Gå til innhold

Hva er forlovere jobb i ettertid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vert gift i 2år og hadde bryllupsdag i går😊 

Min ektemann er veldig skuffet fordi forloverne våre ikke har sendt inn bilde til avisa noen av åra. Da dette er "forloverens jobb". Jeg bryr meg ikke, men min ektemann synes det er en fin ting. 

Min forlover sender inn bilde hvert år av barnet vårt hun er fadder til på bursdagen, men dette er jo noe helt annet.

Hva gjør dere som forlovere i ettertid? Hadde dere gitt beskjed til forloveren om dette? Eller bare latt det være? 

Kan tilføye at vi bor på en bygd/liten plass med lokalavis og det er VELDIG vanlig at forloverne sender inn bilde :-) men som sagt jeg bryr meg ikke men min ektemann gjør :-) 

Anonymkode: 27830...472

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke vanlig her. Har vel sett enkelte har lagt ut bilde på Facebook på bryllupsdagen. Men det er svært få som gjør. Så her er det ikke vanlig, her er jobben ferdig når bryllupet er ferdig 😄

Anonymkode: 41b11...942

Skrevet

Jeg har til og med glemt hvilken dato de giftet seg på. Har ikke gjort noen ting siden bryllupet.

Anonymkode: dd721...dab

Skrevet

Aldri hørt om at dette er noe forlovere skal gjøre overhodet. Så vidt jeg vet slutter forlovernes forpliktelser når man går hjem fra bryllupet. 

Men hvis dette er vanlig i bygda deres kan jeg _nesten_ skjønne skuffelsen. Det er likevel ikke noe å ta opp. Mener jeg. Men jeg har jo heller ikke noe forhold til denne tradisjonen. 

Anonymkode: 07b8e...105

Skrevet

Forlovernes jobb er å bekrefte at dere oppfyller kriteriende for å få lov til å gifte dere ( skrive under på prøvingsatesten) og være vitner under selve vielsen ( men selv ikke dette er nødvendig, kan bruke andre vitner under selve vielsen).

Ingen ting annet.

Anonymkode: 58874...6a8

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Forlovernes jobb er å bekrefte at dere oppfyller kriteriende for å få lov til å gifte dere ( skrive under på prøvingsatesten) og være vitner under selve vielsen ( men selv ikke dette er nødvendig, kan bruke andre vitner under selve vielsen).

Ingen ting annet.

Anonymkode: 58874...6a8

Dette. Og så kommer det en rekke uskrevne forventninger som kommuniseres via tankeoverføring og så blir folk fornærmet når forloverne ikke klarer å oppfylle dem.

Jeg har vært forlover en gang, og da gjorde jeg som min venninne ba meg om: Jeg skrev under på de riktige papirene. Jeg lot være å arrangere utdrikningslag, for hun ønsket ikke det. Jeg kjøpte meg kjole (helt uten å konsultere henne), og jeg møtte opp i kirken til rett tid. Så var jeg med på bryllupsfesten og hjalp henne litt med kjolen når det trengtes. 

Jeg husker ikke hvilken dato de giftet seg, og slike vage forventninger basert på "det er nokså vanlig her" er jeg glad jeg slapp.

Mitt råd: Enten får du og din mann kommunisere tydelig hvilke forventninger dere har, også i ettertid. Eller så lar dere det gå. Beklager hvis dette høres brutalt ut, men deres toårs bryllupsdag er egentlig bare interessant for dere selv.

Skrevet

Jobben til forloverne varer til brylluppet er over.

De har ilke noen forpliktelser i etterkant.

Skrevet

Så å være forlover skal være en livslang forpliktelse? 

Tror mannen forventer for mye

Anonymkode: 390c4...552

Skrevet

Bilde i avisa, hvem skulle være interessert i det og hvilket bilde, fra bryllupet? Noe så dumt

Anonymkode: 7cdfb...171

Skrevet

Aldri hørt om at en forlover har noen "plikter" etter at bryllupet har vært altså, man tar ikke på seg en livslang oppgave når man er forlover.

Hadde aldri tatt opp noe sånt med forloverne, herregud så kleint. Da gjør han seg selv virkelig til latter.

Anonymkode: 75faa...490

Skrevet

Er det virkelig bilde av ektepar med bryllupsdag i lokalavisa på daglig basis? Aldri hørt om... Og som de andre sier; forlovernes jobb er over når bryllupet er over.

Anonymkode: 5bfee...3f3

Skrevet

Aldri hørt om . Enig med de som sier at forloverne sine forpliktelser er over idet festen er ferdig.

Skrevet

Derfor jeg skriver her 👍🏼 Som jeg sier, vi kommer fra en liten plass hvor dette er vanlig😅 

Jeg bryr meg IKKE og er fornøyd med at kleine bilder ikke havner i avisa hvert år (man bruker ikke bryllupsbilde igrunn) men min mann liker veldig godt den "tradisjonen" så han ble litt skuffet. Jeg glemte selv bryllupsdagen vår i går jeg 😅 (Skylder på nyfødt baby) 

Har også sakt til min mann at jeg ikke vil si noe til forloveren, sender hun inn så sender hun inn. Sender hun ikke inn så sender hun ikke inn 👍🏼 

Men greit å vite at dere ikke har hørt om dette og at det ikke er normalt i store Norge 😉 Hadde det vert det hadde jeg nok gitt beskjed 😆

Anonymkode: 27830...472

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...