Anonym bruker Skrevet 23. mai 2017 #1 Skrevet 23. mai 2017 Noen som har erfaring? Er i uke 36, og SF-målet har plutselig hoppet fra nærmere 70% til litt over 90%. Skal på ekstrakontroll på sykehuset pga. dette. Hva kan årsaken være? Kan det være noe galt med fosteret? Er ikke redd for at det skal være stort, for skal ha planlagt snitt. Anonymkode: a1018...30a
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2017 #2 Skrevet 23. mai 2017 Det kan være noe så enkelt som at barnet har flyttet på seg, at det feks ligger mer utover mot magen enn inn mot ryggen, evt at det lå lenger nede i bekkenet på forrige kontroll. Min første lå i sete, dermed sank den ikke ned i bekkenet, og de siste ukene avvek min kurve mye fra standarden. Det er jo også få cm som gir et hopp på kurven. Og mine kurver har variert etter hvem som målte. Legen målte alltid større mål enn jordmor, så hos meg så det ut som om magen minket innimellom.. Selvfølgelig greit å få det sjekket! Men det kan skyldes så banale ting som de jeg nevnte. 😊 Anonymkode: 6e6d6...ce1
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2017 #3 Skrevet 23. mai 2017 Takk for svar! Jeg har gått til samme lege hele tiden, så det er antakelig ikke årsaken her..... Ringte føden, og jordmor mente at det antakelig ikke var noe å være bekymret over, det kunne være stort barn eller mye fostervann og den eneste måten å finne ut av det på er med UL. Er så redd for at noe skal være galt med babyen! Anonymkode: a1018...30a
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2017 #4 Skrevet 23. mai 2017 Dytter litt, for jeg ble så nervøs. Hører gjerne om flere erfaringer. Anonymkode: a1018...30a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå