Marriet Skrevet 25. mai 2017 #1 Skrevet 25. mai 2017 Jeg har solgt en vare på Facebook og avtalte henting idag kl.15. Mannen som skulle ha varen kom. En ganske stor puff så han måtte komme inn å hente den. Han lukket døren bak seg og kikka seg rundt før han gikk inn i stua. Så går han fort helt bort til meg, nærmest marsjerer. Han tar tak i begge skuldrene mine og spør om ikke vi skal fullføre handelen på soverommet. Jeg trakk meg brått unna og ble akutt kvalm og ikke minst redd. Jeg ba han droppe hele greia og komme seg ut. Det hadde han ikke tenkt til. Da kom han nærmere igjen og jeg begynte å hyle! Da kom sønnen min løpende ut fra rommet sitt som en reddende engel og i det denne mannen fikk øye på gutten forlot han huset. Jeg er skjelven enda jeg! Noe så ekkelt! Jeg var oppriktig livredd for en voldtekt og kjente hvor maktesløs jeg ble. Hadde vi ikke vært flere i huset...tenk. Han må jo være syk? Jeg ringte politiet med en gang. Hadde jo navnet hans. De ba meg låse døren og komme innom i morgen for å anmelde. De sa også at det hadde vært fint om jeg kunne ordne med noen som kunne være hos meg til i morgen. De tilbydde seg også å sende en patrulje innom i løpet av kvelden. De skulle også selvsagt oppsøke mannen og konfrontere han. Er så glad for å bli tatt på alvor, men tror det er lenge til jeg selger noe på fb igjen. Hvert fall ting jeg ikke kan sette på trappa...usj.
Tøystykke Skrevet 25. mai 2017 #2 Skrevet 25. mai 2017 Så skummelt !!! fy søren.. godt du skal anmelde.
Mamsemums Skrevet 25. mai 2017 #3 Skrevet 25. mai 2017 For en jævel! Anmeld ham! Bra du blir tatt på alvor!!!!
Fandens Oldemor Skrevet 25. mai 2017 #4 Skrevet 25. mai 2017 Usj! Godt du fikk han ut! Jeg skal fra nå av sørge for å aldri være alene hvis noen skal hente noe jeg har solgt.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2017 #5 Skrevet 25. mai 2017 Å herregud, så utrolig ekkelt! Håper det går bra med dere begge. Få noen til å være hos dere. Klem til deg. Anonymkode: 2bd4a...c07
Marriet Skrevet 25. mai 2017 Forfatter #6 Skrevet 25. mai 2017 21 minutter siden, Fandens Oldemor skrev: Usj! Godt du fikk han ut! Jeg skal fra nå av sørge for å aldri være alene hvis noen skal hente noe jeg har solgt. Nei! Det tror jeg man skal være litt bevisst på. Man tenker jo ikke at slikt kan skje i ens eget hjem eller at noen er gærne nok til noe sånt, men nå er jeg ikke så sikker lenger altså. Jeg har fått noen til å være her i natt. Og en patrulje skulle komme innom etter at de hadde fått tak i mannen det gjelder.
Marriet Skrevet 25. mai 2017 Forfatter #7 Skrevet 25. mai 2017 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Å herregud, så utrolig ekkelt! Håper det går bra med dere begge. Få noen til å være hos dere. Klem til deg. Anonymkode: 2bd4a...c07 Det går bra med oss. Han på tre tror jeg ikke skjønte så mye, han var i ettertid litt opptatt av at mamma ble sint på mannen og det bekrefter jeg egentlig bare for han, for det stemmer jo på en prikk. Håper han sovner fort nå og at han slepper noe mer av dette dramaet. Er ikke noe gøy når mora har følelsene mer eller mindre utenpå kroppen...
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2017 #8 Skrevet 25. mai 2017 Uff, det er derfor jeg er så skeptisk til å selge ting på nett, siden jeg bor alene. Anonymkode: 65a00...1fb
Iiiiik Skrevet 25. mai 2017 #9 Skrevet 25. mai 2017 Oj, så ekkelt. Det er lett å tenke at sånt ikke skjer en selv, tror jeg kunne gjort akkurat det samme. Stor klem til deg!
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2017 #10 Skrevet 25. mai 2017 Søsteren min la ut noe på gis bort på finn og en time senere braste tre voksne menn inn i stua hennes og spurte om de var først til mølla.... Hun hadde ikke låst døra og de gikk rett inn. Hun har også blitt mye mer skeptisk til Finn ja. Din histore var jo mye verre enn hennes opplevelse, så utrolig ekkelt. Godt du får anmeldt han. Anonymkode: cbd51...007
Mumua Skrevet 25. mai 2017 #11 Skrevet 25. mai 2017 Opplevde noe lignende en gang for en del år siden, da hadde jeg kjøkkenet like ved inngangsdøra så jeg røska til meg en kniv fra magnetlista på veggen. Han stakk fort når jeg dro fram den, men dæven det satte skjelven i meg. Man tenker jo på alle mulige scenarioer etterpå. Bra det gikk bra med deg!
Nebbdyret Skrevet 25. mai 2017 #12 Skrevet 25. mai 2017 Bra du anmelder! Men ingen god opplevelse, lurer av og til på kva som feilar folk. Eg brukar gjerne å skrive at mannen min er her til dei som skal hente, ala "min mann er heime kl 16, så du kan hente då".
Lessismore Skrevet 25. mai 2017 #13 Skrevet 25. mai 2017 Oi. Så ekkelt! Takk for at du deler. Jeg har i alle fall aldri tenkt at noe slikt kan skje når jeg selger noe på finn eller facebook. Fikk meg en vekker. Håper det går bra med deg.
Marriet Skrevet 25. mai 2017 Forfatter #14 Skrevet 25. mai 2017 Da har jeg hatt besøk av politiet. De hadde snakket med mannen som ikke ville vedkjenne seg forholdet overhodet. Han sa at jeg hadde ombestemt meg angående puffen mens han var her for å hente den. At han hadde blitt litt amper og gått. De sa at det er en klassisk ord mot ord situasjon og alle vet jo hva som skjer med dem etter avhør. De anbefalte meg likevel på det sterkeste å komme innom i morgen og fulle ut en anmeldelse og snakke med dem der om hendelsesforløpet. Så konkret som mulig. Det var viktig å få det registrert i tilfelle det skulle skje noe lignende eller verre med noen andre en annen gang. De anså han ikke som farlig for meg lenger og sa jeg skulle leve som normalt. Akkurat det er jo planen. Men kjenner jeg er uggen i kveld altså. Litt lei meg også. Føler på en måte at mye uskyld er borte? Jeg kommer jo til å være mye mer kritisk i fremtiden, men jeg ønsker jo ikke å se på alle menn som potensielle overgripere... Jeg vil jo ikke være redd for å være alene med menn jeg ikke kjenner. De fleste menn er jo gode! Dette var skikkelig teit synes jeg..
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2017 #15 Skrevet 25. mai 2017 Uff, for en opplevelse. Skjønner godt at du er skjelven og utenfor. Alt vi selger på finn legges ut i mannens navn. Han er stor og sterk, og mye flinkere til å hanskes med vanskelige forl (som jeg har skjønt det er en del av der ute), men noe så ille som din opplevelse har jeg aldri hørt om før :/ Anonymkode: 1173e...5cf
*Miss Marple* Skrevet 25. mai 2017 #16 Skrevet 25. mai 2017 Skummelt og ekkelt og jeg skjønner godt at det sitter i! Kjenner at jeg blir sint på dine vegne også. Å trenge seg på andre i deres hjem er bare så frekt og ufint. Det er der du skal kunne kjenne deg trygg. Godt at du anmelder og at politi tar deg på alvor. Klem til deg.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2017 #17 Skrevet 25. mai 2017 Du gjør helt riktig i å få det registrert. Jeg anmeldte en fyr som helt uprovosert gikk til angrep på meg i full offentlighet. Heldigvis for meg , så hadde han flere registrerte hendelser på seg. Jeg endte opp med å møte i retten, og han endte opp Med både bot og fengsel. Så det nytter å registrere, selv om han som angrep deg, dessverre slipper billig unna denne gangen.. Anonymkode: 5126d...829
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2017 #18 Skrevet 25. mai 2017 Man kan bli så eitrende forbanna på slike idioter. De tror de bare kan ta seg tilrette uten at det får følger. Enda godt du skrek opp og at sønnen din var hjemme, ellers så er det ikke sikkert det hadde gått så bra. Supert at du kontaktet politiet og at de tok deg på alvor og også oppsøkte ham. Sett deg ned uten radio/tv/pc og skriv ned alle detaljer her og nå mens det enda er ferskt, og så tar du det med til politiet i morgen. Skriv ned alt fra kontakt via finn, til klokkeslett, når han kom, hva han hadde på seg, hvilken bil han kjørte, kroppsholdning, tonefall, så ordrett som mulig hva han sa, hvordan han reagerte når du ba ham gå, når du skrek, når sønnen din kom ut, hva han gjorde når han dro osv. Alt du kan komme på! Kjempeviktig at du anmelder, for du er garantert ikke den første han forsøker å voldta. Veldig glad for at det gikk bra for deg, tross alt. Jeg var utsatt for en stalker i årevis, ble ikke slutt før jeg flyttet. Det tok meg lang tid før jeg sluttet å kikke meg over skulderen hele tiden. Nå er dette noen år siden, men jeg får aldri tilbake den uskylden som jeg hadde før disse årene med stalking, er fremdeles mer årvåken, vurderer menn, får overblikk, vurderer sikkerhet osv. Men jeg plages ikke med det lenger, men det ble et bevisst valg en halvt - ett år etter jeg hadde flyttet, at jeg nektet å gå rundt og være redd resten av livet. Han hadde ødelagt så mye for meg, han skulle ikke få ødelegge mer av livet mitt, og jeg nekter også å mistro alle menn jeg møter, selv om jeg er noe mer forsiktig fremdeles enn før. Så ta et bevisst valg allerede nå, han skal ikke få påvirke livet ditt i fremtiden! Klem Anonymkode: baa89...64a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå