Gå til innhold

Gi gave eller ikke??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal hjelpe til litt i komfirmasjonen til sønnen til en kollega om ikke så lenge. Burde jeg gi komfirmanten gave eller ikke? Har møtt komfirmanten ett par ganger om det skulle ha noe og si. 

Og dere som mener jeg burde gi,hva kan jeg gi? Er til gutt. Og pris??

Anonymkode: e90d7...7b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke det er vanlig. Ville du blitt bedt, dersom du ikke skulle hjelpe til? Hvis svaret er nei, skal du ikke gi gave.

Anonymkode: 5962f...23f

Skrevet

Jeg er uenig med hun over her. Jeg har gitt gave til kollegers barn til konfirmasjonen. Selv om jeg ikke ble bedt. Og mine barn har fått gaver til konfirmasjonen av folk som ikke ble bedt. Hvis du har et greit forhold til denne kollegaen, synes jeg godt du kan gi en gave.

Hva du skal gi, kommer jo an på hvor du vil legge deg i pris og hva denne gutten er interessert i. Noen forslag:

Gode ørepropper, bluetooth-headset, kniv, penger.

Skrevet

Jeg ville gitt gave.

Jeg har gitt gave til venners barn, til nabobarn osv, og barnet til en kollega du kjenner godt nok til at du skal hjelpe i konfirmasjonen gir du selvfølgelig gave til.

Ville gitt 200 kr

Anonymkode: b98c8...e9d

Skrevet

Jeg ville gitt gave siden jeg faktisk skulle dit og siden jeg da tydeligvis var nær nok kollegaen til å bli spurt om å hjelpe til.

Generelt sett tenker jeg at overalt hvor man får tanker om hvorvidt man skulle gitt gave eller ei, så bør man gi. Er det tvil er det ingen tvil, for å si det sånn.

Skrevet
3 minutter siden, sug lut skrev:

Jeg ville gitt gave siden jeg faktisk skulle dit og siden jeg da tydeligvis var nær nok kollegaen til å bli spurt om å hjelpe til.

Generelt sett tenker jeg at overalt hvor man får tanker om hvorvidt man skulle gitt gave eller ei, så bør man gi. Er det tvil er det ingen tvil, for å si det sånn.

Veldig enig i dette. Er man i tvil, gir man. 

Jeg hadde gitt 200 kr. 

Skrevet

Bedre å gi enn å la være 😊 Jeg hadde gitt 200- 300 kr

Anonymkode: eacc6...210

Skrevet

Har vært i akkurat samme situasjon og jeg gir pengegave i tillegg til å hjelpe til. 200,-

Anonymkode: b70e4...f90

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...