kristinehufine Skrevet 23. mai 2017 #1 Skrevet 23. mai 2017 Jeg har vært utsatt for en ulykke på jobb og ryggen lider. Det er meldt som yrkesskade og behandling er begynt, men må nok inn for bilder osv... Vikariatet mitt går ut i juli, hva skal jeg gjøre? Hvis dette ikke bedres raskt (har gått 4 uker og null bedring) står jeg arbeidsledig uten mulighet til å ta ny jobb! Men kan jeg sykemeldes nå og beholde sykepengene frem til jeg er frisk og er klar for jobb (da går jeg over på dagpenger)? Er så fortvila nå. Og kan jeg sykemeldes i ferien hvis jeg forsøker å holde ut (evt. delvis) frem til det??! Samvittigheten gnager selv om jeg vet jeg bør tenke på meg selv!
sug lut Skrevet 23. mai 2017 #2 Skrevet 23. mai 2017 Jeg vet ikke, men vil bare sende deg en masse bli-bra-tanker, det der høres ut som en vond situasjon på alle vis.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2017 #3 Skrevet 23. mai 2017 Mener du beholder sykepengene selv om vikariatet ditt går ut, men du bør dobbelsjekke det. God bedring Anonymkode: 62d04...d2a
kristinehufine Skrevet 23. mai 2017 Forfatter #4 Skrevet 23. mai 2017 Takk sug lut! Jeg har rett og slett hatt utrolig uflaks... Utagering på jobb som har gått totalt galt! Vært borte fra jobb men prøver meg igjen nå. Etter jobb er jeg helt utslitt. Holder ut med nød og neppe! Eneste som mangler er vel at utenlandsferien i sommer går ad dundas! Enten pga. jeg ikke kan reise pga. sykemelding eller pga. smerter!
*Miss Marple* Skrevet 23. mai 2017 #5 Skrevet 23. mai 2017 Du kan i hvert fall bli sykemeldt nå og være det til du er frisk, dog max 52 uker, uansett om arbeidsforholdet ditt slutter Jeg syns ikke du skal presse deg til å gå på jobb nå, husk at den ryggen skal du leve med lenge. God bedring!
kristinehufine Skrevet 23. mai 2017 Forfatter #6 Skrevet 23. mai 2017 Kanskje jeg må krype til legen (for andre gang) og be om hjelp! Jeg har vært hos fysioterapi flere ganger allerede, men må nok videre. Får ta det i samme slengen!
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2017 #7 Skrevet 23. mai 2017 Du kan sykemeldes ja, er du ikke frisk nok til å være være arbeidssøker er det sykepenger og ikke dagpenger du skal ha. Sykepengene beholder du selv om vikariatet går ut. Når det kommer til utenlandsopphold er det ikke noe problem selv om du er sykemeldt, du krysser bare av på sykemeldingen at du skal avvikle ferie. Anonymkode: 25866...d8e
sug lut Skrevet 23. mai 2017 #8 Skrevet 23. mai 2017 3 minutter siden, kristinehufine skrev: Takk sug lut! Jeg har rett og slett hatt utrolig uflaks... Utagering på jobb som har gått totalt galt! Vært borte fra jobb men prøver meg igjen nå. Etter jobb er jeg helt utslitt. Holder ut med nød og neppe! Eneste som mangler er vel at utenlandsferien i sommer går ad dundas! Enten pga. jeg ikke kan reise pga. sykemelding eller pga. smerter! Kanskje du må ned i en gradert sykmelding, om du har så mye smerter? Stakkars deg. Får du noe behandling som hjelper?
kristinehufine Skrevet 23. mai 2017 Forfatter #9 Skrevet 23. mai 2017 32 minutter siden, sug lut skrev: Kanskje du må ned i en gradert sykmelding, om du har så mye smerter? Stakkars deg. Får du noe behandling som hjelper? Jeg har vært hos en fysioterapeut flere ganger. Det hjelper til en viss grad, han er dyktig og gjør det han kan. Men likevel er det en dag eller to på jobb så er jeg like ille igjen! Ringer legen i morgen, må prøve å få noen bilder eller lignende. Har brukt en varmesalve som lindrer en del og ligger i kokvarmt vann i badekaret. Det lindrer en liten stund. Sliter med dårlig samvittighet også. Har små barn som jeg ikke kan løfte og de vil jo gjerne opp. Er så små at de ikke skjønner hvorfor mamma plutselig ikke kan løfte opp mer! Syns synd på meg selv akkurat nå, men håper bedring kommer raskt! Satser på det 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå