fiktive... Anonymkode: f27c6...937 Jeg har ikke et kosthold som deg. Men er helt enig i at TV og film tar for mye av tiden. Jeg sluttet med begge deler for snart ti Är siden. Det gir meg masse ekstra tid til gÄturer om kvelden! Har aldri savnet det. Anonymkode: 9c520...1ee
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2017 #7 Skrevet 25. mai 2017 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har ikke et kosthold som deg. Men er helt enig i at TV og film tar for mye av tiden. Jeg sluttet med begge deler for snart ti Är siden. Det gir meg masse ekstra tid til gÄturer om kvelden! Har aldri savnet det. Anonymkode: 9c520...1ee Jeg tror ikke at alle skal leve pÄ samme mÄte. Jeg tror at alle mÄ finne sin egen balanse, men jeg tror at alle trenger alle nok bevegelse i hverdagen. Anonymkode: f27c6...937
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2017 #8 Skrevet 26. mai 2017 Du har kommet dit jeg hĂ„per Ă„ komme đ Jeg er godt pĂ„ vei - ser sjeldent pĂ„ tv, og spiser relativt sunt. Yoga/ mindfulness er neste pĂ„ lista mi,men vil du fortelle hvordan du kom igang med det? Gikk du noe kurs eller leste du deg frem selv? Bruker du noen lydfiler etc? Anonymkode: cbdd7...614
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2017 #9 Skrevet 27. mai 2017 20 timer siden, Anonym bruker skrev: Du har kommet dit jeg hĂ„per Ă„ komme đ Jeg er godt pĂ„ vei - ser sjeldent pĂ„ tv, og spiser relativt sunt. Yoga/ mindfulness er neste pĂ„ lista mi,men vil du fortelle hvordan du kom igang med det? Gikk du noe kurs eller leste du deg frem selv? Bruker du noen lydfiler etc? Anonymkode: cbdd7...614 Jeg begynte med et 8 timers yoga kurs, ashtanga-yoga. Og etter det har jeg fortsatt pĂ„ egenhĂ„nd. Bruker Yoga with Adrienne pĂ„ YouTube... jeg praktiserer yoga, stort sett 3-4 dager i uken, variabel lengde.. Anonymkode: f27c6...937
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2017 #10 Skrevet 31. mai 2017 Og vekten gĂ„r nedover ogsĂ„! For fĂžrste gang pĂ„ 10 Ă„r har jeg bikket under 70 kg!!! Det er veldig stasđ Tidligere har jeg gĂ„tt opp og ned mellom 78-80. SĂ„ har gĂ„tt ned de samme 2kg sikkert 100 ganger.... Jeg er bare 163 hĂžy, sĂ„ jeg er ikke helt normalvektig ennĂ„ ifĂžlge Bmi, men sÄÄÄÄ deilig Ă„ ha funnet noe som funker. Og det aller beste er at jeg ikke slanker meg âïž Anonymkode: f27c6...937
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