Anonym bruker Skrevet 24. mai 2017 #1 Skrevet 24. mai 2017 Jeg prøver å spare så mye som mulig og er rimlig kjip ift hva jeg bruker penger på. Sparer fast 5000kr og setter alltid det som er igjen inn på sparing dagen før lønn. Blir mellom 5-10000 i mnd alt etter hvor mange regninger som er Anonymkode: 24334...4b7
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2017 #2 Skrevet 24. mai 2017 Er alene med to barn, sparer i utgangspunktet minimum 6000 i mnd., men det er mye fordi jeg har et rentefritt lån til min mor jeg ikke betaler på, så har lav husleie (6800 kr, kun felles-gjeld/utgifter), setter av penger så jeg ikke skal tro jeg er rik . Bor i Oslo, så 13000 i boutgifter hadde vært mer normalt her vi bor. Jeg skal nå betale min mor tilbake og kan velge om jeg fortsatt skal spare like mye, eller om vi heller skal ha det litt romsligere økonomisk en stund (lånet betales ned med overskudd fra salg av annen bolig). Heller mot det siste, har buffer om noe skulle skje, og vi lever kun en gang. Hadde vi ikke allerede eid bolig hadde jeg nok spart for harde livet, kjenner meg privilegert som slipper å spare opp flere hundre tusen i egenkapital slik prisene er nå. Anonymkode: f7e09...eb5
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2017 #4 Skrevet 24. mai 2017 Jeg får det så vidt til å gå rundt, så får kun spart 500 i måneden til pensjon. Anonymkode: 5e7c9...6d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå