Gå til innhold

Hjelp meg med karrierevalg....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er utdannet sykepleier. Jeg er blitt alenemor og sliter litt med å få ting til å gå rundt med turnusarbeid... jeg ser nå etter et annet sted jeg kan søke evt en deltidsstudie jeg kan ta der jeg har mulighet for dagstilling. I jobben min på sykehjemmet elsket jeg møter og samtaler med pårørende. Det ga meg så mye å kunne hjelpe dem og prate med dem i vanskelige situasjoner. Jeg føler jeg mestrer å kommunisere med dem på en fin måte. Jeg kunne godt tenke meg en jobb der jeg kunne lytte til andre, gi råd, trøst, veilede, motivere.... men hva kunne dette vært, og jeg har sikkert ikke sjanse som "kun" sykepleier til en slik jobb. Elsker også barn, men er barnehager interesser i sykepleiere? Jeg liker også ungdom og kunne tenkt meg å jobbet med ungdom som sliter.. sosialt, psykisk eller ja, hva det måtte være. Jeg er ikke en person som liker å snakke forran en stor forsamling. Noen råd til meg? 

Anonymkode: 727f0...056

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta videreutdanning for å bli psykiatrisk sykepleier og få deg jobb på DPS, BUP eller ruspoliklinikk. Kun dagarbeid, og definitivt mye av det du sier du liker. 

Anonymkode: 8fdea...71a

Skrevet

Om barnehager er interessert i sykepleiere? Sannsynligvis blir det jobb som ufaglært i tilfelle

Anonymkode: 04e08...ee1

Skrevet

Jeg kan anbefale det samme som hun over her; psykisk helsearbeid (1 år heltid eller evt. 2 år deltid noen steder)

Helsesøster kan det være aktuelt?

Hvis ikke kan du søke jobb i NAV. Jeg kjenner en sykepleier uten utdanning som jobber der. Har du vurdert å søke jobb i en organisasjon? Fks. kreftforeningen.

Lykke til:)

Anonymkode: 65c17...81a

Skrevet

Helsesøster må vel være perfekt? Sosionom?

Anonymkode: 2cee9...77c

Skrevet

Tenker også sosionom, men da må du kanskje ta en treårig utdannelse igjen?

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Helsesøster må vel være perfekt? Sosionom?

Anonymkode: 2cee9...77c

Jeg har søkt på helsesøster i mange år på rad. Kommer ikke inn. Det er så vanskelig. Så har gitt det litt opp. Kan heller ikke ta det på deltid her jeg bor...måtte gått fullt og hatt støtte av mannen, noe jeg ikke har nå. Men psykiatrisk sykepleier ja.. jeg kan undersøke hvordan det er med studie her. Men på dps (som en nevner her) jobber de vel turnus også? Ruspoliklinikk høres interessant ut, men poliklinikk jobbene er det jo kamp om å få.. bup er veldig interessant, men sikkert også turnus? Tusen takk får råd. Skal undersøke litt.. vil veldig gjerne fortsette som sykepleier i jobben.. om mulig. Hi

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har søkt på helsesøster i mange år på rad. Kommer ikke inn. Det er så vanskelig. Så har gitt det litt opp. Kan heller ikke ta det på deltid her jeg bor...måtte gått fullt og hatt støtte av mannen, noe jeg ikke har nå. Men psykiatrisk sykepleier ja.. jeg kan undersøke hvordan det er med studie her. Men på dps (som en nevner her) jobber de vel turnus også? Ruspoliklinikk høres interessant ut, men poliklinikk jobbene er det jo kamp om å få.. bup er veldig interessant, men sikkert også turnus? Tusen takk får råd. Skal undersøke litt.. vil veldig gjerne fortsette som sykepleier i jobben.. om mulig. Hi

Både DPS og BUP er poliklinikker. Men de ansetter så godt som aldri psykiatriske sykepleiere på BUP. Noen muligheter i DPS.

Anonymkode: 8798b...038

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Både DPS og BUP er poliklinikker. Men de ansetter så godt som aldri psykiatriske sykepleiere på BUP. Noen muligheter i DPS.

Anonymkode: 8798b...038

🤔 jeg var i praksis på dps og jobba turnus....hmm... kanskje forskjellig da. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

🤔 jeg var i praksis på dps og jobba turnus....hmm... kanskje forskjellig da. 

Noen DPS har døgnavd i tillegg til poliklinisk tilbud, men har aldri hørt om noen DPS som ikke har poliklinisk tilbud. 

Jeg har jobbet på ruspolikinikk selv i mange år, og har hatt flere kolleger som er psykiatrisk sykepleier. Når vi søkte etter nye behandlere/terapeuter til poliklinikken søkte vi ettee folk med interesse for og/eller erfaring med rusarbeid, og ikke bare utdanninger som psykolog eller sosionom. Alle fagretningene jobbet i team og dro nytte av hverandre på mange områder. Sykepleierne jobbet selvstendig klinisk på lik linje med de andre. Vi hadde (og de har garantert enda) et svært godt faglig og sosialt fungerende arbeidsmiljø. Men det kreves mye av en når man jobber i rusomsorgen. Det er ikke for alle.  

Anonymkode: 8fdea...71a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...