GĂ„ til innhold

Jeg har funnet min vei til helse🎈

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter flere tunge og slitsomme Är med mye vondt, bÄde i magen og i ledd, med overvekt og dÄrlig form, og masse prÞving og feiling, har jeg funnet min vei! 

Jeg fÞlger Berit Nordstrands rÄd om kosthold, lite sukker og raske karbohydrater, mye grÞnnsaker, probiotisk og fermentert mat, mer fett, belgfrukter,  grÞnn te, vann, litt fisk og kjÞtt. Det beste med metoden er kveldskosen. Jeg teller ikke kalorier, teller ikke karbohydrater, bare spiser til jeg kjenner at jeg ikke er sulten lenger. 

I tillegg har jeg funnet min treningsglede. Jeg lÞper! Sammen med ungene, etter ungene, blir jaget av ungene, hopper over alle mulige hindere. GÄr nÄr jeg blir sliten, men er ute stort sett hele ettermiddagen. 

Kvelden er husarbeid, yoga og meditasjon. Jeg legger meg tidlig og sover nok. 

Tv-en er slÄtt av, og jeg har det bedre enn noen gang. Fremdeles er jeg noe overvektig, men har mye mindre leddsmerter, jeg kan stÄ opp om morgenen uten Ä vri meg i smerte!! plages av magen iblant, men det kan ikke sammenlignes! 

Jeg mÄtte bare fÄ det ut!! SÄ deilig Ä kjenne pÄ fÞlelsen av Ä ha funnet det som passer for meg. Jeg har talt kalorier i Ärevis, tvunget meg til Ä prÞve Ä spise 1200 om dagen, uten Ä gÄ noe sÊrlig ned i vekt. (Klarte det ikke, selvfÞlgelig, sprakk pÄ kvelden med is, sjokolade og nugatti. VÊrt sulten og sur, sovet dÄrlig, levd pÄ kaffe og rugsprÞ... VÊrt pÄ treningsstudio og lidd meg gjennom gruppetimer (har dÄrlig koordinasjon, sÄ de likte jeg ikke) og tredemÞlle med pÄfÞlgende halvhjertet styrketrening i apparater og dÄrlig samvittighet fordi jeg ikke var hjemme. 

Jeg har fÄtt overskudd og livsglede!! MÄtte bare fÄ det ut et sted!!! 

Ønsker dere andre som sliter, lykke til, og hÄper dere finner deres egen vei!! 

Anonymkode: f27c6...937

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer 😊Ja, det du beskriver er jo noe "alle" vet at man bĂžr gjĂžre,  men fĂ„ allikevel klarer Ă„ fĂžlge. Du er flink! Fortsett med det! Kunne Ăžnske jeg klarte det ogsĂ„, men jeg faller tilbake til sjokoladen. ..

Anonymkode: 1e628...ccc

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gratulerer 😊Ja, det du beskriver er jo noe "alle" vet at man bĂžr gjĂžre,  men fĂ„ allikevel klarer Ă„ fĂžlge. Du er flink! Fortsett med det! Kunne Ăžnske jeg klarte det ogsĂ„, men jeg faller tilbake til sjokoladen. ..

Anonymkode: 1e628...ccc

Jeg har som sagt Ärevis med prÞving og feiling bak meg, og jeg tror at nÄr vi faller tilbake til sjokoladen sÄ kan det vÊre at den livsstilen vi har ikke mÞter behovet kroppen har. Det er forskjellig fra person til person. 

For min del satt det Ä Þke mengden fett veldig langt inne, men nÄr jeg begynte med helmelk i frokostgrÞten, varte metthetsfÞlelsen lenger. Jeg sÞrger for Ä spise olivenolje ost og avokado til salaten, og da fyser jeg ikke pÄ sjokolade fÞr middag. 

Etter middag vet jeg at jeg skal kose meg med grÞnnsaker og dip til kvelds (eller is laget pÄ bringebÊr, rÄtt egg, avokado og banan) og da trenger jeg ikke sjokoladen. 

Sier ikke at dette funker for alle, men jeg tror at hvis du til stadighet (som jeg gjorde veldig lenge) faller tilbake, sÄ har du ikke funnet balansen.. Enten i kostholdet eller i livet for Þvrig... 

Lykke til!  

Skrevet

Jeg har levd med et slikt kosthold i 13-14 Är nÄ, er helt suverent, slipper sÞtsug, slipper Ä tenke pÄ vekten.

Til deg som faller tilbake til sjokoladen - Green & Blacks 85 % sjokolade pÄ helsekosten er et godt alternativ, den er faktisk bedre en 70 % i samme merke. Et par biter av den og noen nÞtter sÄ stilles suget :)

Enig i det Hi skriver, hvis man likevel fÄr sÞtsug, da har man trolig ikke funnet balansen som er riktig for kroppen. Jeg mÄ ogsÄ fÄ i meg nok og riktig fett, hvis ikke kommer sÞtsuget.

Hos meg er det blitt litt vanskeligere fordi jeg ogsÄ mÄ holde meg unna bÄde melkeprodukter og en del andre ting, men det har gÄtt forbausende bra det ogsÄ, mÄ bare vÊre villig til Ä gjÞre de endringene som mÄ til, og holde ut med dem lenge nok til at det er blitt nye vaner. NÄr man har fÄtt det som en ny vane, da slutter man Ä tenke pÄ det eller tenke at det er slitsomt.

Anonymkode: b72d8...dcf

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har levd med et slikt kosthold i 13-14 Är nÄ, er helt suverent, slipper sÞtsug, slipper Ä tenke pÄ vekten.

Til deg som faller tilbake til sjokoladen - Green & Blacks 85 % sjokolade pÄ helsekosten er et godt alternativ, den er faktisk bedre en 70 % i samme merke. Et par biter av den og noen nÞtter sÄ stilles suget :)

Enig i det Hi skriver, hvis man likevel fÄr sÞtsug, da har man trolig ikke funnet balansen som er riktig for kroppen. Jeg mÄ ogsÄ fÄ i meg nok og riktig fett, hvis ikke kommer sÞtsuget.

Hos meg er det blitt litt vanskeligere fordi jeg ogsÄ mÄ holde meg unna bÄde melkeprodukter og en del andre ting, men det har gÄtt forbausende bra det ogsÄ, mÄ bare vÊre villig til Ä gjÞre de endringene som mÄ til, og holde ut med dem lenge nok til at det er blitt nye vaner. NÄr man har fÄtt det som en ny vane, da slutter man Ä tenke pÄ det eller tenke at det er slitsomt.

Anonymkode: b72d8...dcf

Jeg har bare levd med dette kostholdet i 6 mnd, sÄ jeg er pÄ langt nÊr utlÊrt, men det som gjorde at alt falt pÄ plass, har vÊrt treningen. Jeg fikk plutselig overskudd til Ä vÊre i aktivitet hele dagen, og da kjenner jeg meg mer igjen som sÄnn jeg pleide Ä vÊre fÞr jeg fikk barn. Det er en sann befrielse Ä logge av fra TV og Netflix , og bare leve mitt liv, i stedet for Ä se pÄ noen fiktive... 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har bare levd med dette kostholdet i 6 mnd, sÄ jeg er pÄ langt nÊr utlÊrt, men det som gjorde at alt falt pÄ plass, har vÊrt treningen. Jeg fikk plutselig overskudd til Ä vÊre i aktivitet hele dagen, og da kjenner jeg meg mer igjen som sÄnn jeg pleide Ä vÊre fÞr jeg fikk barn. Det er en sann befrielse Ä logge av fra TV og Netflix , og bare leve mitt liv, i stedet for Ä se pÄ noen fiktive... 

Jeg har ikke et kosthold som deg. Men er helt enig i at TV og film tar for mye av tiden. Jeg sluttet med begge deler for snart ti Är siden. Det gir meg masse ekstra tid til gÄturer om kvelden! Har aldri savnet det. 

Anonymkode: 9c520...1ee

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke et kosthold som deg. Men er helt enig i at TV og film tar for mye av tiden. Jeg sluttet med begge deler for snart ti Är siden. Det gir meg masse ekstra tid til gÄturer om kvelden! Har aldri savnet det. 

Anonymkode: 9c520...1ee

Jeg tror ikke at alle skal leve pÄ samme mÄte. Jeg tror at alle mÄ finne sin egen balanse, men jeg tror at alle trenger alle nok bevegelse i hverdagen. 

Skrevet

Du har kommet dit jeg hĂ„per Ă„ komme 😊 Jeg er godt pĂ„ vei - ser sjeldent pĂ„ tv, og spiser relativt sunt. Yoga/ mindfulness er neste pĂ„ lista mi,men vil du fortelle hvordan du kom igang med det? Gikk du noe kurs eller leste du deg frem selv? Bruker du noen lydfiler etc? 

Anonymkode: cbdd7...614

Skrevet
20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du har kommet dit jeg hĂ„per Ă„ komme 😊 Jeg er godt pĂ„ vei - ser sjeldent pĂ„ tv, og spiser relativt sunt. Yoga/ mindfulness er neste pĂ„ lista mi,men vil du fortelle hvordan du kom igang med det? Gikk du noe kurs eller leste du deg frem selv? Bruker du noen lydfiler etc? 

Anonymkode: cbdd7...614

Jeg begynte med et 8 timers yoga kurs, ashtanga-yoga. Og etter det har jeg fortsatt pÄ egenhÄnd. Bruker Yoga with Adrienne pÄ YouTube... 

jeg praktiserer yoga, stort sett 3-4 dager i uken, variabel lengde.. 

Skrevet

Og vekten gĂ„r nedover ogsĂ„! For fĂžrste gang pĂ„ 10 Ă„r har jeg bikket under 70 kg!!! Det er veldig stas😊 

Tidligere har jeg gÄtt opp og ned mellom 78-80. SÄ har gÄtt ned de samme 2kg sikkert 100 ganger.... 

Jeg er bare 163 hÞy, sÄ jeg er ikke helt normalvektig ennÄ ifÞlge Bmi, men sÄÄÄÄ deilig Ä ha funnet noe som funker. 

Og det aller beste er at jeg ikke slanker meg ☀

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...