Anonym bruker Skrevet 24. mai 2017 #1 Skrevet 24. mai 2017 http://m.nettavisen.no/nyheter/207000-rammet-nav-utbetalinger-stoppet/3423343561.html Søren altså 😅 Både jeg og min ektemann ble "rammet". Men skal nok overleve et par dager til da😄 Anonymkode: 9e514...ea0
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2017 #2 Skrevet 24. mai 2017 Om vi ble det, jeg går på svangerskapspenger pga risikoyrke, så har vi bufferkonto til å klare oss. (Alltid 6mnd lønner inne, man vet jo aldri) har ikke sjekket. Anonymkode: ffa5a...d0a
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2017 #3 Skrevet 24. mai 2017 Jeg har aldri helt forstått hvordan det går an å få totalt krisestemning med én dag avvik i utbetaling. Selv da jeg levde på studielån hadde ikke det vært krise. Men nei, ikke rammet.. men hadde jeg blitt rammet hadde jeg nok ikke engang merket om det hadde kommet penger eller ikke uansett. Jeg kan sjekke mobilbanken ett par tre dager etter lønn og bare, oj, mye penger 😂🙈 Anonymkode: c7174...769
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2017 #4 Skrevet 24. mai 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har aldri helt forstått hvordan det går an å få totalt krisestemning med én dag avvik i utbetaling. Selv da jeg levde på studielån hadde ikke det vært krise. Men nei, ikke rammet.. men hadde jeg blitt rammet hadde jeg nok ikke engang merket om det hadde kommet penger eller ikke uansett. Jeg kan sjekke mobilbanken ett par tre dager etter lønn og bare, oj, mye penger 😂🙈 Anonymkode: c7174...769 Krisen her er at mange har lagt planer til langhelgen og trengte de pengene i dag da butikkene er stengt i morgen. Er ikke bare en vanlig torsdag det, da hadde det nok neppen vert krise. Anonymkode: f5937...baf
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2017 #5 Skrevet 24. mai 2017 53 minutter siden, Anonym bruker skrev: Krisen her er at mange har lagt planer til langhelgen og trengte de pengene i dag da butikkene er stengt i morgen. Er ikke bare en vanlig torsdag det, da hadde det nok neppen vert krise. Anonymkode: f5937...baf Men det er jo åpent igjen på fredag, det er snakk om 1 stengt dag Anonymkode: a9edc...b3d
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2017 #6 Skrevet 24. mai 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Krisen her er at mange har lagt planer til langhelgen og trengte de pengene i dag da butikkene er stengt i morgen. Er ikke bare en vanlig torsdag det, da hadde det nok neppen vert krise. Anonymkode: f5937...baf Det er uansett dårlig planlegging hvis man ikke har mat til en hel dag tilgjengelig oi heller penger til melk og brød. Det er ingen storslått dag, det blir som en helt vanlig søndag.. ser fortsatt ikke problemet. Anonymkode: c7174...769
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2017 #7 Skrevet 24. mai 2017 Like pinlig hver gang disse trådene kommer, hvor så mange viser at de ikke forstår hvordan det er å være fattig i Norge i dag. Og nei, jeg er selv ikke rammet, men har forståelse for at for de som er fattige kan få problemer når slikt skjer uforutsett. Anonymkode: 1754d...da0
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2017 #8 Skrevet 25. mai 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Like pinlig hver gang disse trådene kommer, hvor så mange viser at de ikke forstår hvordan det er å være fattig i Norge i dag. Og nei, jeg er selv ikke rammet, men har forståelse for at for de som er fattige kan få problemer når slikt skjer uforutsett. Anonymkode: 1754d...da0 Mener du å si at fattige må handle hver eneste dag for å ha kneipp nok i brødboksen? Anonymkode: 11add...eaa
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2017 #9 Skrevet 25. mai 2017 hvorfor i all verden legger dere ikke av penger ? er sykt og være så avhening av slike ting, da får dere heller jobbe Anonymkode: 7ba08...5a1
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2017 #10 Skrevet 25. mai 2017 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Like pinlig hver gang disse trådene kommer, hvor så mange viser at de ikke forstår hvordan det er å være fattig i Norge i dag. Og nei, jeg er selv ikke rammet, men har forståelse for at for de som er fattige kan få problemer når slikt skjer uforutsett. Anonymkode: 1754d...da0 Og akkurat like pinlig hver gang, at noen, denne gangen var det du, bare må dra «fattig i Norge»-kortet. At det kommer en rød torsdag på kalenderen i mai/juni, det vet alle. At butikker flest er stengt på røde dager, det vet også alle. At man ikke trenger å handle hver dag, det er også noe alle vet, men noe faktisk mange ser ut til å ikke forstå. At det finnes fattige familier i dette land, det vet også alle, men det er ikke det dette handler om. Dette handler ene og alene om dårlig planlegging. Siden man vet den røde torsdagen kommer, så må man jo da selvfølgelig ta høyde for det, og kjøpe det ekstra brødet og den ekstra middagen før dagen er der. I morgen er en helt vanlig fredag, på lørdag kommer en vanlig lørdag, og butikkene er åpne igjen som vanlig. Å bruke «langhelg» som et argument holder heller ikke, siden det altså kun er snakk om én eneste liten stengt dag. Det er planleggingen som svikter. Anonymkode: f52fd...e60
