Anonym bruker Skrevet 22. mai 2017 #1 Skrevet 22. mai 2017 Hvor lang tid tar det før man får svar? Har lest skrekkhistorier om 1-2 år osv. Anonymkode: a446b...b22
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2017 #2 Skrevet 22. mai 2017 Du kan ikke søke før du er ferdig avklart og saksbehandleren din har gitt klarsignal til å søke. Da skal alt av papirer fra lege, spesialist osv allerede ligge i systemet og du være avklart for uføretrygd. Da er der bare saksbehandlingstiden du må vente på og det er inntil 8 mnd behandlingstid For meg tok det 5 dager. Etter at nav hadde mottatt siste legeerklæringer fra sykehus ringte saksbehandleren meg og sa at nå var alt klart og jeg kunne bare søke. Jeg søkte samme dag og 5 dager senere hadde jeg svaret på Mitt nav, innvilget fra neste måned. De som forteller om flere år er de som bare søker. Er du ikke ferdig avklart får du bare søknaden ubehandlet i retur. Du må altså vente til du får klarsignal Anonymkode: 98e04...68d
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2017 #3 Skrevet 22. mai 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du kan ikke søke før du er ferdig avklart og saksbehandleren din har gitt klarsignal til å søke. Da skal alt av papirer fra lege, spesialist osv allerede ligge i systemet og du være avklart for uføretrygd. Da er der bare saksbehandlingstiden du må vente på og det er inntil 8 mnd behandlingstid For meg tok det 5 dager. Etter at nav hadde mottatt siste legeerklæringer fra sykehus ringte saksbehandleren meg og sa at nå var alt klart og jeg kunne bare søke. Jeg søkte samme dag og 5 dager senere hadde jeg svaret på Mitt nav, innvilget fra neste måned. De som forteller om flere år er de som bare søker. Er du ikke ferdig avklart får du bare søknaden ubehandlet i retur. Du må altså vente til du får klarsignal Anonymkode: 98e04...68d takk for utfyllende svar! Anonymkode: a446b...b22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå