Gå til innhold

Var veldig uheldig i en hektisk badestund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle bade barna mine, men det var litt småhektisk og styrete fordi begge var utålmodig. Skulle sette minste (fire uker) i en vippestol, men da jeg skulle sette opp stolen så klarte jeg å dunke stangen til vippestolen i hodet på babyen fordi han lå på armen min. Babyen begynte umiddelbart å gråte og virker helt fin, men jeg har verdens dårligste samvittighet og er redd jeg har forårsaket skade. Det var ikke med kraft og det er ikke blitt noe merker. Ringe legevakt?  

Anonymkode: 3d02f...f7d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er bekymret må du stille spørsmålet til en lege eller legevakten,  ikke på et forum på nettet. Lykke til!

Skrevet

Dette er litt av problemet med mindre nettverk enn den storfamilien som fantes før. Folk springer til legen for den minste ting og er helt ute av stand til å vurdere noe selv. (Jfr amandines råd)

Slik du forklarer det, HI, høres det helt uproblematisk ut. Barnet fikk vondt, ikke verre enn det, antakelig. Dersom din mor hadde vært vitne til episoden, hva tror du hun hadde sagt? Du sier det ikke var et kraftig dunk og ikke er det merker, pluss at barnet virker helt fin. Jeg tenker du kan ta det med ro.

Anonymkode: 1838a...9dc

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er litt av problemet med mindre nettverk enn den storfamilien som fantes før. Folk springer til legen for den minste ting og er helt ute av stand til å vurdere noe selv. (Jfr amandines råd)

Slik du forklarer det, HI, høres det helt uproblematisk ut. Barnet fikk vondt, ikke verre enn det, antakelig. Dersom din mor hadde vært vitne til episoden, hva tror du hun hadde sagt? Du sier det ikke var et kraftig dunk og ikke er det merker, pluss at barnet virker helt fin. Jeg tenker du kan ta det med ro.

Anonymkode: 1838a...9dc

Og det er jeg helt enig i, for hoder tåler en god del. Samtidig aner ikke vi noe som helst om hvor hen og hvor hardt og så videre, og hi bør ikke stole på svar fra nettet. 

Jeg er også enig i at det er litt betenkelig at HI er så usikker at hun stiller slike spørsmål på et anonymt forum, jeg håper hun gjør det fordi hun egentlig vet at alt er ok med barnet og at det bare var et lite dunk.

Skrevet

Hvis du er bekymret, bare ring legevakten, og beskriv ærlig hva som skjedde. Men det høres ikke ut som noe jeg ville bekymret meg for. Du vet jo selv hvor hardt dunket ble.

Anonymkode: 88314...713

Skrevet

Sånt skjer og det går fint, som du sier selv så var det ikke så hardt, babyen reagerte normalt og oppført seg normalt etterpå og har ikke engang fått noe merke. En vippestol er jo lett og du har ikke dundret den i hodet på babyen, så dette er nok helt uproblematisk. Da min eldste var baby så kastet hun hodet bakover akkurat i det vi gikk gjennom døra og hodet dunket i dørkarmen. Den minste ble dælja til av storesøster da hun var 2 mnd, søster mente det ikke, men hun var oppspilt og veivet sånn med armene og traff babyen pang i hodet. Gikk helt fint det også.

Anonymkode: 8418c...dab

Skrevet

Ikke rart LV har mye å gjøre nei. 

Men, tilbake til spm ditt. Nei, du trenger ikke å kontakte LV for dette. 

Skrevet

Nei, høres ikke ut som noe du trenger å kontakte legevakten for.

Anonymkode: c803f...555

Skrevet

Du må slå rimelig hardt for å forårsake skade der, altså.

Anonymkode: 709ec...6c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...