Anonym bruker Skrevet 25. mai 2017 #1 Skrevet 25. mai 2017 Er det noen sjans for å få låne mer? Anonymkode: 6ca36...0db
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2017 #2 Skrevet 25. mai 2017 Mer enn 5 x inntekten? Er du ikke riktig vel bevart? Anonymkode: f06f8...ab6
Gjest Darwinia:-) Skrevet 25. mai 2017 #3 Skrevet 25. mai 2017 Herregud! Da vi kjøpte bolig for 7 år siden var det mange som kritiserte bankene for å bryte 2x-regelen, og innvilget lån på 3x inntekt. Nå er vi altså oppe i 5x? Stakkars mennesker som skal inn på boligmarkedet i dag! Hvor skal det ende?
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2017 #4 Skrevet 25. mai 2017 Situasjon Eier leilighet verdi 8 mill /4 mill gjeld eier hyttetomt verdi 1,5 mill /0 gjeld eier fritidsbolig 1 verdi 6,5 mill/0 gjeld eier fritidsbolig 2 verdi 5,7 mill/0kr gjeld inntekt 1,4 mill ønsker å låne 4 mill, får da kun et lån på 3 mill. derfor lurer jeg på om det er mulighet noe sted for mer?Kan stille sikkerhet for det ekstra beløpet evt, men i banken jeg var sa de at om jeg så stilte hele den ene boligen til 6 mill som sikkerhet kunne jeg ikke få mer uansett. kan evt selge noe etc.. men det er i utgangspkt ikke aktuelt Anonymkode: 6ca36...0db
Leeloo76 Skrevet 25. mai 2017 #5 Skrevet 25. mai 2017 Du skal jo betjene gjelda også, du kan ikke betale lånet med en hytte, uansett hvor mye den er verdt. Er det utleie som er tanken? Eller er det samlivsbrudd så du må kjøpe ut eksen? Kan du leie ut noen av fritidseiendommene så du blir mer likvid, ev bygge utleiedel i boligen? Jeg prøvde å få lån til en bolig nr. to, men får ikke mer lån selv om jeg har EK på 1,2 mill.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2017 #6 Skrevet 25. mai 2017 Du har 4 mill i lån nå og ønsker 4 mill til, men får "bare" 3 mill = 7 mill i lån med inntekt på bare 1,4 mill? Du skal kunne betjene lånet og med så mange eiendommer kommer det også mange utgifter. Anonymkode: a76df...4e0
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2017 #7 Skrevet 25. mai 2017 Du har allerede 4 millioner i gjeld, og ønsker 4 millioner til? Eller ønsker dere å fortsette å låne 4 millioner, men i en annen bank? Skjønte ikke helt hva du mener. To hytter koster en del i vedlikehold, og med bare 1,4 millioner i inntekt blir det innmari trangt å skulle betjene en gjeld på 8 millioner pluss vedlikeholde to hytter? Du kan jo ikke betale låneavdrag med hyttene dine? Vi har inntekt på 1,3 millioner og 1,7 millioner i gjeld, det fungerer fint for oss. Deilig å ha litt ekstra å rutte med hver måned, og lett å spare opp til ting. Det er slitsomt å leve hånd til munn. Anonymkode: 4cfd9...516
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå