Gå til innhold

Har du brukt phenergan eller vallergan under graviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når i graviditeten? Hva brukte du det mot? Var legen negativ til å skrive det ut pga risiko eller var det uproblematisk/ingen risiko? Har allergi og skikkelige søvnproblemer og tenkte at en allergimedisin som var søvndyssende burde være ypperlig... Phenergan er jo kvalmestillende i tillegg, så ingen dum bieffekt...

Anonymkode: da48b...997

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde risikograviditet. Endte med alvorlig svangerskapsforgiftning denne gangen også. Jeg troooor jeg brukte det gjennom hele graviditeten.Legen ga meg det for å slappe av. Fikk det på sykehuset også. Men snakk med legen din😊

Anonymkode: bc0db...9d1

Skrevet

Jeg brukte phenergan for å slippe å spy hele tiden. Brukte det fra ca uke 7 til ca uke 20 i begge svangerskapene. Det meste av tiden tok jeg to tabletter i døgnet. Hadde ikke inntrykket av at legene var skeptiske til å gi meg det, men jordmor syntes jeg heller burde være sykemeldt da jeg begynte å jobbe igjen litt redusert, men for meg var det den beste løsningen fordi jeg slapp å gå på veggen hjemme. 

Anonymkode: 2436d...64e

Skrevet

Jeg hadde hyperemesis og fikk utskrevet Phenergan i uke 8. Men tok det bare et par ganger for jeg ble helt borte... Klarte ikke fysisk holde øynene oppe, klarte ikke å tenke eller prate. Var fryktelig ekkelt!

Anonymkode: e51d4...d48

Skrevet

Tok phenergan 4-5 ganger i uka fra uke 6-17 i første svangerskap. Legene sa det var helt trygt og bedre enn at jeg lå å fantaserte om abort etter null søvn og bare spying i evigheter. Denne gangen fikk jeg afipran, tok ca 10 stk på 1 mnd. Les på www.relis.no god og oppdatert forskning og kunnskap om bruk av medikamenter under graviditet.

Skrevet

Tusen takk for svar! Skal sjekke relis. :-)

Anonymkode: da48b...997

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...