Gå til innhold

Hva er ditt aller beste slanketips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er ditt aller beste slanketips? Jeg må ned nesten 13 kg for å nå normal BMI, og trenger tips og råd! Trenger ikke masse info, kun ditt ene, aller beste tips! TAKK!

Anonymkode: 62c8e...6c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

5:2 dietten. Enkel og fungerer som bare det. 

Anonymkode: 7d512...eb2

Skrevet

Spis mindre - tren mer

Skrevet

Fortell! Følger med tråden, har dessverre ingen tips.

Anonymkode: a8532...c05

Skrevet

Planlegg maten, tell kaloriar og ha alltid fristande mat som passar din diett tilgjengeleg (så kan du ete gulrot, blåbær eller lavfettyoghurt istaden for kjeks når matsuget  melder seg). 

Skrevet

1200 kcal om dagen og minst en time trening. (Og drit i hylekoret som kommer løpende straks og gnåler og nødbluss) Så spiser du litt mer i helga, feks opp til 1800 sånn at du ikke trenger å "gå glipp av noe". Slanking er dødsenkelt. Spis mindre enn du forbrenner. Men vanskelig å gjøre. Når du har nådd målet, må du gradvis spise deg opp, øke kcal om dagen til 1400, 1600, 1800 og så bør du kanskje ikke øke så mye mer. Og så må du stabilisere på 1800. Det er den jobben som oftest går galt..

Anonymkode: c2935...e4e

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

1200 kcal om dagen og minst en time trening. (Og drit i hylekoret som kommer løpende straks og gnåler og nødbluss) Så spiser du litt mer i helga, feks opp til 1800 sånn at du ikke trenger å "gå glipp av noe". Slanking er dødsenkelt. Spis mindre enn du forbrenner. Men vanskelig å gjøre. Når du har nådd målet, må du gradvis spise deg opp, øke kcal om dagen til 1400, 1600, 1800 og så bør du kanskje ikke øke så mye mer. Og så må du stabilisere på 1800. Det er den jobben som oftest går galt..

Eg misser all energi på så lite kaloriar, så det er nok litt individuelt, eg går ned på 1800 kcal. Så det må nok hi prøve seg fram med. 

Skrevet

Kutt sukker. Alt sukker. Også kamuflert sukker.

Spis kun det sukkeret som er fanget inni den rå, friske frukten når du spiser den. 

Dvs ikke kake, sjokolade, brus, rosiner, boller, fruktyoghurt, kjeks, polarbrød - og massevis av halvfabrikata. Les bakpå. Er det raffinert sukker i, ikke kjøp det. Og ikke erstatt sukkeret med Stevia, sukrin, aspartam eller annet juksesukker heller. Kroppen oppfatter veldig mye av dette som ekte sukker. 

Anonymkode: 3ddd9...034

Skrevet

Det som fungerar på meg er å gå tur. Får mindre søtsug og et mindre  usunt på kvelden. Som Syngensang skriv: ha gode sunne alternativ tilgjengelig!

Skrevet

Dropp tanken på "slanking" og bruk heller tid og energi til å legge om livsstilen din, finn et kosthold som passer for din kropp og finn en treningsform eller to som gjør at du vil trene nok også i fremtiden.

Anonymkode: 5e287...5a5

Skrevet

Slutt å spise andre steder enn ved kjøkkenbordet. Det er gjerne de vi spiser i sofakroken, på bensinstasjonen, sjokoladen i bilen på vei hjem fra butikken osv som gir utslag på vekta, ikke frokost, lunsj og middag som  spises ved spisebordet.

Anonymkode: 2eb07...e5c

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Slutt å spise andre steder enn ved kjøkkenbordet. Det er gjerne de vi spiser i sofakroken, på bensinstasjonen, sjokoladen i bilen på vei hjem fra butikken osv som gir utslag på vekta, ikke frokost, lunsj og middag som  spises ved spisebordet.

Denne likte jeg!

Skrevet

Spis mer squash! Jeg har slanket meg to ganger i mitt liv, etter fødsler. Når jeg sluttet å amme, så begynte jeg å bytte ut pasta, poteter og ris med squash. Følte at jeg ble like mett, men kaloriinntaket ble et helt annet. Nå er vi en familie som er veldig glad i akkurat pasta, ris og poteter, så det er vel grunnen til at det gjorde så stort utslag hos meg. 

Bytt ut brød med rugsprø

Prøv å planlegg mathandlingen, aldri gå i en matbutikk sulten!

Drikk et stort glass vann før du begynner å spise

Pluss, det å kun spise ved kjøkkenbordet. Det tipset likte jeg veldig godt! 👍

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette har du skikkelig greie på, skjønner jeg! 

Hi! Ikke slank deg! 

1. Spis ren mat, til du ikke er sulten lenger. 

2. Det du får kjøpt der du fyller bensin er ikke mat. 

3. Sov nok, drikk nok, ha et godt forhold til dine nærmeste og deg selv. 

4. Hverdagsaktivitet er gull! Da får du holdt orden på huset, hagen også! 

Anonymkode: 80fc6...3c8

Skrevet

For meg funker det best å gå med pulsklokke som teller nøyaktig hva jeg forbrenner på et døgn. Så teller jeg kaloriene på det jeg spiser, og sørger for at jeg går i minus 500 kcal om dagen. Er jeg aktiv og trener mer en dag, kan jeg også spise mer den dagen. Som regel fører ikke trening til at jeg kan spise mer enn 2-400 kcal ekstra den dagen. Jeg kan spise mellom 1300 og  1700 kcal dagen, og går ned en halv kilo i uken. 

Anonymkode: 7b2d8...64a

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette trur eg faktisk hadde fungert for meg. Takk for supert tips!

Skrevet

Og ikke drikk kalorier!! Om du drikke juice og melk så får du i deg mange unødvendige kalorier.  Spis et eple eller en mager youghurt så får su i deg de samme næringsstoffene  og blir mett i samme slengen

Anonymkode: 829df...523

Skrevet

Støtter denne

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dropp tanken på "slanking" og bruk heller tid og energi til å legge om livsstilen din, finn et kosthold som passer for din kropp og finn en treningsform eller to som gjør at du vil trene nok også i fremtiden.

Anonymkode: 5e287...5a5

Skippertak:

Styrketrening 3 ganger pr. uke.

Kondisjonstrening 3 ganger pr. uke

4 like store måltider hver dag:

En knyttnevestørrelse med proteinkilde, karbohydratkilde og frukt eller grønt til hvert måltid.

1 hviledag fra trening, hvor du spiser hva du vil og hvor mye du vil. Alltid kun 6 dager til neste hvile/spise-dag som hjelper motivasjonen. 

Gikk ned 10 kilo på 11 uker.

Skrevet

Tusen takk, snille dere! Så flott at dere hjelper meg!

Dette er tipsene jeg har notert ned som jeg tror vil hjelpe meg:

•    Spis gulerøtter, blåbær eller yogurt når jeg er sugen.
•    Gå tur om kvelden.
•    Husarbeid og hagearbeid er også trening.
•    Bruk pulsklokke e.l.

Noen av disse tingene gjør jeg allerede, som å sove nok, drikke nok, kun spise ved spisebordet osv.

Andre ting tror jeg er litt urealistisk, som 5:2-dietten, å kutte ut alt sukker eller skippertaket til mipsmaster (vanvittig imponerende, dog!). :) 

Hvis noen har flere tips, keep them coming! Takk!

Anonymkode: 62c8e...6c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...