undrende 40 Skrevet 23. mai 2017 #1 Skrevet 23. mai 2017 Hei Gift med 2 barn 11 og 13. Vurderer en annen hverdag. Prøver nå å finne ut av hvor veien bør gå videre. Det er jo mange som har erfaringer på dette feltet, og jeg har noen spørsmål. Scenarioet er som følger: Er i dag gift, to barn. Har huslån på ca 2,5 mill. Vi tjener ca 550' hver, brutto. Jeg ønsker ikke å gjøre situasjonen komplisert for noen, men ønsker også muligheten til å kjøpe et sted og bo selv. Jeg ønsker i utgangspunktet å la den andre part beholde hus og lån uten godtgjørelse da det uansett kommer mine barn til gode på et eller annet tidspunkt. Verdien er noe høyere enn lånet. Det medfører jo dessverre at jeg ikke sitter med noen egenkapital i forhold til kjøp av nytt bosted. Er det mulig bankene ser bort ifra egenkapitalkravet i en slik situasjon? Vil banken la den andre part ta over lånet selv om det er i overkant hva som kan takles på papiret? De faktisk forhold tilsier jo at det skal la seg gjøre. I forhold til tid med barna så vil jeg tro det ordner seg. Alt kommer jo an på hvilket bosted jeg kan skaffe til veie. Tror ikke det er hyggelig for barna å være annenhver uke på en liten hybel, men skal jeg ha en leilighet med 2 eller flere soverom så blir det fort 2 mill. Har mange flere spørsmål, men starter med dette.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2017 #2 Skrevet 23. mai 2017 Angående lån så kan ikke banken se bort fra regler når det gjelder pant i bolig og hvor høy inntekt lånetager har. Regnestykket/budsjettsutgangspunktet banken har for å låne ut penger er fastsatt. Sikkert noe slingringsmonn. Men det er vesentlig forskjell på 1,1 mill i inntekt, 2 personer, og en inntekt på 550'. Utgiftene er de samme. Så tror ikke banken ser bort fra dette i deres situasjon. Den er ikke unik, for å si det sånn. Anonymkode: c4481...985
klg,2 boys now:) Skrevet 23. mai 2017 #3 Skrevet 23. mai 2017 Banken bryr seg lite om at barna skal få bo i barndomshjemmet.de har retningslinjer og forholde seg til uavhengig av livssituasjon. Å egenkapital kravet og inntekt kontra lån vil være ut i fra inntekten.banken kan ikke sette deg i en situasjon som gjør at du "bor deg ihjel".
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2017 #4 Skrevet 23. mai 2017 Tror du gjør aller lurest i å ikke leke snillere enn det du har råd til. Sørg for å bli kjøpt ut, uansett om det betyr mer gjeld på mannen. Han har jo sikkerhet i huset. Anonymkode: fc88b...ac0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå