Gå til innhold

Hva gjør jeg nå? Ang prevensjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg glemte 2 piller pga var bortreist, hadde ubeskyttet sex 2 ganger 🙈

Satse på at det har gått fint? Tar det forresten skade av pillene 

Eller slutte på pillen tilfelle jeg er gravid?

Anonymkode: 41df8...c79

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som vet? 

Skrevet

smart 

Anonymkode: 573ab...bd9

Skrevet

Det er ikke forsket på om det kan være skadelig for fosteret å fortsette på p-piller når man er gravid, man kan ikke forske på gravide kvinner...

Men, veldig mange har gjort som du, blitt gravid mens de har gått på pilla pga glemt pille, omgangssyke e.l. og det er aldri registrert skader på barnet som følge av at mor fortsatte på pilla til hun oppdaget at hun var gravid. De antar derfor at det ikke er skadelig.

Jeg ville om jeg var deg fortsatt på pillene, sjansen for at du er gravid er tross alt ganske liten. Men ville selvfølgelig tatt en test om mensen ikke kom neste måned og sluttet om jeg faktisk var blitt gravid. Siden du valgte å ha ubeskyttet sex når du hadde glemt to piller regner jeg med det ikke er verdens undergang om du faktisk har blitt gravid.

Anonymkode: 07ad2...dd9

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke forsket på om det kan være skadelig for fosteret å fortsette på p-piller når man er gravid, man kan ikke forske på gravide kvinner...

Men, veldig mange har gjort som du, blitt gravid mens de har gått på pilla pga glemt pille, omgangssyke e.l. og det er aldri registrert skader på barnet som følge av at mor fortsatte på pilla til hun oppdaget at hun var gravid. De antar derfor at det ikke er skadelig.

Jeg ville om jeg var deg fortsatt på pillene, sjansen for at du er gravid er tross alt ganske liten. Men ville selvfølgelig tatt en test om mensen ikke kom neste måned og sluttet om jeg faktisk var blitt gravid. Siden du valgte å ha ubeskyttet sex når du hadde glemt to piller regner jeg med det ikke er verdens undergang om du faktisk har blitt gravid.

Anonymkode: 07ad2...dd9

Takk for svar.

Vi er godt gift, så er heldigvis ikke krise.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...