Anonym bruker Skrevet 24. mai 2017 #1 Skrevet 24. mai 2017 Når i graviditeten? Hva brukte du det mot? Var legen negativ til å skrive det ut pga risiko eller var det uproblematisk/ingen risiko? Har allergi og skikkelige søvnproblemer og tenkte at en allergimedisin som var søvndyssende burde være ypperlig... Phenergan er jo kvalmestillende i tillegg, så ingen dum bieffekt... Anonymkode: da48b...997
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2017 #2 Skrevet 24. mai 2017 Jeg hadde risikograviditet. Endte med alvorlig svangerskapsforgiftning denne gangen også. Jeg troooor jeg brukte det gjennom hele graviditeten.Legen ga meg det for å slappe av. Fikk det på sykehuset også. Men snakk med legen din😊 Anonymkode: bc0db...9d1
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2017 #3 Skrevet 24. mai 2017 Jeg brukte phenergan for å slippe å spy hele tiden. Brukte det fra ca uke 7 til ca uke 20 i begge svangerskapene. Det meste av tiden tok jeg to tabletter i døgnet. Hadde ikke inntrykket av at legene var skeptiske til å gi meg det, men jordmor syntes jeg heller burde være sykemeldt da jeg begynte å jobbe igjen litt redusert, men for meg var det den beste løsningen fordi jeg slapp å gå på veggen hjemme. Anonymkode: 2436d...64e
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2017 #4 Skrevet 24. mai 2017 Jeg hadde hyperemesis og fikk utskrevet Phenergan i uke 8. Men tok det bare et par ganger for jeg ble helt borte... Klarte ikke fysisk holde øynene oppe, klarte ikke å tenke eller prate. Var fryktelig ekkelt! Anonymkode: e51d4...d48
Mumua Skrevet 24. mai 2017 #5 Skrevet 24. mai 2017 Tok phenergan 4-5 ganger i uka fra uke 6-17 i første svangerskap. Legene sa det var helt trygt og bedre enn at jeg lå å fantaserte om abort etter null søvn og bare spying i evigheter. Denne gangen fikk jeg afipran, tok ca 10 stk på 1 mnd. Les på www.relis.no god og oppdatert forskning og kunnskap om bruk av medikamenter under graviditet.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2017 #6 Skrevet 25. mai 2017 Tusen takk for svar! Skal sjekke relis. :-) Anonymkode: da48b...997
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå