Gå til innhold

Dere med barn på 1,5 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere på om dagene? Jeg sliter litt med å finne på ting med min sønn på 1,5 år, som ikke går i bhg. Det blir ganske lange dager hjemme. Han er veldig aktiv, og er høyt og lavt.

Inne er det nesten bare klarering på møbler som gjelder (har tatt vekk det meste, til og med spisestuestoler, men sofa og vedovn kan ikke fjernes). Han liker godt å være ute, men klarer ikke så godt å holde på med en ting om gangen. Han skal heller ikke leies, og det gøyeste er å løpe inn i andres hager, og jeg etter for å ta han ut, og gjenta dette 50 ganger. 

Kanskje dette er helt vanlig, jeg vet ikke. Begynner å bli litt sliten.

Anonymkode: 350ea...7d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppsøke lekeplasser

Åpen barnehage

Leke i hagen

Gå i skogen

Det er meningen han skal utforske verden og du løpe etter for å redde han fra potensielle farer ;)

Jeg har gått mye tur med mine barn, i deres oppdagende tempo. De plukker stein, blomster, ser en hund, en marihøne, setter seg ned i grøftekanten litt osv, men så lenge de er blide og fornøyde er det greit for meg. Det deilige er jo å ikke ha dårlig tid, ikke ha noen tidsklemme, bare være ute sammen uten noe å rekke.

Anonymkode: f5303...f7a

Skrevet

Finn en barnehageplass!

Gutten kjeder seg og trenger stimuli. Hjemme er bra, men hjemme er enda bedre etter en innholdsrik barnehagedag.

Anonymkode: 5aa3e...6c3

Skrevet

Vi er både ute og inne. 

Har hund ,så vi er på en timestur i vogn på formiddag. 

Idag skal vi på lokalt gartneri med lekeplass , sauer,lam og geiter. 

Strand,skog, hage, leker på rommet, besøker oldeforeldre , besteforeldre ect 

henter søsken på skolen og får unna lekser og middag . 

Ellers er vi utenfor med kaninene, river opp ugress , leker med grus,sand og vann.

trampoline, huskestativ og sklie.

Skrevet

Haha. Kjenner meg igjen. Vurderte å slå meg på flaska så kjedelig var det. Ungen var underernært på kontakt med andre, alle hadde begynt i barnehagen. 

Hun stakk av hele tiden, ville bare gå ned til motorveien og vinke til busser. Lekeplassen var hun lei. Ikke skulle hun leie, ikke sitte i vogn. Datt hun ble hun sur på meg, hun datt ofte. 

Ingen råd, annet enn at ett glass vin å styrke seg på kanskje kan vurderes. (Sagt som en spøk for edrufanden her inne)

Nå er hun 2,5 år, barnehagebarn og en helt annen unge. Hun hører faktisk når jeg sier nei også nå. 

God sommer med en aktiv smårolling, de er litt artige også da. Fryktløse og gale. 😊

Anonymkode: df34e...3da

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva gjør dere på om dagene? Jeg sliter litt med å finne på ting med min sønn på 1,5 år, som ikke går i bhg. Det blir ganske lange dager hjemme. Han er veldig aktiv, og er høyt og lavt.

Inne er det nesten bare klarering på møbler som gjelder (har tatt vekk det meste, til og med spisestuestoler, men sofa og vedovn kan ikke fjernes). Han liker godt å være ute, men klarer ikke så godt å holde på med en ting om gangen. Han skal heller ikke leies, og det gøyeste er å løpe inn i andres hager, og jeg etter for å ta han ut, og gjenta dette 50 ganger. 

Kanskje dette er helt vanlig, jeg vet ikke. Begynner å bli litt sliten.

Hun går i barnehage ;) Hjemme leser vi bøker, leker med dukker, er ute og leker med husker, går tur, hopper i sølepytter.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Finn en barnehageplass!

Gutten kjeder seg og trenger stimuli. Hjemme er bra, men hjemme er enda bedre etter en innholdsrik barnehagedag.

Anonymkode: 5aa3e...6c3

Det der er jeg fryktelig uenig i. Stimuli her og stimuli der. Ungen ender bare med å kjede seg hele tiden! 

Jeg var hjemme med datteren min til hun var nesten to. Noen dager var tråere enn andre, særlig dager med dårlig vær. Men ellers var vi mye ute, smurte matpakke og spiste lunsj i skogen, gikk tur til vannet, kjørte tog/buss, reiste og badet osv. Dra i skogen og slipp han løs😁

Skrevet

Åpen barnehage.

Møte venner med barn.

Gå tur.

Leke i hagen/gata.

Jeg har en 4 åring i tillegg, så timene det bare er meg og lillemor på 16 mnd er ikke mange hver dag. Men den alderen kan være krevende ift aktivisering!

Anonymkode: d53f6...569

Skrevet

Tusen takk for svar og tips! Hadde vi hatt mulighet for bhg plass hadde vi benyttet den, men den får han ikke får 15. Aug.

Det er dessverre ingen åpne barnehager her. Vi er en del ute, men han er liksom ikke redd for noe, og bedømmer jo ikke avstand, så det blir mye knall og fall. Han blir også rasende hver gang jeg tar han vekk fra noen sin hage eller farlige steder. Inne er det bare klatring opp på sofaryggen og ovnen som gjelder. Han leker også, men finner stort sett andre ting å plukke på.

blir helt svett jeg 😜

Hi

Skrevet

Reis til skogen eller en park, der er det litt friere enn i boligmiljøer☺️

Skrevet

Eg har to..

Anonymkode: d7633...e84

Skrevet

Hun er i bhg (halleluja :D ) Når hun er hjemme er det full fart, klatrer på ALT, vi tegner, leker med lekekjøkkenet, har gym-matte der hun kan rulle kråke og holde på, masse bøker, river ut alt fra kjøkkenskap, "hjelper" til med matlaging, modellkitt, skyper med besteforeldre. Ute har vi investert i lekestativ med husker og sklie, sandkasse, trampoline og vi holder på å gjerde inn uteområdet så hun kan løpe mer fritt. Jeg er gravid og dritsliten så vi må bare gjerde inn alt så hun kan løpe :P Vi er i tillegg mye i dyreparken og badeland.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...