Gå til innhold

Hadde dere valgt 1 eller 2 og hvorfor??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen og jeg flyttet fra hjemstedet vårt (byen) for 3 år siden. Fordi jeg fant kjærligheten. Flyttet til han (ut på landet) et rolig, trygt og godt sted for oss. Vi har fått gode venner her nå. Dessverre er det over mellom meg å han nå. Jeg er så usikker på hvor jeg nå ønsker å bo.....kan noen hjelpe meg med forslag!!!! Trenger det skikkelig, kjenner jeg!!!!! Så....

1: Jeg og sønnen flytter tilbake til byen. Der jeg også jobber. Han bytter skole og jeg er nærmere jobben. Har ikke mye familie der, men litt venner. Må antageligvis leie leilighet for 15.000 og kjøpe etterhvert. Blir liten leil da når jeg får kjøpt.

2: Vi blir boende her på landet. Han har det trygge her og slipper å bytte skole og starte helt på nytt. Jeg har 1t vei til og fra jobb. Jeg har litt familie her også. Jeg får kjøpt større leil evt et lite koselig hus til oss.  Det er billigere og rimeligere å bo her.

Hilsen HI 

Anonymkode: c3502...ae5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er gutten din?

Har han noen venner igjen i byen og vil han starte på skole igjen med dem?

Jeg ville satt sønnen min i fokus når jeg tok valget. 

Anonymkode: 32085...e43

Skrevet

I alternativ nr 2, er det 1 time totalt i arbeidsvei, eller 1 time hver vei?

Anonymkode: ed506...f58

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor gammel er gutten din?

Har han noen venner igjen i byen og vil han starte på skole igjen med dem?

Jeg ville satt sønnen min i fokus når jeg tok valget. 

Anonymkode: 32085...e43

Blir 9 i år. Ikke noen bekjentskap på den skolen. 

Sønnen min kommer alltid først. Derfor jeg skriver litt her. Hva andre kanskje ville gjort. Noen sier jeg skal flytte tilbake for da blir det kortere vei for meg til jobb. Men jeg tenker alt går!

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I alternativ nr 2, er det 1 time totalt i arbeidsvei, eller 1 time hver vei?

1t hver vei.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

1t hver vei.

Hvis det betyr at du er borte i 10 t + hver dag så hadde jeg vurdert å flytte til byen selv om jeg tror at alternativ 2 er best for gutten din. Hva gjør han når du er borte så lenge? Og hva tenker han om å flytte?

Skrevet

Jeg hadde valgt alternativ 2. Vi flyttet også fra byen da mitt barn var 8 år og jeg fikk da 1 time reisevei til jobb. Nå er jeg heldigvis fortsatt sammen med min mann men om det skulle blitt slutt så hadde vi nok blitt boende her ut ungdomsskolen og heller flyttet inn til byen når hun skulle begynne på vgs. 

Anonymkode: 383cf...d1a

Skrevet

Hvis det betyr at du er borte i 10 t + hver dag så hadde jeg vurdert å flytte til byen selv om jeg tror at alternativ 2 er best for gutten din. Hva gjør han når du er borte så lenge? Og hva tenker han om å flytte?

Dette er ganske nylig "samboer" og jeg er blitt enig om. Så vi skal fortelle det om noen dager. Han er på skole og sfo når jeg jobber.

Skrevet

Jeg hadde valgt alternativ 2. Vi flyttet også fra byen da mitt barn var 8 år og jeg fikk da 1 time reisevei til jobb. Nå er jeg heldigvis fortsatt sammen med min mann men om det skulle blitt slutt så hadde vi nok blitt boende her ut ungdomsskolen og heller flyttet inn til byen når hun skulle begynne på vgs. 

Åh hyggelig å høre at dere holder sammen. Det er det beste. 

Ja, ser for meg alternativ 2 jeg og. Tenker bare på den reiseveien. Jeg må dra på jobb senest kl 0630 om morgenen. Er det ok å la han være alene 1t for så å gå til skolen med andre skoleelever? Sfo åpner 0645 her. Det blir kun 1 år igjen med sfo. Da er det jo ikke mer. Jeg er hjemme 1610 ca vet dag.

Skrevet

2

Anonymkode: 3ef37...9bd

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, ser for meg alternativ 2 jeg og. Tenker bare på den reiseveien. Jeg må dra på jobb senest kl 0630 om morgenen. Er det ok å la han være alene 1t for så å gå til skolen med andre skoleelever? Sfo åpner 0645 her. Det blir kun 1 år igjen med sfo. Da er det jo ikke mer. Jeg er hjemme 1610 ca vet dag.

Vi har begge dratt på jobb 6.45 og kommet hjem kl 17 hver dag siden hun var 8 år. Vi pendler begge to (hver vår vei). Hun gikk på sfo ut 4.klasse nesten(sluttet når våren kom for da var alle ungene ute i gata. Etter 4.klasse har hun klart seg alene på morgenen og på ettermiddagen. Men hun står alltid opp med oss før vi drar. Jeg lager frokost og matpakke til henne. Og hun pakker sekken og steller seg på badet. 

Hun syntes at dette er helt greit men hun sier at hun er glad vi har hund for da føler hun seg ikke så alene. Nå er hun 12 år og klarer seg veldig bra. Men nå er jeg hjemme i permisjon med baby så da er hun ikke alene lenger. 

Skrevet

Synes 2 er beste alternstivet.. 

Med telefon og tv greier han seg fint alene en times tid. Mange barn av alenemødre må det.. mine barn er hjemme alene etter skoletid de også. Er hjemme ca kl 16. De lager seg mat, er sammen med vennene sine osv.. blir lettere år for år!

Anonymkode: cb66b...c13

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har selv veldig kort vei til jobb, men begynner til tider kl 07.00, som betyr senest levering i bhg. Rundt 06.45. Min eldste blir 8 år i år. Fra høsten av skal han begynne å ta bussen til og fra skolen, og slutter da på SFO. Bussen går kl 07.45, så blir maks 1 time alene på morgenen. Jeg gjør da sekken klar for ham, og passer på at frokost er spist/eller er på vei til å være fortært + at han er kledd før jeg går. Ringer ham og minner på å gå til bussen, men har også på alarm til ham. Slutter senest 15.30 på jobb, og etter å ha hentet minste i bhg., er jeg senest hjemme rundt 16.00-16.15. 

Han trives med å være alene en stund, og vokser veldig på ansvaret. Blir totalt maks 2,5 time alene de dagene jeg har dagvakt. 

Jeg tror barnet ditt vil klare seg utmerket hjemme alene. Alternativ 2 høres mye bedre ut for dere alle, om en ser bort fra pendlingen. Det er også kanskje dumt å rive barnet opp nå, når det har fått satt røtter der dere nå bor? Flere jeg kjenner lar barna være noen timer hjemme alene fra 8/9 års alder, og det går helt fint. Men du kjenner ditt barn best, og det er jo til syvende og sist din oppfatning av hva ditt barn kan klara, og trivest med som må overveies her. Men er barnet i stand til å være alene noen timer hver dag, så hadde nok jeg heller blitt boende, og som nevnt over i et annet svar, heller vurdert flytting til byen når barnet er ferdig med ungdomsskolen; om det enda skulle være aktuelt

Skrevet

Så lenge barnet det beste nettverket der dere er nå, ville heg ha blitt boende på landet!

Har du mulighet til å begynne seint en morgen i uka? Eller annenhver uke? Da kunne dere ha kost dere med lang frokost. 

Jeg ville ha valgt nr 2, og tatt en revurdering sammen med barnet når det skal begynne på vgs😉!

Skrevet

Jeg ville blitt boende på landet, og prøvd å fikse alternativ 3 - å finne en jobb litt nærmere hjemmet, evt redusert til 80% stilling i noen år. 

Skrevet
På 5/25/2017 den 11.06, Anonym bruker skrev:

Vi har begge dratt på jobb 6.45 og kommet hjem kl 17 hver dag siden hun var 8 år. Vi pendler begge to (hver vår vei). Hun gikk på sfo ut 4.klasse nesten(sluttet når våren kom for da var alle ungene ute i gata. Etter 4.klasse har hun klart seg alene på morgenen og på ettermiddagen. Men hun står alltid opp med oss før vi drar. Jeg lager frokost og matpakke til henne. Og hun pakker sekken og steller seg på badet. 

Hun syntes at dette er helt greit men hun sier at hun er glad vi har hund for da føler hun seg ikke så alene. Nå er hun 12 år og klarer seg veldig bra. Men nå er jeg hjemme i permisjon med baby så da er hun ikke alene lenger. 

Tusen takk for svar!😊 Gutten min sa han ønsket seg hund for da tenkte han at han ville bli tryggere hjemme når jeg reiser💛 Tips til hunderase? Og tlf får han selvfølgelig. Hilsen HI 

Skrevet
På 5/25/2017 den 13.32, Iiiiik skrev:

Jeg ville blitt boende på landet, og prøvd å fikse alternativ 3 - å finne en jobb litt nærmere hjemmet, evt redusert til 80% stilling i noen år. 

Helt enig. Har tenkt på å finne meg jobb nærmere. Har 80% nå og 20% permisjon. Så det er i boks hvertfall. Hilsen HI 

Skrevet
På 5/25/2017 den 13.17, Annanym skrev:

Så lenge barnet det beste nettverket der dere er nå, ville heg ha blitt boende på landet!

Har du mulighet til å begynne seint en morgen i uka? Eller annenhver uke? Da kunne dere ha kost dere med lang frokost. 

Jeg ville ha valgt nr 2, og tatt en revurdering sammen med barnet når det skal begynne på vgs😉!

Hehe tusen takk for svar!🤗 Det blir alternativ 2💛Han ønsket veldig å få beholde sin skole. Da blir det det.  Hilsen HI 

Skrevet
På 5/25/2017 den 12.17, solstråle- g09 og ?12 skrev:

Jeg har selv veldig kort vei til jobb, men begynner til tider kl 07.00, som betyr senest levering i bhg. Rundt 06.45. Min eldste blir 8 år i år. Fra høsten av skal han begynne å ta bussen til og fra skolen, og slutter da på SFO. Bussen går kl 07.45, så blir maks 1 time alene på morgenen. Jeg gjør da sekken klar for ham, og passer på at frokost er spist/eller er på vei til å være fortært + at han er kledd før jeg går. Ringer ham og minner på å gå til bussen, men har også på alarm til ham. Slutter senest 15.30 på jobb, og etter å ha hentet minste i bhg., er jeg senest hjemme rundt 16.00-16.15. 

Han trives med å være alene en stund, og vokser veldig på ansvaret. Blir totalt maks 2,5 time alene de dagene jeg har dagvakt. 

Jeg tror barnet ditt vil klare seg utmerket hjemme alene. Alternativ 2 høres mye bedre ut for dere alle, om en ser bort fra pendlingen. Det er også kanskje dumt å rive barnet opp nå, når det har fått satt røtter der dere nå bor? Flere jeg kjenner lar barna være noen timer hjemme alene fra 8/9 års alder, og det går helt fint. Men du kjenner ditt barn best, og det er jo til syvende og sist din oppfatning av hva ditt barn kan klara, og trivest med som må overveies her. Men er barnet i stand til å være alene noen timer hver dag, så hadde nok jeg heller blitt boende, og som nevnt over i et annet svar, heller vurdert flytting til byen når barnet er ferdig med ungdomsskolen; om det enda skulle være aktuelt

Åh tusen takk for svar! Ja, han ønsket sterkt å få beholde skolen og vennene sine her. Han sa han syns det høryes ok ut å være alene litt. Han får tlf så klart. Tar imot alle tips og råd med stor TAKK!😊 Hilsen HI

Skrevet

Ang hunderase anbefaler jeg veldig bichon Havanais ❤️ Lett størrelse for barnet å handle, og nydelig lynne. Vår møter barna i døren når de kommer hjem og ligger ved beina når de gjør lekser. De føler seg tryggere og har godt lag.

Anonymkode: d40c3...2f8

Skrevet

Tusen takk for svar😊 Det skal jeg sjekke ut. Vi elsker hunder😊

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for svar!😊 Gutten min sa han ønsket seg hund for da tenkte han at han ville bli tryggere hjemme når jeg reiser💛 Tips til hunderase? Og tlf får han selvfølgelig. Hilsen HI 

Vi har en rottweiler men vil egentlig ikke anbefale det som førstegangshund. Den har hvertfall sørget for at hun har følt seg trygg disse årene. Hun har ikke kunnet gå tur med den men hun har gitt den mat og vann hver dag og ligget ved bena hennes trofast i alle år og fulgt henne fra rom til rom. Vi har i tillegg en liten blandingshund som også er en klegg (den fikk vi for 2 år siden). Rottweileren har vi hatt siden hun var 4 år så de har på en måte vokst opp sammen. 

Vil nok anbefale deg en blandningsrase. De lever lenger og har færre sykdommer. 

Skrevet

Dersom  blir trangt økonomisk med 80% jobb når du blir alene kan du kanskje jobbe litt ei helg innimellom i bolig for utviklingshemmede fks? men da må vel gutten være hos venner eller far imens, lar det seg gjøre? Høres ut som det kan være lurt å søke jobb nærmere bostedet.

Anonymkode: ff99e...bf2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...