Gå til innhold

Hvor mye mener DU at en dyr rødvin koster?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye mener DU at en dyr rødvin koster?

Jeg mener en dyr rødvin koster 185,- på polet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En dyr rødvin koster fra 300,- og oppover på polet

Anonymkode: 848eb...4c5

Skrevet

Alt over 150 er en dyr rødvin, i den forstand at det er dyrere rødvin enn jeg gidder å kjøpe om ikke det er til en helt spesiell person som jeg vet faktisk bryr seg.

Skrevet

250, da begynner de å bli dyre. 

Skal jeg kjøpe gave er jeg på 400 og oppover. 

Anonymkode: f4c3a...dc6

Skrevet

Fra 300,- og oppover!

Anonymkode: 6bdf0...a27

Skrevet

Alt over en hundrelapp er dyrt. Og vet dere hva? Jeg er ganske sikker på at ingen av dere smaker forskjell på en vin til 98 kr, og en til 400 kr. 

Anonymkode: 28609...291

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alt over en hundrelapp er dyrt. Og vet dere hva? Jeg er ganske sikker på at ingen av dere smaker forskjell på en vin til 98 kr, og en til 400 kr. 

Det er det som er så fascinerende. Det koker ned til at altfor mange vet prisen på alt og ikke verdien av noe. For så mange velutviklete ganer tror jeg ikke noe på at vi er omgitt av.

Skrevet
Akkurat nå, sug lut skrev:

Det er det som er så fascinerende. Det koker ned til at altfor mange vet prisen på alt og ikke verdien av noe. For så mange velutviklete ganer tror jeg ikke noe på at vi er omgitt av.

Nettopp.

Skrevet

En dyr rødvin for meg er feks en Amarone vin til 4-500kr og oppover på polet. -men så er de utrolig gode mange av de også da.

Favoritt vinen min er en "billigvin" til 180kr på polet , så det er ikke ofte vi bikker 200kr her :) 

Skrevet

Fra 300 og oppover er dyr vin for meg. 

Anonymkode: 2a3a0...1ef

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du sjekket om du kanskje har noe feil med smaksløkene dine?

Anonymkode: 627ba...25d

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg smaker ikke forskjell. Men jeg har et par i 350 kronersklassen som jeg elsker smaken på. 

Har vært med på testing av vin og feilet MYE der. 

Når det er sagt, jeg liker sjeldnere billigvin enn litt dyrere. Det handler muligens om at jeg ikke prøver noe nytt så ofte. 

Anonymkode: f4c3a...dc6

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Har du sjekket om du kanskje har noe feil med smaksløkene dine?

Ingenting feil med smaksløkene mine. Jeg er bare ... gjennomsnittlig. Les denne, så kanskje du forstår. 

http://www.tv2.no/a/8602683/

Skrevet
9 minutter siden, litekreativtbrukernavn skrev:

En dyr rødvin for meg er feks en Amarone vin til 4-500kr og oppover på polet. -men så er de utrolig gode mange av de også da.

Favoritt vinen min er en "billigvin" til 180kr på polet , så det er ikke ofte vi bikker 200kr her :) 

Hva heter favoritten din?

Anonymkode: 4e432...531

Skrevet
15 minutter siden, sug lut skrev:

Spørsmålet var jo om prisen.. jeg mener en vin er dyr om den koster over 300,- men det betyr jo ikke at det er den jeg foretrekker å drikke selv!

Anonymkode: 6bdf0...a27

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingenting feil med smaksløkene mine. Jeg er bare ... gjennomsnittlig. Les denne, så kanskje du forstår. 

http://www.tv2.no/a/8602683/

Det var ingen viner under 100 kr i den testen.

Jeg er nok over gjennomsnittlig interresert i vin, men for meg kommer det mest an på druetype, smak, fylde osv og ikke nødvendigvis prisen. 

Den billigste jeg liker veldig godt ( som regel, kommer an på årgang) er Rawson`s Retreat Shiraz Cabernet og så liker jeg godt Coto de Imaz Reserva ( men ikke den siste årgangen). 

Jeg liker dype, fyldige og smaksfulle viner. Liker også noen av Amaronevinene, men ikke alle. Her er ikke pris lik smak syns jeg.

Gjest Antarctica
Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å joda. Det er som å si "jeg vedder på at du ikke smaker om jeg har smurt Melange eller Kviteseidsmør på skivene." Klart det er forskjell, og vi er mange som merker den. 

Men man kan ha flaks med billige viner også, og innimellom er dyre viner oppskrytt. Det er DERFOR det er et poeng i å smake seg fram og å øve på å bli mer fintfølende. 

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva heter favoritten din?

Anonymkode: 4e432...531

Du, jeg må sjekke etterpå... Har ikke drukket vin på 6mnd (gravid), og "teflonhjerne" 😂

Skrevet

En helgevin koster ca 200 kr.

En dyr rødvin koster 600 kr og oppover.

En grisedyr rødvin koster fra 1500 kr.

Anonymkode: 4e24f...762

Skrevet (endret)
2 timer siden, litekreativtbrukernavn skrev:

Hva heter favoritten?

Edit: Så nå at noen andre spurte om det samme.

Endret av Winterlady.
Skrevet

Over 200. Kjøper som regel for 150 kr til vanlig bruk.

Anonymkode: 4ea36...bf5

Skrevet
3 timer siden, litekreativtbrukernavn skrev:

Du høres ut som meg du :P

Anonymkode: ce21c...e86

Skrevet
3 timer siden, litekreativtbrukernavn skrev:

Hva er favoritten din da?

Skrevet

Over 200 er dyrt. For meg.

Anonymkode: 24748...5d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...