Anonym bruker Skrevet 24. mai 2017 #1 Skrevet 24. mai 2017 Hva skjedde og hvordan løste det seg? Jeg er midt i en sak med en annen kollega, der jeg ikke ser noen løsning på det... Bedriftshelsetjenesten er inni bildet, og vi har begge to brutt arbeidsmiljøloven ( sagt stygge ting til hverandre ) paragraf ettellerannet...Blir dårlig innvendig og ser for meg at jeg mister jobben, siden jeg er vikar og hun fast... Anonymkode: 2a60d...8c2
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2017 #2 Skrevet 24. mai 2017 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva skjedde og hvordan løste det seg? Jeg er midt i en sak med en annen kollega, der jeg ikke ser noen løsning på det... Bedriftshelsetjenesten er inni bildet, og vi har begge to brutt arbeidsmiljøloven ( sagt stygge ting til hverandre ) paragraf ettellerannet...Blir dårlig innvendig og ser for meg at jeg mister jobben, siden jeg er vikar og hun fast... Anonymkode: 2a60d...8c2 du mister ikke jobben som det første :-) du skal i tilfellet først ha en skriftlig advarsel, hvor det står hva du skal forbedre deg på. jeg er stadig i brudulje med en kollega som har en kjip, personlig agenda. nå vet jeg han sliter psykisk og at ofte er det sykdommen som snakker. jeg håndeterer dette ved å være saklig, profesjonell og skissere hvilke rammer jeg forventer mine kollegaer skal holde seg innefor. Fyren her vil ofte sette ledere på mailkopi, for å vise frem det han kaller 'min galskap'. Han har ikke skjønt at den eneste det hele rammer er ham selv - så jeg lirker og lurer til han har roet seg. Og holder det hele borte fra lederene. På en arbeidsplass må man finne seg i alle slags personligheter. Noen er overlig sosiale og har god tid, noen er sure og tverre, noen danner klikker, noen ser ned på gamliser, noen holder kortete tett til brystet, osv. Jeg forsøker tenke at det er jobb. det er ikke personlig. Min strategi er å ta et mentalt steg tilbake og tenke meg om før jeg responderer. Men om kollegaen din plager deg, eller er ute efter deg - så har du lov å ha reagert. men du må gi deg der, og ikke bli sugd inn i et spill der du blir taperen. lykke til og stor klem. Anonymkode: dd208...36e
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2017 #3 Skrevet 24. mai 2017 Jepp, jeg har opplevd det. Jeg var også vikaren hennes og hun fast ansatt, men jeg fikk tilbud om fast stilling etter hun kom tilbake. Så vi da var to. Det gikk ikke. Hun var etter meg i ett og alt. Jeg valgte av mange forskjellige årsaker (som jeg ikke ønsker å gå inn på her), å slutte på jobb. Jeg sa opp. Og jeg har ikke angret ett sekund! Anonymkode: 59380...3cd
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2017 #4 Skrevet 24. mai 2017 Ja. Skjedde ikke noe ift at noen av oss mistet jobben, selv om hun burde ha gjort det. Jeg sa opp til fordel for en bedre jobb Anonymkode: 7323d...0b6
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2017 #5 Skrevet 24. mai 2017 Såvidt,med en mellomleder, men det løste seg fordi avdelingen vi jobbet på ble omorganisert, slik at jeg fikk ny leder. Like etter sluttet hun. Anonymkode: c97aa...6fd
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2017 #6 Skrevet 24. mai 2017 Ja, har opplevd det. Jeg hadde tenkt å slutte, faktisk, for det var ille, men valgte å være sterk og stå i det. Leverte skriftlige klager, hver gang noe skjedde. Han sluttet. Anonymkode: a99ce...65a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå