Gå til innhold

Hvem tar barna? Hvem lager middagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mor er våken nattevakt , sykepleier, veldig rolig avdeling. Etter jobb tar hun seg av 1- åringen, som ikke er i form. Bare klaging. Mor og barn fikk 1,5 time på øyet. 

Far jobber dagtid, fysisk krevende jobb.

Middagen er ikke klar når far kommer hjem. Hvordan bør oppg fordeles? Hvem lager middag, hvem tar seg av sykt barn?

Hilsen dødstrøtt og sliten mor 

Anonymkode: 05a5e...441

Videoannonse
Annonse
Skrevet
30 minutter siden, mphs skrev:

Far tar ungen OG lager middag mens du sover.

Takk! Da gir jeg beskjed om at det sier de på dim 👏

Anonymkode: 05a5e...441

Skrevet

Det tok meg år , og 6mnd parterapi, for å få mannen min til å forstå at min dag etter nattevakt ikke er "fri" -Det er min "natt". Her holdt jeg på i over et år når jeg var tilbake i jobb og feks jobbet natt, kom hjem, far var sliten etter at Jr våknet tidlig eller var syk så da gikk han og la seg igjen, jeg måtte ta meg av barn og dra rett på jobb igjen på kvelden. Eller som du beskriver da, barnet er sykt og du jobber natt OG er hjemme neste dag når han er på jobb... Det vi gjør nå er at hvis det er over et par dager så jobber jeg natt, kommer hjem til far og barn fordi far tar sykt barn dag når jeg jobber fler netter så jeg kan sove imellom. 

Holdt på å ødelegge meg selv med søvnmangel fordi han tok for gitt at jeg stilte opp. Nå vet jeg bedre, og stiller harde krav. ;) 

Uansett på sånne dager så tar vi pizza til middag 😅 

Anonymkode: eaa30...639

Skrevet

Her tenker jeg to mulige løsninger. 

1. Far tar ungen og lager middag mens mor sover. 

2. Far kjøper inn pizza eller takeaway og dermed får han frie hender til å passe ungen mens mor sover. 

Anonymkode: db33f...e7d

Skrevet

Selvsagt tar far både barn og mat. 

Han kan da aldri mene noe annet? 

Skrevet

Selvsagt tar far begge oppgavene. Han har sovet, og så "bare" vært på jobb (selv om det er en krevende jobb). Du har ikke sovet, vært på jobb OG vært hjemme med en ettåring, som i mange tilfeller er mye mer slitsomt (både fysisk og mentalt) enn en fysisk krevende jobb. Det er absolutt ikke riktig at du skal lage mat eller ta deg av ettåringen etter 1,5 timer med søvn.

Tenker han virkelig noe annet?!

Anonymkode: e5300...33a

Skrevet

Min mann tar 3 unger + middag HVER dag. Samtidig som han hjelper eldste med lekser. 

Det kan du hilse og fortelle din mann. 

Anonymkode: 7dcf6...55d

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min mann tar 3 unger + middag HVER dag. Samtidig som han hjelper eldste med lekser. 

Det kan du hilse og fortelle din mann. 

Anonymkode: 7dcf6...55d

Min mann også.. samt syktbarn dag vis jeg har jobbet natt og et av barna er blitt syke på natta. 

Jobber på et krevende sted, og dette har aldri vært et problem eller diskusjon hos oss. Og ja, flere barn under 7 år har vi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...