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2017 #11 Skrevet 25. mai 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Og akkurat like pinlig hver gang, at noen, denne gangen var det du, bare må dra «fattig i Norge»-kortet. At det kommer en rød torsdag på kalenderen i mai/juni, det vet alle. At butikker flest er stengt på røde dager, det vet også alle. At man ikke trenger å handle hver dag, det er også noe alle vet, men noe faktisk mange ser ut til å ikke forstå. At det finnes fattige familier i dette land, det vet også alle, men det er ikke det dette handler om. Dette handler ene og alene om dårlig planlegging. Siden man vet den røde torsdagen kommer, så må man jo da selvfølgelig ta høyde for det, og kjøpe det ekstra brødet og den ekstra middagen før dagen er der. I morgen er en helt vanlig fredag, på lørdag kommer en vanlig lørdag, og butikkene er åpne igjen som vanlig. Å bruke «langhelg» som et argument holder heller ikke, siden det altså kun er snakk om én eneste liten stengt dag. Det er planleggingen som svikter. Anonymkode: f52fd...e60 så enig med deg Anonymkode: 7ba08...5a1
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2017 #12 Skrevet 25. mai 2017 Man må ikke ha melk, man kan drikke vann. De fleste har en pakke knekkebrød og litt mat i fryseren. Ingen er så fattige at de går uten mat pga. én dag. Anonymkode: 6d756...1ef
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2017 #13 Skrevet 25. mai 2017 Dere kjenner altså ingen som lever fra hånd til munn. Mange som mottar ytelser fra Nav er personer som mangler evnen til planlegging, og som bruker opp alle pengene de første 2-3 ukene. Den siste uka før utbetalingen kommer, er det mange som lever på havregryn og vann. Kommer ikke pengene den dagen de hadde forespeilet seg, er det mange som opplever stor frustrasjon fordi de har gledet seg til denne dagen. Kommer ikke pengene denne dagen, blir følelsen av å være fattig ekstra sterk. Veldig få som mottar sosialstønad f.eks. har en bufferkonto. Dere viser svært stor mangel på kunnskap om hvordan det er å være fattig. Anonymkode: 312a9...813
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2017 #14 Skrevet 25. mai 2017 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dere kjenner altså ingen som lever fra hånd til munn. Mange som mottar ytelser fra Nav er personer som mangler evnen til planlegging, og som bruker opp alle pengene de første 2-3 ukene. Den siste uka før utbetalingen kommer, er det mange som lever på havregryn og vann. Kommer ikke pengene den dagen de hadde forespeilet seg, er det mange som opplever stor frustrasjon fordi de har gledet seg til denne dagen. Kommer ikke pengene denne dagen, blir følelsen av å være fattig ekstra sterk. Veldig få som mottar sosialstønad f.eks. har en bufferkonto. Dere viser svært stor mangel på kunnskap om hvordan det er å være fattig. Anonymkode: 312a9...813 Noe av dette jeg forsøkte å få frem over her også. At noen er dårlige på å planlegge, det er det sikkert også, men ikke alle som har problemer med det. Noen har det så trangt at en-to-tre dager for sen utbetaling er krise. Hvis de da f.eks. har fått en uforutsett utgift, som et legebesøk, da kommer krisen før utbetaling. Når man lever på et minste minimum hver eneste måned uten noe slingringsmonn, da er det ikke rom for å legge seg opp en buffer til uforutsette utgifter eller gå mange dager ekstra før man får ordinær utbetaling. Men den jevne dibber liker jo helst å tro at alle fattige er luksusfellekandidater - selv om de som er på luksusfellen sjelden er fattige. Anonymkode: 1754d...da0
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2017 #15 Skrevet 25. mai 2017 Jeg har enda ikke fått mine foreldre penger Anonymkode: 002c1...3f1
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2017 #16 Skrevet 25. mai 2017 De ligger til utbetaling så kommer nok imorgen:) Anonymkode: 9d539...4c9
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2017 #17 Skrevet 25. mai 2017 Jeg jobber og har allikevel ikke bufferkonto. Tenk DET! Hadde det før, da jeg var samboer og økonomien var bedre. Men det er dyrt å bo alene, og jeg har ikke noe høytlønnet yrke, selv om jeg har fem års høyere utdanning og gjør en viktig jobb for samfunnet. Det går rundt hver måned, men det er trangt. Så jeg forstår godt at folk som har enda mindre enn meg blir frustrerte når pengene inn blir forsinket. Anonymkode: 79a91...e90
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2017 #18 Skrevet 25. mai 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Noe av dette jeg forsøkte å få frem over her også. At noen er dårlige på å planlegge, det er det sikkert også, men ikke alle som har problemer med det. Noen har det så trangt at en-to-tre dager for sen utbetaling er krise. Hvis de da f.eks. har fått en uforutsett utgift, som et legebesøk, da kommer krisen før utbetaling. Når man lever på et minste minimum hver eneste måned uten noe slingringsmonn, da er det ikke rom for å legge seg opp en buffer til uforutsette utgifter eller gå mange dager ekstra før man får ordinær utbetaling. Men den jevne dibber liker jo helst å tro at alle fattige er luksusfellekandidater - selv om de som er på luksusfellen sjelden er fattige. Anonymkode: 1754d...da0 Har ikke noe med "luksusfellekandidater" å gjøre. Bare med at jeg nekter å tro at de spiser opp hvert eneste dugg i kjøkkenskapene mellom hver gang de handler inn. At det ikke er så mye som en halv pakke makaroni og en posesuppe liggende i en krok. For Kristi Himmelfart er faktisk bare 1 dag. Anonymkode: 11add...eaa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå